altVyjádření Ferrari k závodu v Kanadě.

 

Jan Veselý:

Příprava:

Jakožto studentu vysoké školy ve zkouškovém období mi nezbývalo zrovna moc volného času. Přesto jsem se snažil využít každé volné chvíle k tréninku. Setup jsem měl vynikající a po smolném výpadku internetu v Monaku jsem si do závodu věřil na dobrý výsledek.

Kvalifikace:

Svůj kvalifikační pokus jsem zkazil už v prvním sektoru, kdy jsem ve třetí zatáčce promeškal brzdný bod a vyjel na trávník. Ve zbytku kola jsem se snažil zachránit, co se dalo. Nakonec to, po chybách ostatních, stačilo na krásnou čtvrtou příčku na startovním roštu se ztrátou půl sekundy na pole position.

Závod:

Do závodu jsem zvolil měkké pneumatiky a strategii jedné zastávky v boxech.

Start se mi, na mé poměry, celkem povedl, když jsem přespurtoval Davida Hančla a dostal se tak na třetí příčku, kde jsem se pohodlně usadil.

 alt

Klid však netrval dlouho, neboť na mě po několika kolech začal dotírat Patrik Novotný v McLarenu. Hned na konci následujícího okruhu se pokusil o útok z větrného pytle do poslední šikany okruhu Gillese Villeneuva, kde však nedobrzdil a musel ji projet rovně, což mi poskytlo opět trochu volného prostoru.

 alt

Zanedlouho mě však opět dojel a zaútočil do nejpomalejší zatáčky okruhu, čímž jsem se propadl na čtvrtou pozici.

 alt

Patrik mi okamžitě začal ujíždět a má zběsilá snaha se ho udržet vedla pouze k hodinám ve vracečce. Díky této chybě se přede mne dostal Petr Kulhan.

 alt

Ihned jsem zahájil stíhací jízdu. Po několika kolech jsem se na Petra (mimochodem taktéž startujícího na McLarenu) dotáhnul a začal na něj vyvíjet tlak. Úspěšný útok přišel hned v zápětí do poslední šikany okruhu.

 alt

Jakmile jsem Petrovi maličko poodjel, nastala nudnější část závodu ve znamení šetření pneumatik. To se však mělo brzo změnit. Na dvě zastávky jedoucí Patrik Novotný a Milan Radiměřský zamířili ke svým mechanikům.

Nyní nastala moje chvíle. Pokud jsem chtěl pomýšlet na vyšší pozici v cíli, musel jsem zabrat. Přepl jsem motor do vyššího výkonnostního režimu a začal tlačit na pilu. Za pár kol jsem bojující dvojici dojel.

 alt

To však nestačilo. Pokud jsem se jich chtěl udržet i po mé zastávce v boxech, musel jsem je předjet a vybudovat si alespoň minimální náskok. No k posunu na 2. pozici jsem se nemusel ani moc snažit. Chybující Milan Radiměřský na Red Bullu mi ji doslova daroval.

 alt

Do první zatáčky následujícího kola jsem zaútočil i na Patrika Novotného. Patrik však byl těžší oříšek.

 alt

alt

alt

Úspěšný útok přišel až o kolo později, ze slipstreamu.

 alt

alt

Okamžitě jsem si s prázdným autem začal budovat náskok. Nešlo to však tak rychle, jak jsem očekával. Ve 41. Kole jsem s náskokem pouhé 3,5s zajel k mechanikům pro doplnění paliva.

 alt

Po návratu na trať jsem spadl opět na tření místo těsně před Petra Kulhana, kterému jsem však se 100 litry paliva v nádrži neměl šanci stačit a jelikož jsem věděl, že ho čeká ještě jedna zastávka, tak jsem ho do první zatáčky následujícího kola pustil.

 alt

Na těžké auto jsem si musel chvíli zvykat, ale po dvou kolech jsem se dostal opět do tempa a začal tlačit, abych minimalizoval ztrátu na Patrika s Milanem, než zamíří ke své druhé zastávce.

Za nedlouho se tak opravdu stalo. Ve 45. kole zamířil ke svým mechanikům Milan Radiměřský. Patrik Novotný však nadále zůstal na dráze, kde vydržel ještě další 4 kola. Tato zdánlivě nepatrná skutečnost znamenala, že se Patrik vrátil na trať s náskokem celých 8,5s, kdežto Milana jsem měl jen necelé 2s před sebou.

V tu dobu zbývalo do cíle 21 kol a já začal postupně Milana stahovat. Nakonec se mi ho povedlo dojet a začal jsem na něj tlačit.

 alt

Míla však měl skvělou top speed a nějak se neměl udělat další chybu. Asi po pěti kolech tlaku a snahy dostat se na rovince alespoň tak blízko abych mohl, byť jen naznačit útok se mi na displeji volantu začali objevovat varovné zprávy a chybová hlášení směrem od motoru. Což mě donutilo sundat nohu z plynu, upravit mapování motoru na šetřící režim a doufat, že mi za těch 15 kol, co do cíle zbývali, neshoří.

To se naštěstí nestalo a já své Ferrari dovezl do cíle pro moji první bednu v letošní sezóně, za což jsem moc rád a už teď se těším na další závody.

 

Jean Todt:

No samozřejmě, že jsem rád. Jsou to naše první stupně vítězů od loňské sezóny. Navíc poté, co po Bahrainu „dezertoval“ Lubo Moráň jezdíme pouze s jedním autem, protože se nám nedaří sehnat náhradu (kdyby měl někdo zájem, může nás kontaktovat zde). Snad se nám v příštích závodech podaří udržet stoupající trend výkonnosti, protože v dosavadním průběhu sezóny jsme na naše konkurenty (McLaren a Jordan) rychlostně ztráceli.

Komentáře   

 
0 #1 Vojta Polesný 2016-06-21 19:10
Ty ses překoval Hagride! :-D :-D :-D
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 125 guests
MPL Registrace: 454