Vyhlašuji veřejné testy, či tréninky v dnešní, tj. páteční večer, ten začíná oficiálně od 19.30 hodin a bude zaměřen především na zkušební jízdy s plnou nádrží a test pneumatik a jízdu dlouhých stintů, na základě toho bude na trati povolen jen rádiový provoz, chat bude kvůli nerušenosti na trati zapovězen, po 19.30 hodin již prosím vynechejte i zdravení při vstoupení na server. Doporučuji se domluvit na TS a vyzkoušet si těsnou jízdu minimálně ve dvou vozech, toto se v uběhlých dnech trénovalo a "vláčkování" považuji za velmi prospěšné pro závod, samotné vás můžou překvapit brzdné manévry a styly jízdy jiných závodníků. 

     Kdo tedy večer nebude vstřebávat vitamín B12 prostřednictvím zlatém moku, bude v tichosti vítán na serveru. 

TECH: 

Toto jsou pouze doporučení pro jezdce, kteří se s jízdou ocitli ve slepé uličce, ačkoli již technicky trať zvládají dobře. Pokud jste spokojeni s vlastními výsledky, samozřejmě tech. koutek můžete přeskočit. 

Jelikož mě už nejeden jezdec žádal o pomoc co se jízdy na NOS týče ve vztahu k našim GT1, uvedu zde základní a klíčové chyby a vlastnosti. Během tréninků jezdců, i těch, kteří zde již mají najeto cca 200 okruhů, jsem si všiml nejčastější chyby, ze které pramení pomalý čas i řada technických problémů v jízdě i na voze: Stručně řečeno se jezdci snaží být příliš rychlí a do zatáček se snaží brzdit velmi tvrdě a na poslední chvíli, často přitom zbytečně podřazují o stupeň navíc, přitom vnímají vysoké otáčky motoru, což u nich evokuje vysokou rychlost, fakticky však dochází k tomu, že jejich rychlost při průjezdu zatáčkou je nižší, tvrdým brzděním a podřazením dochází k destabilizaci vozu, vyjíždění z ideální stopy, ztrátě, či snížení  trakce zadních pneumatik a v souvislosti s tím jejich přehřívání a klouzání. Teoretickou ideální teplotu pneumatik vám neřeknu, ale z vlastní zkušenosti bych řekl, že se pohybuje mezi 84 - 88 st. C, nad 90 stupňů začínají pneumatiky klouzat. Zvažte proto nastavení diferenciálů, tlaky pneumatik, rozložení váhy  a volbu směsi pneu. Většina vozů vyjíždí na trať se studenými pneumatikami a stejně tak, jako v GHT1 budeme startovat s pevným startem, opět na studených pneu, takže věnujte této problematice pozornost, jelikož zde dvojnásob platí, že kdo bude chtít za každou cenu předjíždět v prvním kole, může to dopadnout nedobře. Jako příklad bych uvedl např. vůz Aston Martin DBR9, u něhož máte předehřáty při výjezdu na trať přední pneumatiky. Pokud by jezdec zvolil na přední nápravu měkkou (předehřátá) a na zadní nápravu střední (studená) směs, bude v počátku vůz extrémně přetáčivý a nestabilní na brzdách při diferenciálu nastavením do závodního tempa se zahřátými pneumatikami. 

 V globálu platí, že čím víc jezdec tlačí časomíru, tím horšího výkonu dosahuje, brzdné manévry jsou zbytečně tvrdé a pozdní, průjezdy zatáčkami příliš fázované a pomalé a dochází k degradaci a přehřívání pneumatik, vlivem nižších převodových stupňů poté problémy s trakcí na výjezdech. Je nutno si uvědomit, jakými motorizacemi, kroutícím momentem a výkonem v jakých otáčkách vozy disponují. Skvělý příklad bylo zakázané Porsche BT, u kterého při brzdném manévru a průjezdech byla daleko důležitější práce s volantem, než síla a pozdnost brzdění a tvrdost na výjezdech a tím  jezdce nutilo v prvé řadě kvalitně pracovat s volantem a jet čistou stopu. Tento přístup, ačkoli ne v tak velké míře, je třeba praktikovat i u ostatních GT1, kde "sešněrovanost" všech zatáček na NOS má větší přínos na všechny aspekty jízdy, než agresivní jízda plný plyn a plná brzda. Jen v málokteré zatáčce je využitelné brzdění s pedálem nadoraz. Poslední jezdec, kterému jsem tuto techniku jízdy doporučil a použil ji, skokově zrychlil o několik sekund. V souvislosti se sledováním času bych ještě uvedl, že ne nadarmo je vlastní časomíra ve vozech na okruhu v reálu zakázána...

Obecně jak celý mod, tak GT1 jsou velmi věrně zpracovány, kdy opakovaně musím vyzdvihnout fyziku vozů. V souvislosti s tím dostanete pocítit problémy při necitlivém zacházení s pedály a příliš odvážném nastavení diferenciálů. Kdo chce mít "rychlý", tzn. méně stabilní diferenciál, musí pracovat na technice jízdy, především na práci s plynem při brzdném manévru, v opačném případě je nutno navýšit, stále se bavíme o Nordschleife, těžkých zatáčkách a jejich počtu a závodu převyšujícím dobou spolehlivě dvě hodiny času. Nutno si uvědomit, že tyto vozy mají kolem 600 koní výkonu a tento vliv na kompresi a zpětnou vazbu při jízdě bez plynu na zadní (hnanou) nápravu. 

 

  

    

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum Free Race


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 209 guests
MPL Registrace: 477