altMcLaren slaví...

Patrik Novotný:

Příprava: Nastavit správně vůz na Malajsii je vždy pořádný oříšek. Nějaký den mi to zabralo, ale nakonec se to podařilo. Zvolil jsem raději vyšší přítlak, abych ušetřil gumám a minimalizoval množství chyb.

Laboroval jsem s pneumatikami, všechny směsi měli podobnou rychlost i opotřebení, zvolil jsem hardy, tedy jistotu a tajně jsem věřil, že ke konci závodu, bych mohl mít navrh.

Kvalifikace: Asi jedno z nejlepších kol tento rok, vzhledem ke 105l a hardům z toho bylo na 2.místo.

Závod: Věděl jsem, že na hardech budu ze začátku hodně ztrácet. Bohužel se tak potvrdilo a po průměrném startu jsem se začal propadat, až nakonec pole. Co mě nepotěšilo, že mě brzdil Milan Radiměřský, bylo těžké ho předjet, ale nakonec se to podařilo.

Začal jsem dotahovat přede mnou jedoucího Jana Veselého a Davida Hančla. Honza mi po kukačkách pozici předal bez boje. V 17.kole přišla jedna z největších krizovek v sezóně a to při krásném souboji s Vojtem. Naštěstí jsem skončil pár centimetrů vedle bariéry a mohl pokračovat bez úhony. David následně úspěšně odolával až do jeho zastávky, což bylo okolo 22.kola.

Do té doby jsem neustále za někým jel a bojoval. Což byla super zábava, ale časově nic moc. Snažil jsem se o rychlá kola, abych po zastávce měl na Davida náskok. To se dařilo a měl jsem k dobru nějakých 7s.

V polovině závodu vše směřovalo k vítězství Vojty a k souboji s kolegou Petrem o 2.místo. Tajně jsem ale doufal, že ke konci závodu budu mít výhodu díky pneumatikám a zabojuji ještě o vítězství.

To se bohužel nestalo a po Petrovo pitstopu, sem musel dotahovat 2,5s ztrátu. Výhoda pneumatik nepřicházela, takže sem si musel pozici vybojovat na trati. Zbývalo 16 kol, takže zbývalo poměrně dost času. Snažil jsem se jet co nejpřesněji, ale ztráta se moc neměnila, vždycky jen, když Peťa udělal chybičku. Dojel jsem ho 10 kol před cílem.

Po pěkném souboji jsem ho předjel, ale Petr se držel jako klíště. 7 kol před cílem ale v závěsu za mnou udělal hodiny a já mohl přejít na úsporný režim a v poklidu dokroužit na 2.místě.

Výhoda neopotřebovaných hardů tedy bohužel nepřišla, ale jelo se mi na nich vyrovnaně a podrželi mě , když sem potřeboval. S 2.místem tedy spokojenost.

5 závodů před koncem můžeme slavit pohár konstruktérů a tím je splněn náš hlavní cíl před sezónou. Fantazie.

Ahoj za týden v Suzuce.

 

Petr Kulhan:

Příprava: Ta byla skoro nulová, jelikož kvůli poruše volantu ve Francii jsem do poslední chvíle nevěděl, jestli stihne dojít náhradní. Naštěstí mi můj spasitel Tomáš Repík zaslal svůj a já tak mohl pokračovat v sezóně. Tímto mu ještě jednou děkuji.

Kvalifikace: Tu jsem se pro velké opotřebení pneumatik rozhodl vypustit a šetřit tak každé procento gum.

Závod: Po startu z posledního místa jsem se rychle probojoval dopředu. V polovině kola jsem už byl druhý za Vojtou Polesným, kterého jsem ve 2. kole také zdolal a začal jsem ujíždět. Závod jsem měl naplánován na 2 pit stopy. Bylo potřeba nedělat chyby a budovat si náskok, což se celkem dařilo.

Věděl jsem, že na Vojtu stačit nebudu, ale chtěl jsem něco zkusit na Patrika. To mi po druhé zastávce vyšlo, když jsem se vrátil cca 3s před něj. Ale bohužel se mu podařilo docvaknout do větrného pytle a tím mě i předjel. Nechtěl jsem souboj vzdát, ale v jedné ze zatáček mi při přenosu váhy vozu ujela záď a bylo po souboji o 2. flek.

Celkově s nulovou přípravou a výsledkem jsem spokojen, i když mě mrzí, že jsem ze souboje s Patrikem vypadl takovým způsobem. Výsledek v Malajsii pro nás znamená zisk titulu mezi konstruktéry. Teď je na řadě udržet naše postavení v poháru jezdců a završit tak úspěšnou sezónu.

V mé neoblíbené Suzuce naviděnou.

Komentáře   

 
0 #2 Patrik Novotný 2016-10-17 16:01
Děkujeme :)
Citovat
 
 
+1 #1 Milan Radiměřský 2016-10-14 12:15
Gratuluji :-)
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 119 guests
MPL Registrace: 454