alt

Jelikož jsou již odjety první 3 podniky letošní sezony MPL F1, rozhodli jsme se vytvořit ohlédnutí za tímto velmi zajímavým začátkem sezony.

 

VC Austrálie

Vše nám začalo již tradičně na okruhu v Australském Melbourne a na MPL nově zavedený systém kvalifikace ( který narozdíl, od pánů z managementu skutečné F1 ) rozhodně splnil svůj účel a zdramatizoval celé klání. Velkou výhodu měli jezdci se zkušenostmi z Aussie V8 Supercars, které letos vynechávají sezonu podobně jako v roce 2013. Tento velmi napínavý závod, kde dopředu nikdo nemohl ani tušit taktiku soupeřů, ovlivňovali poruchy motorů Honda a také technické problémy do té doby jasně vedoucích Williamsů. Nejprve u Petra Zoubka nevydrželi brzdy Brembo a posléze u Urbana vypověděl službu motor z bavorska, ještě předtím ovšem vyklidil první pozici po výpadku Polesný a v cíli se tedy zdvihla opona nad oslavami doublu stáje McLaren v čele s vítězem Novotným, který si jako obhájce titulu dojel pro 6.vítězství v řadě.

 

alt

alt

 

 

 

VC Bahrajnu

Druhým podnikem letošní sezony byla VC Bahrajnu, která se jezdí na závodní trati v Sakhiru. Jako každý rok zde byla na 150% vytížená technika. To už ostatně v kvalifikaci poznal např. Polesný, kterému v ostrém kole zatáčku před cílem vypověděla službu převodovka. Po startu byli oproti závodu v Austrálii k vidění menší potyčky a hlavně chyby jezdců. Po jedné takové od Urbana šli do sebe Moráň s Polesným a druhý jmenovaný se ocitl v hodinách. Obecně byl ale tento závod daleko více poznamenán nehodami a penalizacemi, než na rychlé trati v Austrálii. Chybovali Horniš, Veselý i Starý. Mimo posledně jmenovaného to odnesli především soupeři těchto jezdců. Samozřejmě to nemohl být nikdo jiný než v tomhle závodě všudepřítomný Polesný a také Lukáš Pohančeník. Po odstoupení Horniše musel na trať poprvé Safety Car, po jeho zajetí se do sebe pustili Novotný s Polesným v bitvě o vedení a jezdec Jordanu z toho vyšel o něco lépe. Při jeho předjížděcím manévru byl vyhlášen Safety Car a jelikož byl jezdcem vpředu, tak se zařadil na 1. místo. Úsměv na tváři mu ovšem vydržel pouze do restartu, kdy neudržel svůj vůz na studených pneumatikách a spakoval se do zdi. To byla voda na mlýn Novotnému, který se tím dočkal 7. vítězství v řadě! Drama ovšem nabídla ještě bitva o 2. místo, pro bednu si totiž jeli oba Red Bully, ovšem stálici v barvách této rakouské stáje - Milanovi Radiměřskému vypověděl službu agregát od Ferrari, a tak byla spokojenost v týmu pouze poloviční, když si pro 2. místo dojel Jankovič.

 

alt

alt

 

VC Číny

Třetím závodem byla před týdnem VC Číny na okruhu v Šanghaji. Právě před touto VC se dohodli promotéři MPL F1 se společností Věrek, kterou většinově vlastní tuzemská firma Moravský Narcis s.r.o. na vysílání závodů MPL F1 v přímém přenosu. No bohužel v Číně narcisy nerostou, a tak jsme se museli obejít bez obrazového přenosu.  V Číně se ukázal staronový ukončovač kariér Karel Baško, který osedlal vůz R**ault ( mohou to číst děti ). No, po spolupráci s Ferrari se mu podařilo postavit dobré nastavení, které mu ovšem bylo k ničemu poté, co rozbil vůz v poslední zatáčce okruhu. Na čelních pozicích se mezitím rozjela velká strategická bitva, kterou vedli generál Zoubek, náčelník Novotný a polní maršál Polesný. Vše nasvědčovalo tomu, že nakonec se boj o vítězství zúží pouze na dvojici Zoubek a Polesný. Ovšem generalisimus to opět přehnal s boostováním mapy motoru, a tak opět ostrouhal a musel svůj doutnající monopost odstavit jen pár kol před cílem. První tedy projel cílem Polesný, který přerušil vítěznou sérii obhájce titulu Novotného, který skončil druhý.

alt

alt

 

Komentáře   

 
+1 #1 Martin Zeman 2016-04-25 21:22
Opět super článek ,díky :-)
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 113 guests
MPL Registrace: 456