altVyjádření obou jezdců McLarenu k závodu v Turecku.

 

Patrik Novotný:

Příprava: S kolegou sme poladili velmi dobré nastavení, takže jsem si věřil na boj o vítězství.

Kvalifikace: Kolo nevyšlo dle představ, ale díky menšímu množství paliva to o chlup stačilo na poleposition před týmovým kolegou.

Závod: Start byl slušný a udržel jsem vedení. Udělal jsem si 2s náskok a pak sem snížil boost. V prvním stintu sem dělal menší chybičky a podařilo se mi na Petra najet pouze 5s před boxy. Peťa jel později a když se vracel na trať bojovali jsme bok po boku a díky zahřátým pneu se mi podařilo vzít si vedení zpět. Snažil jsem se jet co nejlépe to šlo a dařilo se. Petr jel ale také výborně a do konce druhého stintu byl můj náskok pouze 6s, Peťa totiž jel opět později. Po mém posledním pitstopu najednou přestali fungovat pneumatiky. Ještě jsem zkusil zabojovat a na pár kol zvýšit boost. Po Petrovo pitstopu sem na něj ztrácel 4s a když se ztráta nezmenšovala ba naopak, rozhodl jsem se kapitulovat a raději šetřit techniku, protože pneumatiky už měli to nejlepší za sebou. Petr během závodu motor nešetřil, ale technika vydržela, takže si dojel zaslouženě pro druhé vítězství v F1, nezbývá, než mu pogratulovat, protože strategií mě přelstil. 

Mé vedení se za poslední 2 závody ztenčilo o 10 bodů ,  takže cíl pro poslední závod před pauzou bude nějaký bodík přidat.

 

Petr Kulhan:

Příprava: Příprava začala prakticky hned po skončení závodu na Nürburgringu. Na Turecko jsem se obzvlášť těšil. Nastavení fungovalo hned od začátku, takže jsem se v autě cítil spokojeně. Před závodem jsem ještě vyzkoušel chování pneumatik a přišel na zajímavou věc.

Kvalifikace: Kvůli zvolené směsi pneumatik medium, jsem se dostal do mírné nevýhody oproti Patrokovi, který jel softy. Udělal jsem malinkou chybičku v T1, která byla ale časově draze zaplacena. Svou ztrátu 3 desetin z prvního sektoru se mi podařilo smazat pouze na odstup 1 desetiny a zbylo na mě druhé místo. Ale celkem spokojenost.

Závod: Poprvé v sezóně se mi ideálně nepovedl start, kdy jsem protočil zadní kola víc, než jsem potřeboval, ale svou pozici jsem dokázal při nájezdu do T1 uhájit. Patrik ihned nasadil k trháku a vybudoval si cca 3s náskok. Za mnou bojovala trojice Veselý, Radiměřský a Jankovič. Před touto trojicí se mi dařilo budovat mírný náskok a zároveň i držet na uzdě rozestup od Patrika do 5s. Pavel Jankovič mě sice chvíli děsil, když se začal přibližovat, ale naštěstí udělal chybu a já se mohl plně soustředit na vlastní tempo.

Strategicky jsem na tom byl vůči Patrikovi o 4 kola "líp", kdy jsem mohl využít lehkého vozu. Při prvním pit stopu to těsně nevyšlo a na výjezdu z boxů jsem se vrátil bok po boku s Patrikem, který mě lehce předjel. Pro mě nastala kritická fáze závodu, kdy jsem si nesměl nechat Patrika ujet. Přepnul jsem proto motor na boost 7 a doufal, že zátěž vydrží. Fungovalo to dokonale a já se opět patrika držel do 5s a měl k dobru tentokrát 5 kol s lehčím vozem.

Po Patrikově druhém pit stopu se v plné kráse ukázala ta zajímavá věc, na kterou jsem přišel při tréninku a to, že softy ztratí svou rychlost. Využil jsem toho náramně a po mojí zastávce jsem zůstal ve vedení o 4s a měl dostatek gripu v pneumatikách, abych Patrikovi ujížděl. Jediný strach jsem měl o motor, ale ten naštěstí vydržel až do konce.

Po 5 letech můžu slavit vítězství v závodě a těší mě, že jsem konečně dokázal držet krok s Patrikem, který je stabilně rychlejší než já. Boj o šampionát to sice lehce zdramatizovalo, ale Patrik má stále pohodlný náskok. Uvidíme se v kolébce motorsportu na Silverstonu. Naviděnou.

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 287 guests
MPL Registrace: 459