altVyjádření Ferrari k Velké Ceně Turecka.

 

Jan Veselý:

 

Příprava:

Do Istanbulu jsme přijely rovnou z Nürburgringu, protože jsme měli podezření, že tato konfigurace okruhu nebude našemu vozu sedět. To se potvrdilo hned, jak jsem vyjel na trať.

Auto bylo nervózní, hodně škrtalo podlahou o asfalt a opotřebení pneumatik bylo enormně vysoké. V prvních dnech testů jsme na McLareny ztrácely více jak 3 vteřiny.

Musím však pochválit naše mechaniky, kteří odvedli vynikající práci s nastavením. Podařilo se nám zrychlit, stabilizovat auto v zatáčkách a zároveň jsme dokázali snížit opotřebení pneumatik na únosnou úroveň.

Nakonec jsem si na závod celkem věřil, když jsem přistoupil k volbě měkkých pneumatik a strategii dvou zastávek v boxech.

 

Kvalifikace:

Kvalifikační režim jsem při testech zkoušel pouze dvakrát, takže cílem bylo čisté kolo bez chyb. Nakonec jsem předčil všechna svá očekávání, když jsem zajel svoje osobní maximum, což stačilo na třetí místo na roštu.

 

Závod:

Start se mi, již tradičně letos, vůbec nepovedl, když jsem protočil zadní kola víc, než bylo zdrávo. Ze třetího místa na roštu jsem se propad na páté, když mě předjelo duo RedBullu Milan Radiměřský a Pavel Jankovič.

Již ve třetí zatáčce jsem se mi povedlo přebrzdit Pavla a na chvíli jsem se usadil na čtvrté příčce. V druhém kole jsem se dostal na brzdy do poslední sekce zatáček před Milana Radiměřského zpět na třetí místo.

Poté jsem chvíli jen kroužil. McLareny vepředu mi pomalu, ale jistě ujížděly a RedBullům za zády jsem zase pomalu ujížděl já. To se změnilo v momentě, kdy si Milan s Pavlem vyměnili pozice. Pavel Jankovič mě začal dotahovat a v osmém kole došlo na předjetí, načež mi začal ujíždět. Ve dvanáctém kole však udělal chybu a tím mi pozici daroval zpět.

Pak už to byl jen souboj s časem. Přede mnou široko daleko nikdo a za mnou byl Milan Radiměřský v horizontu pěti až deseti sekund.

Obě moje zastávky v 19. a 40. kole proběhly také bez problémů.

Cíl jsem nakonec vyděl jako třetí v pořadí se ztrátou 35s na Patrika Novotného a náskokem 5s na Milana Radiměřského.

Po delší době pro mě trošku nudnější závod, ale byla to zatím letos jediná výjimka. Za výsledek jsem rád a už se těším na další zápolení v kolébce Formule 1, britském Silverstonu.

 

 

Jean Todt:

 

Je příjemné, vidět náš vůz již podruhé ve třech týdnech na pódiu. Naši inženýři dnem i nocí pracují na zrychlování vozu a výsledek jde vidět. Do Silverstonu chystáme další vylepšení, tak snad se nám povede opět dobrý výsledek.

 

Další dobrou zprávou je, že se nám povedlo sehnat druhého pilota do týmu, kterým bude již od závodu v Silverstonu nováček Petr Pšenica, který již startoval v Turecku v barvách Renaultu. Na naši nabídku reagoval takto: „Tak to je ale velkorysá nabídka! Kdy podepíšeme kontrakt? To je ale kariéra, nováček a hned po něm skočí Ferrari. Musím to říct manželce, že na dovču už jedeme nějakým La Ferrari.alt“ V Petrovi spatřuju veliký potenciál. Do budoucna může být jezdcem s šancí bojovat o titul. Teď záleží jen na něm, jak bude k závodění přistupovat a rozvíjet svůj talent. 

 

Komentáře   

 
0 #2 Vojta Polesný 2016-07-09 17:47
rozvít :-D
Citovat
 
 
0 #1 Petr Kulhan 2016-07-09 17:37
Zapomněl jsi napsat, že bez pomoci mechaniků McLarenu by bylo Ferrari ztraceno :-D
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 69 guests
MPL Registrace: 454