T.Repík: "smůly se snad nezbavím"

Tomáš Repík je asi největším smolařem dosavadního průběhu letošní sezony, v obou šampionátech, kterých se účastní, je nejčastějším terčem nesmyslných útoků a téměř v každém závodě doplácí na chyby svých soupeřů. Po závodě WTCC v Brně se o jeho smůle rozpovídal novinářům, zde přinášime přepis jeho vyjádření:

" Já se té smůly snad nezbavím, dneska sme měli supr auto, ve druhém závodě sme dokonce stíhali dieslovým Seatům, no opět sme doplatili na chyby soupeřů. Prakticky od začátku sezony se mi neštěstí lepí na paty a pořád ho nemůžu setřást. Dnešek je toho důkazem, výborná kvalifikace a doslova vydřené 6 místo, to se fakt povedlo, ale co se dělo potom, to už přesně odpovídá průběhu celé sezony. Podařený start, udržel jsem si P6 a do T1 sem najížděl zvenčí. Drobná Davidova (Šimoníkova) chybka, ucpaný vnějšek zatáčky, s tím jsem už nic nenadělal a musel sem se hrabat z kačírku. V první zatáčce vyhasli také všechny naděje na porazení Seatů, jelikož v kačírku skončili naše čtyři nejlepší auta (BMW). Jedniný kdo se mohl pokusit Seatům kokurovat byl Patrik (Novotný), ale ten neměl v Brně rychlost. Do cíle jsem nakonec dojel na P8, což mi zaručilo Pole do druhého závodu. Nepřibral sem ani moc závaží, takže celkem slušná výchozí pozice, ale opět to nevyšlo. Na startu nebylo vidět na světla takže jsem o P1 přišel, ale i to bylo dobré. První 4 kola jsem si perfektne zazávodil s TDI-čkama, ale pak se zezadu doslova přiřítil Žitník a bylo po všem. Na brzdách nás poslal do kačírku navíc tak nešikovně, že jsem musel počkat než vyjede on a až pak jsem se mohl začít hrabat ven já. V cíly z toho bylo opět P8, ale ten jeden bod mě vůbec neuspokojil. Z posledních 4 závodů WTCC jsem byl 3 krát sestřelen ze zadu a jednou sem se zapletl do kolize v T1 (Brno R1) a získal jsem pouze 4 body. V efjedníčkách to není o nic lepší. První závod v Austrálii, z mého pohledu nejvíc spackaný a kupodivu nejlepší výsledek 4. místo. V Malajce sem "vyšteloval" nejlepší nastavení, ale v prvním kole mně nevybíravě nabral Richard (Koch), stíhací jízdu se nakonec nepodařilo dotáhnout na body, nebýt kolize mohl jsem bojovat o stupně vítězů. GP Číny a změna módu, která mně vůbec nepotěšila, ale překousnul sem to a dokázal celkem slušně naject trať. Start mi moc nevyšel navíc jsem musel zvolnit, jelikož se mi přehřál motor, soupeř za mnou se s tím ale nepáral a podíval se mi do difuzoru (i když není dvojtý), myslím že to byl Marek (Slavík). Kontakt se projevil na chování vozu, ale nijak razantně. Začal jsem opět stíhat jezdce přede mnou, nejvíc jsem jim "nakládal" ve druhém sektoru, kde bylo auto fakt úžasné. Postupně jsem se dostal k bodům, ale přišlo drobné zaváhání na výjezdu, Tomáš nestihl zareagovat a "vlezl mi na záda". Musel jsem neplánované do boxů, poté začala znovu stíhací jízda, zastavil mně až můj "oblíbenec" Lukáš (Rampáček), kterého sem nejdřív zdolal, ale při pokusu mi to vrátit, oplácel až příliž tvrdě a já šel do hodin. Znova jsem začal stahovat, přišli další problémy, opět Tomáš Hudák a opět jsem šel mimo. Cíl byl po mně vysvobozením, jelikož se vůz po mnoha kontaktech špatně ovládal a ja se s ním musel hodně prát. V Bahrajnu šlo kupodivu vše OK, i když tam mi zase nesedlo nastavení a trať už vůbec. Jeden bod byl opravdu nečekaný. Španělsko, naznačilo, že by mně mohla smůla opustit, bohužel tentokrát jsem chyboval sám a v úvodu jsem si zničil čumák, při kontaktu s Pavlem (Čarným). Stíhačku sem dotáhnul na P7 i když P5 bylo blízko. V Monte Carlu jsem nebyl rozježděnej a tak to taky dopadlo. Odpadnutí po 4 kolech jsem ale fakt nečekal. No a v neposlední řadě Istanbul, na který sem se tolik těšil. Je to jeden z mojich nejoblíbenějších okruhů a i nastavení jsem našel konečně pořádný. Co ale čert nechtěl, start a hromadná kolize, které sem se nestihnul vyhnout. Všechno mohlo dopadnout jinak, kdybych místo doleva zatočil doprava, čož se nestalo, tudíž konec už před T1. Abych to skompletizoval tak se vraťme na začátek sezony WTCC a to do Curitiby. První závod opět nervozita a opět moje blbá chyba, po které pro mně závod zkončil. Do druhého závodu sem si věřil, start ze zadu se mi povedl a šel jsem velmi slušně dopředu. V T1 ale zazmatkoval Luky (Rampáček), zezadu do mne lehounce strčil Nelsinho (Hernandez) a já ztratil kontakt se špicí. 3 body po prvním víkendu bylo "trošku" málo. Druhý závod v Pueble jsem dva krát doplatil na chyby soupeřů v prvním kole a musel se probíjet zezadu, jednou mně ještě přibrzdil Dany (Hlaváček), takže opět nic moc, 8 bodů je na dva závody málo. Třetí podnik v Mid Ohiu mi konečně sedl, tedy aspoň první závod, který sem dojel na 3. místě. Druhý závod pro mně začal velmi špatně, když jsem údajně ulil start. Po penalizaci jsem musel stahovat ztrátu, ale uvíznul jsem za, v té době neznámým, Martinem (Homolou), ale dojel sem si aspoň pro tři body. V Adelaide mi nejen nešly starty, ale opět jsem se nevyhnul potížím s pomalejšími soupeři, v prvním závodě se mi do cesty nepochopitelně připletl Marek (Kíňo), ve druhém zase Ondrášek (Zaleš) bez kapoty. V Maďarsku sem nestartoval a poté můj nejpovedenější víkend, v PAU. I když ani na ten víkend mně neopustila paní smůla, když mi moje první vítězství v MPL uteklo jen o fous. Druhý závod byl o něčem jiném, tam jsem jel v poklidu, bez nějakých zbytečných konfliktů. Poslední závod byl ve Valencii, kde se BMW vůbec nevodilo. První závod jsem si spackal sám, když jsem neuváženě pozdě zabrzdil a přišel o hodně pozic, navíc jsem poškodil Lukáše (Viskota), což mně svazovalo ruce po celou délku závodu. Tradiční scénář a to náraz ze zadu na brzdách se odehrál i ve Valencii. V prvním závodě okusil můj zadek Martin (Homola), ve druhém závodě hned dva krát. Nejprve mně z první pozice lehkým kontaktem poslal na konec pole Marek (Vons) a potom naopak velmi tvrdým impaktem sestřelil V. Zubaj. To by už i stačilo... nevím jestli mám vůbec doufat, že mně smůla opustí, ale aspoň chci poprosit soupeře, aby vážili svých útoků a prováděli je s rozumem. Chtěl bych poděkovat každému, kdo se dočetl až sem DÍK. A mějte se dobře."

Tomáš Repík - Tomm

This content has been locked. You can no longer post any comment.