altV Japonsku bereme bronz i brambory.

 

Jan Veselý

Příprava:

Jakožto vysokoškolák píšící bakalářskou práci jsem neměl zrovna nejvíce času na testování. Avšak i to málo stačilo na „sesmolení“ celkem slušného setupu a načtení tratě. Do závodu jsem si tedy celkem věřil.

Kvalifikace:

Takhle „pokašlat“ kvalifikační kolo se mi ještě za celou sezónu nepodařilo. Ani jedna zatáčka nebyla ideálně trefená a po výletu ven v legendární 130R jsem se rozhodl kolo zabalit a zajet do boxu bez zapsání času. Vzhledem k faktu, že Vojta Polesný svůj kvalifikační pokus rovněž vzdal, jsem nakonec startoval ze sedmé (předposlední) pozice.

Závod:

Start se mi povedl tak nějak normálně. Přespurtoval jsem špatně startujícího Pavla Králíčka a vklínil jsem se na 6-té místo mezi Davida Hančla a Patrika Novotného. Neudržel jsem se tam však dlouho. Ke konci prvního kola na mě David úspěšně zaútočil do zatáčky Spoon. Nevydrželo mu to však dlouho. Hned na následující rovince jsem se za ním vyvezl z pytle a svou pozici si vzal zpět.

Kolo na to jsem se dotáhl na svého týmového kolegu, který se mezi tím propadl za Patrika Novotného. Petr mě v nájezdu do třetího kola pustil před sebe, což jsem dost dobře nechápal, protože jsem se domníval, že pojede na dva pity. Pár kol jsme jezdili v těsném závěsu, poté se náš odstup stabilizoval +- na 2 vteřinách, zatímco vedoucí kvarteto složené z obou McLarenů, Vojty Polesného na Jordanu a Milana Radiměřského na Red Bullu nám pomalu začalo ujíždět.

Následovala nudnější pasáž závodu, kdy jsem jen kroužil kolo za kolem a šetřil pneumatiky. Tato pasáž trvala až do doby, kdy začaly první série zastávek v boxech. V 18-tém kole zamířil ke svým mechanikům Milan Radiměřský. O 2 kola později zamířil ke svým mechanikům také Petr Kulhan s McLarenem. To byl pro mě signál pro zvýšení tempa.

Ve 24. kole zajeli k prvnímu pit – stopu i vedoucí dva jezdci. V tom samém kole jsem se dotáhl na Kulhana, který byl s těžším vozem výrazně pomalejší a do zatáčky 130R jsem ho předjel. O další 3 kola později jsem dojel i Vojtu Polesného a předjel ho ve stejném místě jako předtím Petra. V tu dobu už jsem tušil, že odhad strategie mého týmového kolegy byl chybný a jen jsem se modlil, abychom do boxů nezajeli zároveň. Ve 28. kole přišlo nevyhnutelné. Oba najednou jsme zamířili ke svým mechanikům. Na příště budeme muset strategii víc prokonzultovat.

Poté jsem si jel poklidnou jízdu s plným autem. Ve 36. kole odstoupil po nárazu do bariéry Vojta polesný, což mě posunulo na 4-tou pozici. O kolo později zajel na svou druhou zastávku Milan Radiměřský a já se tak dostal na třetí příčku. Zbytek závodu už jsem jen v poklidu dokroužil na bronzové pozici.

Musím přiznat, že za svoji kariéru jsem už zažil záživnější závody, ale o to víc mě hřeje u srdce výsledek. Snad to   v USA bude lepší.

 

Petr Pšenica

Závod:

Start se mi docela povedl, ale vzhledem ke strategii jsem byl až příliš vepředu a obraná jízda by mě spíše zpomalovala. Díky horšímu startu Patrika Novotného jsem ho měl za zády. Vzhledem k tomu, že byl citelně rychlejší, jsem mu před posledním esíčkem vyklidil stopu na čisté předjetí. Poté jsem za sebou měl stájového kolegu Honzu Veselého, mylně jsem se domníval, že jede strategii 2 zastávek, proto jsem ho na cílovce pustil před sebe. To se ukázalo jako drobná chyba, protože v následujících kolech jsem musel citelně ubírat, abych se s ním nedostával do blízkosti. Po pár kolech se to ale srovnalo, a jeli jsme ve stejných rozestupech až do zastávky v boxech. Tam totálně zklamal náš tým, protože nás zavolal ve stejném kole a já jsem 10 sekund musel čekat na svoji zastávku. Po vyjetí z boxu jsem navíc nakupil několik drobnějších chyb a rozestup stájového kolegy se zvětšil na 14 sekund. Naštěstí jsem se opět dostal zpět do pohody a jel jsem si svoje, abych splnil svůj cíl, dojet tuto technicky velmi náročnou VC do cíle.

Po druhých zastávkách některých závodníků se mezi nás dostal Milan Radiměřský. Rozestup byl asi 8 sekund, ale velmi rychle jsem ho začal stahovat. Dost jsem tlačil na pilu, ale vyplatilo se. Pouhé 4 kola před cílem jsem se mu dostal za záda a zanedlouho přišel útok na dlouhé rovince v posledním sektoru. Milan si bránil pozici jízdou na střed, ale moje maximálka byla vyšší, tak jsem se dostal před něj a navíc jsem měl výhodnější stopu do nejrychlejší zatáčky okruhu. Bohužel tu naopak neměl on a po nájezdu na obrubník dostal smyk a následoval karambol a urvané zadní křídlo a tím pádem i jeho konec v závodě.

S výsledkem jsem velmi spokojen, i když skutečnost, že výkonost na tomto okruhu mohla být i na bednu, trošku hlodala. Na druhou stranu kdyby několik pilotů nevypadlo, tak bych na takové umístění nemohl vůbec myslet. Cítím velký problém s rychlostí, ztráta minimálně sekundy na kolo na nejlepší mě docela trápí. Další VC pojedu až Brazílii, tak snad mi bude tato trať sedět.

 

Jean Todt

Po delší době opět lepší výsledek, i když ta chyba ve strategii mrzí. Před startem sezóny jsem doufal v lepší výkony. Snad se nám to ještě letos podaří vylepšit a možná i urvat nějaké to vítězství. Honza má stále reálnou šanci na zisk třetího místa v šampionátu jezdců a my uděláme maximum, aby to klaplo.

 

Komentáře   

 
0 #1 Petr Kulhan 2016-10-24 22:45
:D ta komunikace nějak vázne ve Ferrari, když si oba mysleli, že jede ten druhej na 2 pity a nakonec se potkaj v pitu :D
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 42 guests
MPL Registrace: 456