alt

 

 

Lukáš Pohančeník

Kvalifikácia: Rozhodol som sa spolu s teamom a kolegom, že nebudeme nič riskovať a pôjdeme na istotu. V kvalifikácií som použil nízky boost, po porade s týmom. Svoje ostré kolo som šiel opatrne a na istotu. Neočakával som nejaký dobrý čas, ale stačilo to aspoň na 6 miesto čo sa hodilo.

 

Závod: Zvolil som opatrnejší prístup na tento víkend a nechcel som na štarte nič riskovať. Odlepenie neoblo zlé, ale potom som brzdil až príliš skoro a ostatný jazdci šli do toho dosť agresívne. Prepadol som sa o pár miest. Predo mnou bolo pár jazdcov, ktorý spolu zvádzali súboje. Potom asi Pospíšil dal až moc plynu na obrubníku a narazil do mňa z boku dosť tvrdo a poškodil mi monopost . O pár kôl neskôr bol Horniš veľmi optimisticky naladený a nechápem ako tak neskoro mohol ísť na brzdy. Počas brzdenia sa jeho monopost natočil priamo do mňa a poškodil mi druhú stranu monopostu, keď do mňa vrazil tak môj monopost až vzlietol do vzduchu a bol dosť poškodený. Prepadol som sa o pár miest čo som dohnal. Neskôr prišla malá chybička a odpadlo mi krídlo. Po opravách prišiel SC čo mi pomohlo. Prvých 20 kôl som sa nedokázal dostať do tempa, ale po 20 kole to šlo. Spravil som ešte jednu chybu ked som dostal malý šmyk v poslednej zákrute. Spadol som za obe ferrari, kt. som, ale dokázal predbehnúť. Týmto začala moja stíhacia jazdca. Musel som riešiť stratégiu počas závodu lebo som zastavil o trochu skôr. Obehal som Hančla a predo mnou bol 5s. Kulhan, ktorý vyšiel z pitov. Rýchlo som ho predbehol a snažil som sa na neho nájsť čo najviac sekúnd k dobru. Mal som na neho cez 12 sekúnd, ale v kole, v ktorom som šiel do pitov som spravil pár malých chyb kto ma stali pár sekúnd. Po poslednom pite som dal boost 10 a šiel čo to dá s dosť opotrebovanými pneu. Nevšimol som si že som si dal ako si málo paliva.. :D Musel som dať boost 1, kt. som mal takmer celý posledný stint. Závod som si užil a spokojne dokrúžil do cieľa.

Stále si ešte musím zvykať na nový mód, ktorý mi ešte moc nesedí. Týmto  sa chcem poďakovať  kolegovi za všetku tu pomoc. Taktiež mu gratulujem k dobrému umiestneniu. V závode sme spravili veľa strategických chýb, z ktorých sa musíme poučiť. Snáď to nabudúce bude lepšie a potrápime chalanov v predu.

 

 

Jan Starý

Kvalifikace:

Do kvalifikace jsem nastupoval první a cítil jsem tlak. Kvalifikační kolo jsem jel na jistotu a velmi opatrně. Nakonec to nebylo nejhorší, což mě překvapilo. Konečné 10 místo jsem bral.

Závod:

Start do závodu byl rozpačitý ačkoliv odlepení ze startovní pozice bylo dobré. Do první zatáčky jsem se moc nehnal, tak abych neskončil se svým působením hned v T1, nebo někomu jinému nepokazil závod. První kola jsem byl dost předjížděn i kvůli tomu, že jsem měl asi jako jeden z mála kolo a půl boost 1. Inženýři z Toyoty se báli o motor, tak mi nakázali ho hned nezatěžovat. Po 2 kole jsem nasadil vyšší boost a pokračoval jsem směle dál.

K mému překvapení jsem nestíhal tempu většiny závodníku a za pár kol na mě vysel pilot Hondy Martin Zeman. Pár kol se mi  ho dařilo za sebou držel, ale nakonec jsem udělal chybu v posledním sektoru a tím jsem ho prakticky bez boje pustil před sebe.

Závod ovlivnil Safety car, což mi rozhodilo strategii, ale to asi všem :D. Bylo to dost na hlavu. Zvolili jsme zajet až při druhé žluté fázi. Nakonec mi to však stejně nevydalo na jeden pit a tak jsem pouze pár kol před cílem musel zamířit pro palivo.  

Po zastávce v boxech následoval souboj s Davidem Hančlem, který se dostal přede mě a to už chybělo posledních 5 kol do konce. Nakonec jsem ho neudolal, ale byl to krásný souboj, jen kdybych měl více paliva, tak bych byl schopen ještě víc zatlačit.

Konečné 6 nebo možná 5 místo po šetření beru všema deseti. Nečekal bych, že mi to všichni tak usnadní :D. 

 Ahoj a s chutí na další závod.

       

Šéf týmu Toyota RacingTadashi Yamashina

Máme za sebou krásný závodní víkend. Z Austrálie si vezeme nejspíše 9 bodů a  umístění na bedně (ještě uvidíme co tresty ze závodu). Nemůžeme být tedy nespokojení.

Hned první závod jezdci potvrdili naše předpoklady a důvěru, kterou jsme do nich vložili, když jsme jim nabídli smlouvu.

Oba naši jezdci spolupracovali na sestavování závodního nastavení a sdíleli důležitá data, díky čemuž vyjeli do závodu se stejným nastavením, až na minimální rozdíly.

Tento úspěch v závodu můžeme přisoudit i dobrým testům ve Španělsku, kde jsme nasbírali velice cenná data pro závod v Austrálii a inženýři byli schopní už udělat kostru nastavení auta.

V závodě jsme byli velice překvapení z drtivého tempa Williemsu a ostatních stájí. Nenechali jsem se rozhodit a jezdili jsme svoje což se ukázalo jako dobrá volba.

Ze začátku se musel potýkat Lukáš Pohančeník s drobnými problémy s vozem kvůli několika kontaktům od našich soupeřů. Lukáš se nenechal rozhodit a dojel si nakonec pro skvělé 3 místo.

 Stáj však lituje,  že tým špatně vypočítal palivo což Lukáše vyřadilo z možného souboje o 2 místo.

Dost nás překvapil Jan Starý, který jak jsme zjistili z diagnostiky, po dojetí závodu mohl být schopen na své směsi pneumatik odjet dalších nejméně 20 kol.

Jeho 6 místo bereme za veliké předsevzetí do budoucna a jen si můžeme pochvalovat jeho neuvěřitelnou konzistentnost.

Už se těšíme že se s vámi uvidíme při dalším závodě. Na viděnou  ()         

 

 

 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 12 guests
MPL Registrace: 456