alt

Mclaren Mercedes

Patrik Novotný

6.místo

0

Příprava:

Začala kvůli zničené grafické kartě až ve čtvrtek. Nastavení bylo hned od začátku slušné a po pár kolech jsem si vyšteloval tlumiče a auto na nerovnostech se chovalo dobře. Jelikož mi Austrálie nikdy nešla, naděje do závodu jsem si dával okolo 5.místa

Kvalifikace:

Do Q3 jsem postoupil v pohodě. V Q3 jsem měl rozjeto kolo okolo 1:21.8 bohužel na konci 2.sektoru po rychlé dvojšikaně jsem byl dlouhý a z obrubníku mě to katapultovalo do zdi a to znamenalo konec Q3. Měl jsem zajetý aspoň čas 1:25, který nakonec po havárii Milana a Vaška stačil na 8.místo.

Závod:

Start byl slušný, zůstal jsem na stejné pozici, po T1 jsem se posunul o 1 pozici, slabou grafikou to ovšem začalo sekat a bylo těžké brzdit do T3 nakonec po popotlačení Milana jsem se roztočil do hodin a následoval závod z předposlední pozice, stejně jako minulý rok. Za pár kol jsem dojel Dušana Volára, který v předposlední zatáčce dostal smyk, nestihl jsem zareagovat a popostrčil jsem ho do hodin. Dále byla dvojice Rom.Wojcik,O. Zaleš. Po jejich dojetí vyjel na trať SC. Po restartu jsem při výjezdu zatáčky ťukl špičkou předníjho křídla do zadního kola O.Zaleše, který byl kvůli tomu delší, tak jsem získal další pozici, Romana jsem zdolal v T1. Pak přišla chyba a Roman mě předjel zpět. Ve 23. kole SC měl zajet do boxu a na začátku 3.sektoru najednou všichni zrychlily, zareagoval jsem a po 2 zatáčkách jsem stále nic nestáhl, najednou v předposlední zatáčce celý vlak jezdců zpomalil a já už nestihl dobrzdit a bohužel jsem opět vyřadil Jardu Cigáně ze závodu. Měl jsem dost ohlé zavěšení, ale zkusil jsem pokračovat. Po restartu jsem zamířil na penalizaci 10s stop/n/go a jel jsem 22s za předposledním Romanem Wojcikem. Stahl jsem ho na 20s a vyjel opět SC. Po restartu mě předjel Lubo Moráň a byl jsem 8. Po poslední zastávce v 44.kole, kdy jsem nazul softy, jsem byl 8. 5s za Volárem a Hančlem. Na poškození jsem si zvykl a jezdil jsem časy okolo 24.0. Brzy jsem toto duo dojel. D.Hančl byl po rychlých šikanách na začátku 3 sektoru dlouhý a využil jsem jeho zaváhání a předjel ho. Dušana jsme s Davidem zdolali v zápětí v T1. Na P6 jsem Hančlíkovi ujel na 2s. Zhruba 6 kol před cílem mě ale začal stahovat. 3 kola před cílem jsem sotva udržel pozici v T3 a David tlačil na dále. Pravá přední pneumatika dostávala ještě více zabrat od ohlého závěsu. Nakonec jsem Davida udržel o 32 tisícin a zbylo mi 28% pneumatiky a 2 litry paliva. Ondra dovezl vůz také do cíle, takže tým je z Austrálie celkem spokojen.

S 6.místem musím být spokojen vzhledem k okolnostem, co se mi stalo v závodě. 

S Ondrou jsme také byly spokojeni se stratégy, kde ostatním zbylo okolo 7-12% paliva, Ondrovi zbylo 1,8 % a mě 2,4 %.

Doufám, že v dalším závodě poběží hra bez problémů, a že ukořistíme aspoň jeden z nás pódium. Ahoj v Malajsii.

Ohlé zavěšení

alt

32 tisícin  v cíli před D.Hančlem

alt

 

Ondřej Zaleš

8.místo

Příprava:

Příprava na první závod v F1 proběhla v normnálním stylu. Nešel jsem se setem na rychlost, ale spíš na klidné auto, které mě doveze do cíle. A hlavně jsem měl obavy, jestli mi opět nepadne hra.

Kvalifikace: 

Čas v treninku jsem měl do Top Ten, ale bohužel jsem se rozbil. Zajetý čas mi stačil na 14té místo.

Závod: 

Start byl trošku horší, propadl jsem se o dvě pozice, které jsem  v prvním kole získal zpět. Do prvního Safety Caru jsem se nemohl vůbec dostat před D. Hančla a R. Wojcika. Měl jsem auto nastavené na větší přítlak a ani maximálně možný boost motoru mi nepomohl se za nimi vyvézt.  Kroužil jsme tedy na 11.místě. Do 15tého kola jsem Davida Hančla už dojížděl a bylo vidět, že mu odcházejí gumy. Připravoval jsem se na útok, ale záhy vyjel Safety Car. Do boxů jsme šli nastejno, mý mechanici byli o chloupeček rychlejší a já jsem Davida předjel v boxech. 

Po Safety caru bylo vidět, kdo měl jaké gumy. David šel později na brzdy než já a byl zase předemnou. Odjížděl mi. Já se soustředil na svoji jízdu a bylo mi to celkem jedno. Horkou chvíli mi připravil Roman Wojcik, který mě vedle sebe neviděl a zavíral mě. Auto se na trávě roztancovalo, ale naštěstí jsem to ustál. V dalším kole jsem se pokusil o útok v t2, ale bohužel nevyšel. Přišle propad a solová jízda. Jel jsem v pohodovém tempu, tlačil jsem na to když byla potřeba. Kola ubíhala, 31,35,40.... kluci zajížděli do boxu, ale já ještě zůstaval na trati. Časy jsem zajížděl stále kolem 1:25.xxx a já stoupal pořadím vzhůru. Do toho ještě Safety Car, takže gumy jsem pošetřil. 

Ujetá vzdálenost se zvyšovala a blížila se k 50ti odjetým kolům. Stále jsem nebyl na své druhé zastávce v boxech, aktuální pořadí 6.místo. Řikal jsem si, že to dojedu a byl jsem odhodlaný to dojet. Jenže o kolo později se náskok na patrika Novotného ze 7s stáhl na 5, další kolo na 3s. Za ním byl i David Hančl. Olvadatelnost vozu se zhorošovala, ikdyž časy na kolo byly furt přijatelné. Nechtěl jsem riskovat s ojetými pneumatikami souboje, musel jsem tedy i já na druhou zastávku v boxech. 

Mechanici mi na posledních 7kol nasadili softy, dal jsem maximální možný výkon  motoru a užíval si kvalifikační kola.  Po boxech jsme měl ztrátu na Davida 15sekund, jel jsme co to dalo. Bohužel pro mě, David nejezdil na softech o tolik pomaleji, jako jsme předpokládal a nedojel jsem ho. Skončil jsem tedy na osmém místě. 

Nebyl jsem zklamaný, ale spokojený. Po roce se mi podařilo dojet závod, aníž by mi padnul rFactor. Ještě jsem k tomu všemu dojel na bodech. Vím, že kdybych dal víc tréninku a víc si navyknul na odlišné řízení F1, na které jsem si díky V8 Supercars odvyknul, skončil bych o nějaká ta místa ještě výše. Ale obava, že mi to spadne mi nedávala motivaci trénovat víc.:o) Na Malajsii bych chtěl být připravený mnohem lépe a mým cílem je skončit do top 6.

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 222 guests
MPL Registrace: 474