altTisková zpráva Ferrari k závodu v Maďarsku.


Jan Veselý

Příprava:

Maďarský Hungaroring je velice technická trať a z povahy letošního vozu jsem očekával větší odstup od ostatních, což se potvrdilo. Proto jsem se zaměřil na zintenzivnění přípravy oproti ostatním závodům. Ani to však nebylo dostačující. Ztráta se pohybovala okolo 1,5 vteřiny na kolo oproti konkurenci. Proto nezbylo, než vsadit na alternativní strategii tří zastávek v boxech. Výdrž pneumatik však nebyla optimální, což mě donutilo obout střední specifikaci tvrdosti.

Kvalifikace:

V kvalifikaci se mi podařilo zajet celkem ideální kolo bez zbytečných chyb. Vzhledem k faktu, že moji největší protivníci v čele s McLareny a Jordanem nasekali chyby a většinou svůj pokus vzdali, se mi nakonec povedla nečekaná pole position.

Závod:

První trable mě potkaly ještě před samotným startem. Při nácviku startu ve warmupu se mi na volantu urvalo upevnění pádla spojky pod volantem (podomácku vyrobené vylepšení, jak jinak to mohlo dopadnout alt). Na nápravu my zbývalo asi 5 minut. Rychle jsem pádlo demontoval a spojku nastavil na tlačítko, na kterém normálně mívám neutrál. Nezbyl mi však čas ani na jeden nácvik startu, takže se dal čekat velký propad.

To se taky potvrdilo. Masivně jsem protočil kola. Jako blesk se kolem mě prohnal skvěle startující Vojta Polesný a na brzdy i Milan Radiměřský na Red Bullu a oba McLareny. Petr Kulhan však prošvihl brzdnej bod a po kontaktu s Milanem a poté i Vojtou se roztočil., čímž zdržel i svého týmového kolegu a mě umožnil dostat se na druhé místo za Vojtu.

Do třetí zatáčky se Milan vrhnul do velice agresivního útoku a vytlačil mě až mimo trať. Čímž jsme oba ztratili a vklínil se mezi nás novopečený dvojnásobný mistr MPL F1 Patrik Novotný. Díky odstoupení Vojty Polesného, který udělal chybu na výjezdu z šikany, jsem se vrátil na třetí pozici.

Patrik, jedoucí téže na 3 pity, se v posledním sektoru prvního kola dostal před Milana a začal ujíždět. Já se však za Milanem zasekl na 2 kola. Ve třetím se mi ho konečně, po nádherném souboji trvajícím několik zatáček, podařilo předjet a začal jsem mu ujíždět.

Jízdou o samotě na druhém místě jsem se propracoval až k první zastávce v boxech ve 20. kole. A sám jsem kroužil až do doby, kdy poprvé navštívil své mechaniky Petr Kulhan, což se událo ve 26. kole. Petr vyjel z pit lane přesně vedle mně. Půl kola jsme bojovali až do okamžiku, kdy byl Petr malinko delší, škrtl si trávníku a musel ubrat, aby se neroztočil. Bohužel jsem byl příliš blízko za ním a neměl jsem šanci zareagovat. Došlo ke kontaktu kolo na kolo, což vyústilo v mírné poškození mého předního zavěšení. I s tímto hendikepem sem však byl schopen, převážně však kvůli mnohem menšímu množství paliva v nádrži, Petrovi ujíždět. Pár kol mi, ale trvalo zvyknout si na mírně odlišné chování auta.

Ve 38. kole jsem zamířil podruhé k mechanikům. Po výjezdu jsem opět kroužil osamocen až do další Petrovi zastávky. Ta přišla v 50. kole. Pilot McLarenu se tentokráte vynořil asi 1,5 sekundy přede mnou. Během půl kola jsem však tuto ztrátu smazal a začal na Petra vyvíjet tlak. Předvedly jsme divákům několik pohledných soubojů. K definitivnímu předjetí však došlo až po Petrově chybě, kdy nezvládl brždění do první zatáčky okruhu a roztočil se do hodin.

Kolo na to jsem zamířil ke své poslední zastávce v boxech. Z boxů jsem vyjel na třetí pozici, přede mnou kilometr nikdo, zamnou 2 kilometry nikdo, tak jsem přepl motor do šetřivého módu a v poklidu dokroužil do cíle. Vzhledem k rychlosti v tréninzích jsem bednu vůbec nečekal. Už výsledek kvalifikace byl velkým překvapením, ale jsem za to rád. Na shledanou v Německu.

 

Jean Todt

Jsem velice překvapen pódiovým umístěním. Vzhledem k naší formě na pomalých, technických tratích. Rychlost v tréninzích tomu vůbec nenasvědčovala. Každopádně je to pro nás jenom dobře. Po posledních dvou sezónách dominance je tendle ročník zklamáním, ale nemůže být furt posvícení. Boj o celkovou třetí pozici je čím dál tím těsnější. Zbývají ještě 2 závody do konce a rozdíl mezi třetím a pátým jsou pouhopouhé 3 body. Máme sice nejhorší výchozí pozici, ale následující 2 tratě, německý Hockenheimring a brazilský Interlagos by nám měly vyhovovat.

 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 73 guests
MPL Registrace: 454