alt

alt

 

Patrik Novotný po závodě:

alt

Na přípravu bylo hodně času a konečně se podařilo najít nastavení, se kterým jsem byl spokojený, i když na úkor vysoké teploty pneumatik => velké opotřebení. Softy tedy nepřicházely v úvahu. Poté tým testoval okolo 17.00 jak softy, tak střední pneu. Zatímco softy se opotřebovávali stejně jako za dopoledního času, střední pneu byly do 105°C. 2 zastávková strategie by na středních pneumatikách nebyla rychlá a po odskoušení výdrže středních pneu jsme se jednoznačně rozhodly pro 1 zastávku.

Kvalifikace: Rekord sem měl 1.33.1 a tak jsem chtěl čas zopakovat, nakonec z toho bylo 1.33.5 a 6.místo na roštu, což bylo uspokojující.

Závod: Start byl vydařený a dostal sem se před Jardu Cigáně a do T1 vedle boku P.Škorvagy, při výjezdu na rovinku mně Peter předjel. V následující zatáčce, sem se nikam nehnal a toho využil Jarda Cigáň. Jarda ale nebyl tak rychlý a brzdil mně. Po jeho chybě sem se před něj dostal a rychle mu ujel. Zajel jsem pár hodně rychlých kol, ale Peter mi stále poodjížděl a tak sem se raději soustředil na to abych si navýšil náskok na Jardu. Jardu předjel Rado Rehora a byl za mnou 6s. Tento rozdíl se držel, až do 20.kola, kdy jel Rado do boxů. Peter stále poodjížděl. V polovině závodu sem zamířil na zastávku, která proběhla skvěle a do T1 jsem to stihl, těsně před Petrem Kulhanem následovaným Radem Rehorou. Petr mně ale zkrácením T2 předjel, ale v T3 jsem mu to ihned vrátil, ale trochu jsem kvůli tomu přivřel zatáčku Radovi, který šel později na brzdy, za což se mu omlouvám. Rado s Petrem ztráceli hodně času soubojema a tak sem si hned vyjel náskok. Snížil sem boost na 2 a stále navyšoval náskok. Po odstoupení mého kolegy kvůli motoru, jsem dal boost 1 a jel si pohodové tempo, protože za mnou jedoucí Petr Kulhan měl ztrátu 40s a moje ztráta na Petra byla 35s. 5 Kol před cílem shořel Petrovi motor a já se posunul na 3.pozici. Raději jsem se ještě neradoval, protože ještě mohl odejít motor. Ten ale vydržel a bylo z toho krásné 3.místo. Škoda odstoupení Davida, jehož detonaci motoru tým stále zkoumá.

Po závodě při pomoci Milanu Radimeřskému, který uvízl na obrubníku jsem zaujal jeho místo a doufal sem, že motor vydrží a vůz dovezu k mechanikům. Teplota se vyšlhala na 156°C a po vyjetí se schladila. Tato věc ještě přidala víc na záhadě shoření motoru Davida.

Blahopřeji Lukášovi a Vojtovi, jejich tempo bylo neskutečné a také hlavně Radovi Rehorovi, který svůj 1. 100% závod a 1.závod v divizi PRO dokončil na 4.místě.

V Číně doufáme, že vůz nastavíme aspoň stejně dobře jako na VC Malajsie a také v první body Davida. Já se budu snažit poprvé VC Číny dokončit.

Ahoj v Shanghaji
 

 

David Hančl po závodě:

alt

Přípravě na tento závod jsem nevěnoval tolik pozornosti kolik jsem měl, což se do příštího závodu rozhodně změní. Přesto jsem byl se svou jízdou před závodem spokojen. Auto pracovalo skvěle, za což děkuji celému týmu a hlavně Patrikovi. Takže do kvalifikace jsem nastupoval s tím, že se mi snad konečně podaří odlepit se odedna a zajet nějaký solidní čas.

Kvalifikační jízdu jsem netestoval. Proto jsem se v prvních kolech s autem z žíval. Hlavně ve druhém sektoru v té rychlé kombinaci levá pravá to bylo hodně znát. Nakonec z toho bylo jedenácté místo na konci kvalifikace. Byl jsem spokojený, i když mě mrzelo, že se nepodívám do druhé části.

Závod pro mě nezačal zrovna šťastně. V zahřívacím kole jsem byl příliš horlivý a sešlápl příliš plynu. Naštěstí jsem nepoškodil vůz, i když ke kontaktu s bariérou došlo. Start jsem měl průměrný a udržel jsem si jedenáctou pozici. Při nájezdu do druhého kola jsem sváděl souboj s Martinem Zemanem (Toyota) a Radkem Prokešem (Red Bull). Bohužel jsme se všichni nevešli do první zatáčky a já zůstal na obrubníku. Poté co kolem mě projelo celé startovní pole jsem se obrátil do správného směru. Stíhací jízda mohla začít. Prokousával jsem se startovním polem, až jsem se nakonec usídlil na dvanáctém místě. Zastávka v boxech byla trošku delší, jelikož kluci se mi koukli na pravé zavěšení, které bylo malinko pochroumané z jednoho souboje. Po návratu na trať jsem vycítil šanci na body a asi na půl kola jsem zvýšil boost na 5. Což byla velká chyba. Na poslední rovince jsem vrátil boost 3 a najednou slyším za sebou ne příliš zdravé zvuky. Motor nevydržel a odporoučel se do věčných lovišť. Hodně smutně jsem opouštěl svůj vůz odstavený na trávě a kolem něj hemžící se oranžové chlapíky. V boxe jsem to vysvětloval mechanikům, ale nikdo mi nedokázal přesně říct co se stalo. Tak jsem si všichni sedli k televizi a sledovali Patrika, který proťal cílovou pásku na skvělém třetím místě. Gratulace. Celý tým propukl ve velký jásot.

No nic mé myšlenky směřují do Číny, kde snad konečně získám pro tým nějaké body. Naschledanouv v Shanghai

This content has been locked. You can no longer post any comment.