Dvě legendy, odlišné koncepce, stejný čas a jedna cesta. McLaren F1 a Bugatti Veyron v souboji na jednu rovnou míli. Výsledek předvídatelný, průběh už tolik ne. Sledujte kvalitní obraz i zvuk v HD.

O McLarenu už jste si něco mohli přečíst ve velkém článku o Sennovi v minulosti, jedná se o využití technologií F1 pro silniční provoz, vůz postaven bez ohledu na cenu, čemuž odpovídaly i použité materiály, jako např. zlato pro optimální tepelnou vodivost atd. Jediný účel byl maximální funkčnost a s tou, jako král supersportů, si nesl svůj prim mezi ostatními téměř patnáct let. 

 

McLaren F1 byl postaven na počest zakladatele firmy, Bruce McLarena. 

TTD:

pohon:                       zadní náprava

výkonnostní poměr: 550 hp / t

výkon:                         627 hp

váha:                          1140kg  

kroutící moment:   651 N·m v 5600 rpm.

omezovač otáček: 7500 rpm

konstrukce motoru: V12,  v úhlu 60 stupňů, objem 6,1 litru, atmosférické plnění, hliníkový blok, karoserie dvoudveřová, tři sedadla s řídícím ve středu. První vůz s celokarbonovou karoserií. 

nejvyšší dosažená rychlost: 391 km/h

převodovka:             šestistupňová manuální

vyráběn v letech 1992 - 1998 v produkci pouhých 106 kusů

nechtějte znát provozní náklady, servisní intervaly jsou krátké a přijdou vás až na 30,000 liber, např. spojka má průměrnou živostnost 5000km.

Motor BMW v McLarenu: (výfukové svody z titanu)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bugatti Veyron, vyráběn již pod hlavičkou VW, měl za cíl stát se nejrychlejším, nejvýkonnějším a zároveň pohodlným a použitelným pro každý den. Jeho chladiče v rychlosti kolem 300 km/h musí pojmout asi 3000litrů vzduchu za sekundu, původní požadavek zněl 18 válců, což se ukázalo jako téměř neproveditelné, i se stávajícími 16, tedy dvěmi zkombinovanými osmiválci z produkce automobilky měli technici co dělat, především s jeho uchlazením. Konstruktéři se nad ním potili několik let, aby vůz mohl vyjet tak, jak se dnes vyskytuje mezi majiteli. Rovněž požadovaná rychlost 400km/h s sebou nese oříšek, který tvoří šroubovici problému více víkonu - větší váha - větší brzdy - více víkonu... nemluvě o potřebném výkonu, který již v rychlosti nad 350 km/h musí překonávat neskutečný aerodynamický odpor. Nicméně vůz se povedl. Nenajdete jej však mezi nejrychlejšími na Nordu...

TTD:

pohon:                       4x4

výkonnostní poměr: 430,2 hp / t

výkon:                         1001 hp

váha:                          1888kg  

kroutící moment:   1250 N·m   (Geneva 2009: 1109hp, 1310 N.m)

konstrukce motoru: W16 (dva bloky V8),  objem 8 litrů, přeplňováno 4 turbodmychadly, karoserie dvoudveřová 

nejvyšší dosažená rychlost: 408,5 km/h

zrychlení 0-100:    2,5s,                     0-400:     50 sekund.....

převodovka:             sedmistupňová, robotizovaná

vyráběn v letech 2005 - 2008 v produkci 200 kusů, navždy jako finančně ztrátový

nechtějte jej krmit, ve městě spotřeba přes 40 litrů / 100km, kombinovaná 25 l/100km

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Souboj koncepcí a generací, kluci z TOP GEARu v akci. Z pochopitelných důvodů v McLarenu Stigg :)

{youtube}tVlbvxd0Q10{/youtube}

Veyron Top Speed (wow)

{youtube}ly48eFOH4nk{/youtube}

McLaren Top Speed

{youtube}vGBI_kGwqAk&feature{/youtube}

A jen tak na okraj, věděli jste, že tatra dělala 10x10? Já ne.... Testy na Sibiři

{youtube}3ULeIniaVM4&feature{/youtube}

 

 

 

 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit