Zimní příprava Maxpowerleague na letní sezonu zahrnovala i jiné aktivity, než přípravy již uvedeného ratingového systému, modů a provozních záležitostí. Jednou z dalších bylo navazování kontaktů  a  spoluprací s dalšími subjekty, nyní vám jeden z projektů můžeme představit. 

     Jak titulek hlásá, jedná se o vytrvalostní závody, konkrétně o Le Mans sérii, kde se představují závodní stroje GT, LM-P1 a LM-P2. Historie nám již párkrát ukázala, jak je obtížné uvést vytrvalostní závody jako sérii tak, aby byl vždy nasazen dostatečný počet jezdců, kteří by mohli plnohodnotně zaplňovat pravidelně startovní rošty. Z tohoto důvodu navazujeme spolupráci se závodní skupinou SG RACING, která se již delší dobu zabývá různými závodními simulacemi nejen na asfaltě a jezdecky proniká do zahraničí, což nám, jak se dočtete dále, otevírá bránu na další úroveň pro jezdce, kteří mají vážný zájem o vytrvalostní závody v nabitém, dospělém a konkurenceschopném jezdeckém poli na vychytaných modech, které vesměs stavějí na modu Endurance a dále je upravuje zahraniční subjekt Endurance PSLR, které  pro předmětné události poskytuje plné zázemí, aktuálně např. včetně nového serveru, který HW nahradí starší model.

     Dejme teď slovo nejezdícímu členovi a literátovi SG Racingu ke stručnému představení této skupiny.

     SG Racing působí na RBR scéně třetím rokem, mnohem delší tradici má však v okruhových závodech prostřednictvím rFactoru. Velice dobré renomé má team zejména ve vytrvalostních okruhových závodech. Loni pak poprvé došlo i na mezinárodní Endurance serii. Ve světě se malý team nejprve rozkoukával, i proto lze řadu neúspěchů brát jako nováčkovskou daň, mnohem cennější jsou získané zkušenosti v této učednické sezoně. Za zmínku ale stojí famózní výkon jezdců SG Racingu ve 24hodinovce Le Mans, kde team ukázal naplno své schopnosti trojitou výhrou! SG Racing se tak na letošní sezonu stal z nováčků rázem jedním z největšch favoritů serie, zastoupený ve třídách P1, P2 i GT. Vzhledem k náročnosti celé PSRL Endurance přijme SG Racing kdykoliv nové posily, které by rozšířily jezdeckou sestavu. Radost však učiní také diváci, pro které je připraveno živé vysílání všech závodů na simsporttv.com. 

Miloš Vaníček

     Snad bych jen doplnil, že SG Racing je složen z virtuálních závodníků pocházejících napříč různými jezdeckými skupinami z celé České republiky, např. jedna z posledních posil týmu je mistr ČR RBR, tedy prostředí rallye a aktuálně zahrnuje asi 11 pilotů. Uskupení vede pan Štefan Gábor, o kterém bude ještě řeč dále. Že by to nebylo dost? Jak už jsem zmínil, pořadatel a poskytovatel zázemí, PSRL bude centrem dění, jedná se o maďarské uskupení, úrovní trošku výše, ne je v českých poměrech zvykem, a tak kromě "samozřejmých" věcí, jako je vlastní server, TS ap., jsou pořádané podniky přenášeny v přímých přenosech, následně ukládány a poskytovány ke stažení, samozřejmě má i vlastní početnou a kvalitní jezdeckou základnu. Závody samotné pak mají vlastní dozor, řidiče safety carů (2), letmé starty, nová dimense je vlastní společný závod prototypů obou kategorií a vozů GT, takže jezdec na trati nikdy není sám :)  Sezona se skládá z celkem šesti bodovaných závodů, z nichž čtyři jsou šestihodinové, dva osmihodinové  a následuje nebodovaný závod v domovině, tedy Le Mans, a to na 12, nebo 24 hodin, dle výsledků hlasování. Jezdci se za volantem střídají formou hot swapingu, většinou se posádky jednotlivých vozů skládají dle zájmu, výkonnosti a domluvy ze dvou až čtyř jezdců, vyjímkou však není, že schopný jezdec vystřídá i tři různé stroje během jednoho závodu, jak jsme zažili v posledním Le Mans. Mod, který se pro tyto účely využívá, je patřečně vyladěn, výsledkem je že na posledním jmenovaném závodě za 12 hodin nevypadl jediný jezdec pro chybu rFactoru, či spojení. Pokud by někoho zajímaly nástřelem termíny závodů, tak v roce 2012 se jede ve dnesch 3.3.,   7.4.,  5.5.,  2.6.,  7.7.   a  4.8., poslední závod Le Mans se upřesňuje později. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že dva lidé v týmu stačí na odjetí jakkoli dlouhého závodu a považuji jej za optimum. Omezení členů a vozidel směrem nahoru prakticky není, a tak náš tým může jen nabýt na síle. 

     V neposlední řadě bych se vrátil k direktorovi SG Racing, panu Štefanovi Gáborovi, který disponuje silným zázemím jak v ČR, tak u maďarské komunity a rodile ovládá oba jazyky a zprostředkovává komunikaci. Mimo to se dále aktivně účastní závodů, většinou jako pilot prototypů, aby toho nebylo málo, skinuje vozy do týmových barev, dle výběru jezdců. 

     Kdo se může závodů zúčastnit? V prvé řadě jezdci MPL, kteří mají uhrazeno startovné do kterékoli série, které MPL pořádá. Jelikož se jedná o poměrně prestižní podniky na mezinárodní úrovni, pod hlavičkou a záštitou SG Racingu a v neposlední řadě mohou následovat další spolupráce, jezdci, kteří projeví VÁŽNÝ zájem, se mohou přihlásit u mě ( Víťa Vácha) a budou mu poskytnuty další potřebné informace za předpokladu, že bude jeho účast schválena. 

     Bude-li tato spolupráce úspěšná a bude-li vůbec naplněna, je možno se souhlasem PSRL použít jejich mod (děkujeme za zprostředkování Štefanovi Gáborovi) a na revanž pořádat větší podnik u nás, s přizváním zahraničních jezdců a účasti členů SG racingu, od věci není ani pořádání opravdu většího podniku s přizváním účastníků dalších českých lig. Již teď víme, že jeden z jezdců SG se bude účastnit minimálně naší domácí série V8 supercars a doufám, že tímto jen otevíráme dveře novým možnostem, především možnostem pro domácí jezdce účastnit se závodů v plném obsazení, což byl i důvod, proč myšlenka na takovou spolupráci vznikla a může být realizována a naopak, obohacovat domácí jezdeckou scénu.

     Oslovil -li vás tento článek, ozvěte se, poskytnu vše potřebné. Sezoně předcházely testovací jízdy a dva testovací dvouhodinové závody v Baharainu, první ostrý závod startuje v úžasné belgické Spa dne 3.3. 2012 na 6 hodin, kde započaly dnes, 19.2.2012 testy na serveru. 

     Piloti, teď je míč na vaší straně hřiště. 

 

 

Víťa Vácha, icq: 368510088, 

               e-mail: Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

alt             

 

 

 

 

 

 

Komentáře   

 
+1 #5 Oldřich Gajdoš 2012-02-20 19:51
Hm, tak zrovna v praci budu. Sakra!
Citovat
 
 
+2 #4 Vítězslav Vácha 2012-02-20 16:19
už mám zakoupeno, 4 lístky :-)
Citovat
 
 
+1 #3 Radek Prokeš 2012-02-20 11:58
Když už se tady mluví o Le Mans serii, tak jen upozorňuji na akci automotodromu Brno. Kdo má zájem, tak do konce února je možno koupit za polovinu, vstupenku na Brněnský závod European Le Mans Series. Tento rok je to po všech možných škrtech jediný mezinárodní automobilový podnik v Brně a tak to jistě bude stát za to.
Bližší info www.automotodrombrno.cz/cz/le-mans-series
Citovat
 
 
+4 #2 Milan Hanyk 2012-02-20 10:42
Tleskající smajlík, pěkně popsáno.
Co tu ale chybí je popis jedinečné atmosféry když koukáte jak váš parťák jede do pit-lane a vy víte, že během několika vteřin to bude na vás :)
Citovat
 
 
+1 #1 Ondřej Zaleš 2012-02-20 08:21
Good Job. :-) Tento týden bude nabity!!!
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum Free Race


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 68 guests
MPL Registrace: 477