alt 

Náš cíl byl dojet na bodech a pokusit se o 8.místo, nakonec to dopadlo lépe. Příprava na závod začla ihned po zveřejnění fyziky. Vyhovující nastavení se nám aspoň trochu podařilo najít, až v den závodu.

Kvalifikace: Dopadla katastrofálně. Doplatil jsem na časový limit 10 minut a nestihl sem se dostat do tempa, bylo z toho bohužel, až 16.místo.

Zahřívací kolo: Největší a jediná chyba v závodě, kdy ve snaze na cílové rovince zahřát naposledy gumy, sem po spojce moc sešlápl plyn a přišly hodiny, na které bohužel doplatil poškozením Martin Zeman, za což se mu ještě jednou velice omlouvám.

Závod: Start byl průměrný udržel sem si svoji pozici, až na brzdy mně předjel M.Zeman. Po chybách soupeřů sem se dostal na 13.pozici a byl sem v kontaktu se skupinou o 8-12. místo, což bylo ze začátku velmi dobré. Podařilo se mi skupinu dojet a předjet M.Rottu a krásně sem si zabojoval s O.Drápelou. Po kolizi Nagyho a Drápeli a chyby Rotty, sem se posunul na 10.místo. Předjel mně V.Jankovský a spolu s ním sem se snažil dojet R.Prokeše, to se po postupném ukrajování povedlo okolo 22.kola. Radek měl velkou topspeed a proto, když sem se po jeho menší chybě v předposlední zatáčce před něj dostal, přepl sem na boost 5. Radek se mně, ale držel, až v technické pasáži sem mu dokázal poodjet. Ze zádu se přibližovali O.Gajdoš s M.Radiměřským, kteří ovšem zajeli dříve do boxů. Po menších problémech s přetáčením vozu na výjezdu, sem ve 27.kole zvolil pitstop.

Poškození ze zahřívacího kola sem nařídil neopravit, a tak zastávka trvala okolo 5s. Vrátil sem se o 3s před R.Prokešem. Než sem zahřál pneumatiky, byl náskok pod 2s. Po boxech V.Jankovského, sem ho začal stahovat. Naopak R.Prokeš začal ztrácet a s Vaškem sme lehce dotahovali M.Radiměřského.  

Auto se chovalo fantasticky a krásně sem trefoval jednotlivé apexy zatáček. Radka předjel O.Gajdoš a začal mně stahovat. Shruba 10 kol před koncem sem přepl na boost 4, protože Olda byl už hodně blízko. 7 kol před koncem sem dal boost 5 a Vašek,Milan, já a Olda jsme se sjeli.

Po vypadnutí favoritů to byl boj o 3-6. místo. 3 kola před koncem jsem se na chvíli dostal před Milana, ale ten mě na rovince poodjel. Už od 1. zastávky, jsem z auta ždímal maximum, až na hranici možností. To bylo vidět na některých výjezdech ze zatáček, kdy jsem musel korigovat smyky. V posledním kole mi bušilo srdce neskutečným způsobem. A v T1 přišel nejdůležitější moment. Olda neodhadl můj pomalý výjezd (o 20 km/h menší průjezdová rychlost) a narazil mě do zádě a získal jsem na něj náskok 6 desetin.

Na konci 2.sektoru jsem se dokázal držet ve větrném pytli za Milanem a věděl jsem, že jediná možnost je ho dát v poslední zatáčce, což se mi povedlo po Milanově podjetí 3 kola před cílem. 

Milan ale chybu neudělal a v cíly nás dělilo neuvěřitelných 130 tisícin.Olda za mnou dojel o 3 desetiny.

5 místo je na začátek fantastické, i když 2s od 3.místa nám chybělo kvůli špatné kvalifikaci. Byl to zřejmě nejlepší závod v životě a Bahrajn opět potvrdil nejlepší závod pro mně na souboje, jako minulý rok. David bohužel dovezl vůz na 11.místě, ale na to, že nastavení dostal, až v kvalifikaci, mu patří obdiv, že dojel.

Do dalšího závodu se chceme poučit z chyb v nastavení, především ve velmi nízké maximální rychlosti, poté se budeme snažit, nastavit kratší 1. převodový stupeň, který sme měli kvůli přetáčivosti hodně dlouhý a to nás stálo hodně času, hlavně ke konci závodu a pak také určitě nepodcenit kvalifikaci. V Austrálii věříme v oba vozy na bodech a pokusíme se aspoň zoopakovat výsledek z Bahrajnu.

Za 2 týdny Ahoooj!

 

 

 

This content has been locked. You can no longer post any comment.