alt Vyjádření jezdců McLaren Mercedes k závodu v belgickém SPA.

Patrik Novotný:

 

Příprava: Byla minimální, nevěděl jsem, zda vůbec pojedu a pokud ano, tak u Toma Repíka, takže větší trénink postrádal smysl.

Nastavení se naštěstí povedlo celkem brzy v rámci možností.

Kvalifikace: Průměrné kolo, stačilo to 5.místo, ale pěkná vyrovnaná kvalifikace.

Závod: Nastoupit do závodu jsem se rozhodl hodinu před startem. Předchozí den byl náročný, takže jsem byl hodně unavený, proto jsem se nepouštěl do soubojů a jel si své tempo. Snažil jsem se o vyrovnané časy a zrychlovat nemělo smysl, protože by přišli chyby a i konec závodu. Cíl byl co nejméně ztratit.

Ve 4.kole přišla infarktová situace, kdy mi Jan Veselý v Eau Rouge proletěl nad hlavou, štěstěna naštěstí stála při mě a vyvázl sem bez poškození.

Soupeři začali postupně odpadat. Po posledních pitstopech sem byl 4. a přede mnou byla dvojice Radiměřšký a kolega Petr Kulhan.

Nevím proč, ale Milan začal ztrácet dech a oba jsme se na něj dotáhli. Petr Milana předjel a následně Milan udělal chybu, takže sem získal pozici bez boje.

V neskutečném horku sem se snažil najít v sobě zbytky nějakého soustředění a zkusit se na Peťu dotáhnout. V posledním sektoru 42.kola sem dal boost 10. Prázdný vůz se ale nechoval nejlépe a přicházely chyby na výjezdech, kvůli tomu sem se Peťovi přiblížil nejblíže na sekundu rozdílu, což mě trochu mrzí, mohl být ještě zajímavý souboj.

S 3.místem jsem velmi spokojen, v polovině závodu to ještě vypadalo při nejlepším na 5.místo, takže cíl pro tento závod splněn.

Pro Mclaren to znamená další navýšení v poháru konstruktérů a mezi mnou a Peťou už je tak pouhých 10 bodů.

Petr Kulhan:

Příprava: Příprava probíhala až na konci pauzy, a nastaveni se celkem povedlo.

Kvalifikace: Měl jsem dilema, jak ke kvalifikaci přistoupit, protože jsem se bál dlouhé rovinky a síly větrného pytle, ale nakonec jsem jel naplno a povedlo se mi ji vyhrát, což bylo moje třetí pole position z posledních čtyř závodů.

Závod: Start se mi po dlouhé době povedl a podařilo se mi cuknout na takovou vzdálenost, aby soupeři za mnou nemohli na Cammel rovince využít slip stream. Jelikož jsem jel na 2 zastávky v boxech, tak jsem začal ujíždět ostatním. Do mojí první zastávky v boxech ve 20. kole jsem si vypracoval víc jak 10s náskok.

Po vyjetí z boxů jsem se vrátil asi 4s před Petra Pšenicu, který jel skvěle a díky lehkému autu mě stahoval. Bohužel v 25. kole v nájezdu do 3. sektoru využil vetrného pytle a dostal se přede mě těsně před Blanchimont. Zařadil jsem se ihned za Petra, ale Petr dostal menší smyk, ktery korigoval a ztratil tak rychlost. Já bohužel byl 1 metr za ním  a na reakci jsem měl tak 50 tisícin, což se střetu nedalo absolutně nijak zabránit. Já přišel o přední spojler a Petrovi jsem urazil zadní křídlo. Ještě jednou se mu tímto omlouvám.

Do boxů jsem musel tudíž hned po 5. kolech a tím padla jakákoliv šance na výhru. Po nucené druhé zastávce jsem se vrátil asi 10s za Milana Radiměřského, kterého jsem stíhal a asi po 8 kolech dohnal. Na Cammel rovince jsem ho předjel, ale v Les Combe jsem musel trošku krotit přetáčivý smyk a Milan se mě trochu lekl, čehož asi využil i Patrik Novotný.

Do konce závodu už to byla jen stíhačka, aby se Patrik nedocvak do větrného pytle, protože jsem ho pořád vozil za sebou do 2s. Rychle jsme i stahovali Vojtu Polesného, který ale nechtěl dát Pavlu Králíčkovi další kolo, aby byl Pavel klasifikován. Leč naše tempo s Patrikem bylo proti a v posledním kole musel chtě nechtě zrychlit.

V šampionátu jsem se Patrikovi přiblížil na 10 bodů, ale boj o titul bude těžký. hlavním cílem stále zůstává titul konstruktérů, který můžeme slavit už v Japonsku.

 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 76 guests
MPL Registrace: 454