Patrik Novotný #15

Ze začátku to vypadalo, že budu bojovat o 8.místo, pak mi ale jedna osoba poskytla dobré rady, což mi hodně pomohlo v jistotě jak při brždění, tak na výjezdu ze zatáček.

Kvalifikace: Když sem viděl časy v tréninku, tak sem si dával ambice do 10. místa. 1.měřené kolo bylo celkem slušné, ale byl sem 80 tisícin za O.Drápelou. Další čas vypadal nadějně, ale v posledním sektoru sem ztratil náskok na Ondrův čas a v cíli sem za ním byl o 40 tisícin. 4.místo bylo fantastické a hodně nad očekávání.

Start: Před startem jsem zistil, že mam chlazení brzd na 3 a celý tým dostal strach, jestli brzdy vydrží. Start byl dobrý, první čtyřka trochu poodjela, tak sem raději šel dřív na brzdy a hlídal si 4.pozici. Na výjezdu udělal chybu O.Zaleš, tak sme jeli hned 3 jezdci těsně za sebou spolu s O.Drápelou. Nakonec sem se za ně zařadil. Ondra Zaleš ujel od Ondry Drápeli, tak sem se snažil ho předjet. To se nakonec podařilo v nájezdu do Variante Ascari Na vjezdu na cílovou rovinku se vyboural L.Viskot, takže sem se posunul na 2.místo. Ondra Zaleš už byl přede mnou o 3s a postupně navyšoval náskok. V 7.kole přišla jediná chyba v závodě, i
když ne mojí vinou. Při brždění do T1 mi volant škubnul doleva a vyhnalo mně to do únikovky. Vrátil sem se na trať vedle Ondry Drápely a při brždění do 2.šikany sem se o něj roztočil. Propadl sem se až na 6.pozici. Na konci kola sem předjel v Parabolice Milana Radimeřského a stíhal jsem O.Bártu. Po pár kolech udělal chybu a O.Drápela taky, takže sem se dostal na 3.pozici 6s za Jardou. Snažil sem se Jardu dojet, ale on polehounku navyšoval náskok. Přestal sem na to tlačit, protože za mnou byl se ztrátou Milan a vypadalo to na moje 1.stupně. 2 kola před boxy se vrátil z boxů Ondra Zaleš a v Parabolice mně předjel. Pozici sem nějak nebránil, protože pneumatiky byly ojeté. Po 1.pitstopu sem ztrácel na Jardu 4s. Postupně mi ujížděl a po 2.pitstopu byla ztáta na Jardu okolo 8s. Teplota brzd se pohybovala okolo 1100°C, a tak jsem posunul brzdný účinek 0.6 dozadu a pak teplota byla o trochu menší. V poklidný finiš se stalo pěkné drama. Ze zadu se totiž přibližoval Vojta Hujer. Přepl sem boost na 5 a Vojta stahoval o trochu méně. Když byl 7 kol před koncem za mnou o 2,5s zamířil do pitu. V klídku sem si dojel pro 3.místo a poprvé sem dojel v MPL v F1 na bedně. Maximální teplota brzd byla 1197°C, ale nakonec brzdy vydrželi. Je to fantastický výsledek s kterým sme nikdo z týmu nepočítaly. I když trochu mně mrzí, že kvůli kolizi sem přišel o zajimavý souboj o 2.místo. Na domácí trati sme tedy získaly 1.stupně vítězů v sezóně a zajímavě sme poskočily v poháru konstuktérů. Budeme se snažit získat 5.místo, ale o to má zájem dalších 5 stájí. Já se budu soustředit na udržení 8.pozice a trochu se pokusim potrápit Oldu Gajdoše. Další trať je Singapur, takže se pokusíme opět získat ňějaké body. Za 2 týdny AHOJ!

 David Hančl #14

Kvalifikace:
Na trať jsem vyjel mezi prvními jak je mým zvykem. V prvním ostrém kole jsem zajel čas 1:26,552. Druhé kolo nebylo rychlejší a tak na mě vyšla nakonec 17 pozice na startu.

Závod:
Start se mi podařil na výbornou. Do T1 jsem vjížděl na 13. místě. Při dobrzďování jsem se trochu ostřeji opřel o zadní křídlo P. Duška (Ferrari) a mírně si tak poškodil pravý závěs. Vzápětí jsem obdržel náraz do zadní části od P. Burdeje (Ferrari). Zadní křídlo bylo trošku pochroumané, ale jet se s tím dalo. Po prvním kole mi patřilo 12 místo. O kolo později to bylo už místo 7 hlavně po chybách soupeřů. V 8. kole přišla má první chyba, když se přede mnou odehrával souboj o 8. místo mezi V. Jankovským (Super Aguri) a V. Váchou (McLaren). Neodhadl jsem brzdění do Curva del Vialone. Následoval smyk a propad na 14. místo. Druhá chyba přišla v 19. kole opět při brzdění, ale tentokrát do první zatáčky. Přetočila se mi záď a já na to nedokázal adekvátně zareagovat. Výsledkem byla asi 7 vteřinová ztráta. Od 35. kola jsem jezdil na 11.místě za O. Gajdošem. Jezdil jsem rychlejší časy, ale díky max. rychlosti Renault se mi nedařilo před něj dostat. Když už to vypadalo, že to vyjde, tak mi to Olda vrátil o pár zatáček později. Souboj to byl pěkný, ale já potřeboval dohánět ztrátu. Rozhodl jsem o své druhé
a poslední zastávce u mechaniků, že se uskuteční dříve, než bylo v plánu. Po zastávce byli mé šance na lepší umístění takřka nulové. V předposledním kole si M. Radiměřský (Red Bull) urazil přední křídlo, což mě posunulo na konečné 10. místo v cíly. Myslím, že jsme předvedli při naší domácí Velké ceně dobrý výkon. Patrik si užívá své první pódiové umístění v F1, což mu moc přeji, protože si to za své výkony určitě zaslouží. A já cítím, že jsem konečně vyřešil veškeré problémy, které mě provázejí celou sezónu. V Marina Bay věřím, že se popereme opět o nějaké ty body. Takže v Singapore Nashledanou 

 Šéf týmu Franz Tost:

Po kvalifikaci jsme měli v držení strategické pozice v poli. Patrik startoval ze 4. místa a David ze 17. V závodě se našim jezdcům dařilo. Patrik nám dovezl první pódium a David nám dovezl vůz do cíle. Oba jezdci byli po závodě spokojeni, i když přiznali že se o lepší umístění připravili vlastními chybami. S vozy nebyly během závodu žádné problémi, proto všichni věříme, že máme šanci v poháru konstruktéru zabojovat ještě o páté místo.

This content has been locked. You can no longer post any comment.