Rok 2009 se mílovými kroky blíží ke svému konci a ani tým Renault nesmí chybět mezi těmi týmy, kteří již zhodnotili uplynulou sezónu.

Do sezóny 2009 jsme vstoupili s jezdeckým složením Dušan Volár, Oldřich Gajdoš a náhradníka této dvojici dělal Tomáš Nagy.
Před sezónou jsme si nekladli nijak vysoké cíle a byly jsme smířeni s tím, že se budeme pohybovat ve středu pole, jelikož konkurence byla opravdu obrovská.
To se nakonec i potvrdilo, a i když pro nás nebyla sezóna 2009 oslnivě úspěšná, předvedli jsme spíše takový průměr, jsme i přesto spokojeni. Spokojenost převládá zejména i díky třem třetím místům, se kterými nikdo před sezónou u Renaultu a asi ani v Max Power League nepočítal. Po celou sezónu jsme těžili z velice spolehlivého auta, které snad až na dvě vyjímky bylo zcela bezchybné. Díky této spolehlivosti jsme mnohdy dosáhli i na body, na které by jsme za normálních okolností neměli.

VC Evropy (Valencie)
Jednoznačně nejpovedenější velká cena pro Renault a to nejen z hlediska dojezdu obou vozů do cíle na 3. a 9. místě.
Na tuto velkou cenu jsme měli opravdu hodně natrénováno (asi jako každý) a nastavení vozu se opravdu vyvedlo. Nebýt kolize O. Gajdoše a M. Radiměřského v úvodu závodu troufáme si tvrdit, že by jsme skončili i na lepším než třetím místě (ovšem kdo ví), ale i přesto je VC Evropy náš nejpovedenější závod.

VC Německa (Nürburgring)
Toto je zase jednoznačně nejnepovedenější velká cena pro Renault, jelikož ani jeden náš monopost neviděl cíl závodu.
Moc jsme zde nenatrénovali, nastavení zde bylo asi jedno z nejhorších v sezóně. Kvalifikace sice pro nás skončila úspěchem, ale již od úvodních kol závodu bylo jasné, že pokud soupeři před námi neodpadnou na body zřejmě nemáme šanci. A jelikož soupeři byli téměř bezchybní a mi tlačili až příliš na pilu a tím vyrobili osudové chyby, stala se VC Německa pro nás nejnepovedenější.

A co nás po uplynulé sezóně může těšit?
- troje stupně vítězů pro Renault
- body téměř z každého závodu
- lepší celkové umístění v poháru konstruktérů před stejně silnými týmy

Naopak co nás po uplynulé sezóně může mrzet je:
- prohraný souboj v poháru konstruktérů se Scuderií Torro Rosso
- "těsně" ztracená celková sedmá příčka v klasifikaci jezdců O. Gajdoše
- nulový bodový příděl D. Volára, jak pro tým, tak pro něj.

Tak tohle byla ve stručnosti sezóna 2009 týmu Renault F1 Team, za kterou děkujeme všem, co se o ní postarali (admini, tvůrci fyziky, jezdci).
Společně s vámi již netrpělivě očekáváme a těšíme se na sezónu 2010, ve které se určitě setkáme.
Děkujeme za přečtení a v sezóně 2010 nashledanou.

This content has been locked. You can no longer post any comment.