altTisková zpráva týmu Scuderia Ferrari k 3.závodu sezóny v Číně.

V Malajsii vyšel tým Scuderia Ferrari bodově naprázdno, Patrik Novotný nestihl o 20 minut start závodu a Lukáš Pohančeník měl smolný incident v závodě a nedokončil. Cíle v Číně byly jasné, dotáhnout se na čelo v poháru konstruktérů.

Patrik Novotný #21 - 

Trať v Číně patří k mým nejoblíbenějším v celém kalendáři. Očekávání byla tedy velká. Nastavení bylo téměř hotové, ale musel jsem bohužel přidat přítlak, kvůli převodovce, která bohužel byla hodně nepraktická na tuto trať.

Kvalifikace: Dlouho jsem váhal s volbou směsí, nakonec jsem si taky vzal ty medium. Vyjel jsem na trať v poslední chvíli a pneu jsem nestihl pořádně zahřát, stálo mě to ale jen jednu pozici a tak 5.místo bylo uspokojující.

Závod: Starty jsou pro mě zatím velká slabina v této sezóně, budu si k tomu muset sednout a pořádně natrénovat.

Spousta vozů nevytočilo první zatáčku a tak jsem jel velice opatrně, propadl jsem se na 10.místo. Nicméně jsem měl dobrou topspeed  a v druhém kole jsem se posunul na 7.místo.

Vyjel Safety Car a jel jsem pro softy, protože media byla bohužel zbytečná na tento závod. S kolegou Lukášem jsme oba měli nazutou měkkou směs a byli jsme na 7. a 8.místě a vypadalo to, že po smolném začátku závodu by jsme mohli se konečně prodrat dopředu. Během SC mi ale vypadl internet a asi 15s jsem nikoho neviděl a jen jsem doufal. Vykoplo mě to z TeamSpeaku a na serveru jsem se zázrakem udržel. Sice jsem se propadl na chvost pole a to 13.místo, ale hlavně, že jsem mohl pokračovat.

Postupně jsem se prokousal na 4.místo a bylo jasné, že boj o 3.pozici budu svádět s Petrem Kulhanem. Dotahoval jsem úspěšně ztrátu, kterou jsem nabral probíjením se vpřed. Bohužel ale přišli 2 větší chyby během tři čtvrtě kola a nějakých 7s bylo pryč. Právě díky těmto dvěma chybám se přede mě po poslední zastávce dostal Jan Veselý a bohužel né i před Petra. Stále ale byla ještě šance.

Jenže Honza Veselý jel výborně defenzivně a po dvou kolech mi bylo jasné, že bedna dnes nebude. Za mnou byla velká mezera a tak sem šetřil palivo a připravoval se na poslední 3-4 kola, abych na Honzu plně zaútočil. Podle předpokladů začal mít velké problémy, myslím že měl dokonce media a po jeho zaváhání jsem hodil boost 5 a sváděl jsem s ním asi 3 zatáčky souboje bok po boku a nakonec to klaplo.

Pak už jsem jen šetřil techniku a fandil týmovému kolegovi, který se nemohl dostat před Petra Kulhana a nakonec se mu to bohužel nepodařilo.

Byl jsem mírně zklamán, protože na Peťu jsem určitě měl, nicméně mu patří velká gratulace za bezchybný závod a i Honzovi Veselému, který jel výbornou strategii a dokázal za sebou udržet Jakuba Smetanu. 

Přesto sem byl rád, že se mi podařilo dvacátý závod v řadě v F1 dojet na bodech a i dokončit a tak 90.závod dopadl uspokojivě. 

Lukáš Pohančeník #14 - 

Kvalifikácia: Prebehla takmer bez problémov, len v poslednej časti som nedokázal naskladať všetke sektory do kopy a bolo s toho 3 miesto.

Závod: Štart sa mi konečne ako tak podaril a nezaspal som ako teraz. Bohužiaľ mal som chladné gumy a nedokázal som sa urdržať v T1 a vyšiel som mimo trať. Stalo ma to veľa pozicií a musel som sa tlačiť do predu. Nebolo to jednoduché a musel som si dávať pozor aby som si nepoškodil monopost. V prvom kole ma v poslednej zákrute otočil Veselý a musel som sťahovať pole. 

Vyšiel SC čo mi padlo do karát a zbavil som sa medií a dal softy. Pomaličky som sa dostával do predu až na 2 miesto. V polovici závou som spravil dvojo hodín a bolo to osudové.

Po poslednej zastávke v boxoch som uviazol za Kulhanom a nedokázal som ho obehnuť pretože je tu až príliš nereálna jazda v sekundovom rozostupe za jazdcom. Som veľmi sklamaný s výsledku, ale už sa sústredujem na dalšie podujatie.

 



Tým Scuderia Ferrari si tedy z Číny odvezl 3. a 4.místo, přesto byli oba jezdci mírně zklamáni. Mohlo z toho být 2. a 3.místo a tedy o 6 bodů víc pro tým.

Oba jezdci přišli o zmiňované pozice jezdeckými chybami. Nicméně u Patrika Novotného můžeme být rádi, že vůbec spatřil cíl po problémech s internetovým spojením.

Pro Bahrajn bude cíl se zase o něco více přiblížit vedení poháru konstruktérů.


 

alt

Komentáře   

 
+1 #2 Patrik Novotný 2015-04-26 16:21
Taky taky :D
Citovat
 
 
+1 #1 Vojta Polesný 2015-04-26 09:46
Takže Patrik si taky vzal to Médium :D
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 110 guests
MPL Registrace: 478