seznam článků
* GHT2 - VYHODNOCENÍ *
strana 2
Všechny strany

  

 

     Máme za sebou druhý díl speciálního podniku Green Hell Trophy na Severní Smyčce Nürgburgringu, kterého se zúčastnilo jedenáct odvážných pilotů. Osedlali jsme opravdu skvělé stroje GT1, asistenty povoleny dle divize F1 PRO, délka vypsána na 15 kol., předpokládaný čas v cíli 2.05 - 2.15 h. Pojďme se rovnou podívat, jak to vypadalo v cíli a jaký byl průběh závodu, vezmeme to od konce:

 

11. místo, Patrik NOVOTNÝ

Pro Patrika přišel konec závodu bohužel velice brzy. Patrik startoval z nadějného 4. místa, i po startu šlo vše hladce. Po nájezdu na Severní smyčku však brzy přišla chyba v podobě vyjetí na trávu vedle asfaltu a Patrik oddělil své zadní přítlačné křídlo od vozu. Dále pokračoval v jízdě, ale na jednom z lehkých horizontů v rychlosti 220 km/h již nemohl zvládnout už tak neposednou záď, která postrádala přítlačné síly na zadní nápravě a celé auto se neovladatelně smýklo. Jeho vůz přišel o přední kapotáž a další katastrofa se blížila rychlostí přes 220 km/h - Oldřich Gajdoš jedoucí za ním, když viděl, která bije, stihl své rudé Ferrari zašlápnout do asfaltu až do okamžiku nárazu na 135 km/h a následoval náraz do Patrikova boku, kterému se již nebylo možno vyhnout. Olda to odskákal chybějící kapotáží včetně splitteru na přední části vozu. Patrik pokračoval v jízdě, ve stresu a bez aerodynamické účinnosti na přední nápravě však kupil další chyby a než dostal vůz do boxů, byl jeho Viper v katastrofálním stavu. Přestože skoro silou vůle dostal auto k mechanikům, ti jen vytřeštili oči, zahodili rukavice a šli na kafe. Závod tím pro Patrika skončil ještě v prvním kole. Po prostudování záznamu nebylo shledáno nic, pro co by si Patrik zasloužil penalizaci či jiný trest, vzhledem k tomu, že však neabsolvoval ani polovinu závodu, nemůže obdržet certifikát o jeho absolvování. Doufám, že na NOS nezanevře a vrátí se na ni s novou motivací. 

10. místo, Vojta ŠEVČÍK

Vojta se rozhodl závod absolvovat sotva deset dní před startem. Přes upozornění na šibeniční termín pro závodní zvládnutí trati se vrhl do příprav a jal se na nejvyšší možnou míru zvyšovati své dovednosti a znalosti na trati. Přesto je pravděpodobné, že právě nedostatečná doba přípravy a znalost trati mohla mít podíl na kolizi ve střední "downhill" víceapexové zatáčce trati, kde se nechal vytáhnout na trávu, kolidoval s bariérou a přišel o přední kapotu. Přestože havárie nevypadala nijak hrůzostrašně a vůz jinak nebyl výrazně poškozen, Vojta trochu zklamal a ihned mačkal escape, nedojel tedy okruh ani do garáží. Vojta startoval do závodu z 11. místa, havaroval ve 3. kole závodu. Ani Vojta tedy nedosáhl na certifikát o závodu. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. místo, Petr ZOUBEK

Petr startoval do závodu ze sedmého místa na startu, s nepříjemným dozvukem nedokončeného GHT1 měl možnost nyní na čistém plátně ukázat, zač je toho na NOS Zoubek. Pro svůj boj zvolil dvanáctiválcové atmosférické kladivo Astor Martin DB9R. Start zvládnul dobře a prakticky od počátku závodu utvořil razantním vjezdem do závodu špunt v podobě Zoubka na třetím místě před Vojtou Hujerem s BMW, se kterým utvořil bojující dvojici. Oba jmenovaní jeli, jakoby závod neměl trvat přes dvě hodiny, oba si vybrali svůj podíl chybiček a nemalou část závodu měli světlomety jen jeden pro druhého. Velmi sympatické boje ukončila Petrova chybka na jednom z rychlých horizontů se zatáčkou v koncové části trati, po získání pozice mu Vojta Hujer svou 3. příčku již zpět nepůjčil. Po této chybce šel tep a adrenalin nahoru a Petr přidával další a další chybky. V osmém kole Petr opět podlehl Zelenému Peklu a vyrobil chybku, která jej stála podíl kapotáže, prozatím bez výraznějších škod, tento neutěšený stav však nezvládnul, nedokázal jízdu přizpůsobit defektům na voze a vše se blížilo do finále. Petr, s vidinou zdržení neplánovanou zastávkou u mechaniků do boxů nezajel a vjel do osudného devátého kola, kde v "Ševčíkově zatáčce" dopadl obdobně, jako Vojta, ale s rozdílem toho, že vzduchem letělo kolo přední nápravy. Petr vyráběl snopy jisker a dotáhnul ještě zdevastované auto k mechanikům, kde jej po náročných 9 kolech odstavil. Petr, přestože do cíle nedojel, předvedl pěkný výkon a byl Vojtovi dobrým soupeřem. Petrovi bude zaslán diplom s certifikací jeho výsledku. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. místo, Přemek MRÁZEK

Přemek nám zahajuje duo bratrských dvojic, tedy klan Mrázků a klan Wojciků, kromě toho, že na trati bylo nad vozy vidět jen Mrázek P., Mrázek P., to samé platilo u dua Wociků R. a dokonce i vozy se lišily jen týmem, jelikož Přemek s Petrem zasedli oba do skořepin v šestkových Corvettách, což považuji za jednu z nejsrdcovějších záležitostí na trati, Wojcikové do těžkých Saleenů. Pro Přemka byl tento závod velikou zkouškou, o to větší, že ve světě virtuálního závodění se teprve rozkoukává a nemá toho mnoho za sebou.  O to více vyznívá jeho výkon na trati, kde sice ztratil jedno kolo na vítěze v cíli, ale na trati bojoval s protivníky srdnatě a vůz dovezl až do cíle a v celku! Za tento úctyhodný výkon nalezne na certifikačním diplomu i závodní plaketu, kterou si bez diskuse zaslouží. Snad jen pouštění rychlejších jezdců by bylo vhodno doladit. Přemek do závodu startoval z 10. místu na startu. 

Vyjádření jezdce

Na závod jsem byl natěšenej celej týden, páteční testovací Beta Race mě dost vyděsil, zkušenost s penaltama nulová, takže jsem to neplánovaně a nedobrovolně ukončil nejdřív předčasným startem a totálně dovršil DQ po vjetí do boxu hned po krátkém okruhu - už NIKDY!! Sobota v práci na nic, myslel jsem jen na Nord!! :-) Taktika začít na konci startovního pole mi vyšla, ale v půli prvního kola poměrně malý náraz do zdi a prvních pět kol jsem si to drandil s hnutým řízením, fajn, řikám si, po boxech jim ukážu. Prdlajs!! Při vyjíždění z boxů jsem byl půlkou auta na boxový čáře, speedlimit off a sakra, penalty - průjezd boxy, dobrý, horší už to bejt nemůže, ale to bych nesměl bejt já, jedu do boxu a vidím mechoše a já vůl šup k nim, penalty zůstaly, gumy od mechošů studený, tak si to dáme ještě jednou, už konečně po sedmi kolech jedu jak šlak, dvě kola to šlo, pak zase náraz a zbytek závodu opět hnuté řízení. Takže horor!! I přez všechny tyto komlikace, to pro mne bylo super, nejen že jsem si vyzkoušel všechny možné penalty, tak jsem si dokázal zvládnout dojet takto těžký závod, vzdát jsem se nechtěl, když mi všechna kola zůstala. Takže moc děkuju za super atmosféru a těším se a doufám, že budu schopen nastoupit do dalšího dílu tohoto skvělého závodu. Vážím si možnosti účasti v závodě, i když jsem na úplném jezdeckém začátku. Tak brzy ahoj na trati........

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. místo, René WOJCIK

Renek nám otevírá druhou z bratrských dvojic, kde papírově René a Přemek před závodem vyznívali v čase na kolo jako pomalejší z bratrů a toto potvrdili i v závodě. Nutno aby zaznělo, že kromě jednoho závodu do vrchu byl tento náročný závod pro Renka absolutní virtuálně-závodní prvotina s pevným startem mezi protivníky. Přesto dokázal svůj vůz dovézt do cíle, také se ztrátou kola, ale před svým hlavním konkurentem Přemkem Mrázkem. Asi se nenašel jezdec, který by v závodě neudělal větší či menší chybu a ani René nebyl výjimkou, ale dokázal srdnatě hájit pozici i před jezdci v konečném pořadí výše, u Renka rovněž platí, že jeho výkon byl vynikající, s ohledem na jeho premiéru bych řekl přímo veliký a bez diskuse obdrží certifikační diplom se závodním emblémem. René do závodu startoval z 9. místa na roštu. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. místo, Oldřich GAJDOŠ

 Jedním dechem musí zaznít, že Olda je osobností tohoto závodu. U článku Patrika Novotného je podrobně popsáno, jak přišel Olda o kapotu včetně důležitého předního splitteru. A nevzdal: Olda s býčí vůlí a velikou profesionalitou zvládl další průběh závodu s chladnou hlavou, minimem chyb a strategicky cestou nejefektivnější, která se za dané situace dala zvolit, jelikož de-facto plnou nádrž prvního stintu absolvoval bez uvedených dílů na voze a perfektně to zvládnul. Startující z šestého místa si pro šesté místo dojel do cíle a přes uvedené komplikace zůstal v jednom kole s vítězem. Za admin tým musím uvést, že kvůli takovýmto jezdcům jsou práce a povinnosti okolo série radost. Bravo. Dejme slovo Oldovi:

 

  I když bych si nejraději za působení v závodě GHT2 nafackoval, nějak cítím povinnost napsat vyjádření.
Příprava: Na tu se nelze vymlouvat, byla poctivá a dlouhodobá.
Kvalifikace: S časem kola jsem mohl být spokojený, ale nebyl, jelikož nebylo čisté a další bylo rozjeté daleko lépe (to jsem nedokončil díky mé chybě).
Závod: Dalo by se říct, že jsem do něj šel se čtyřmi a půl cíli:
1) Vydět šachovnicový praporek.
2) Nedostat jedno kolo od vítěze.
3) Odjet závod bez větší chyby.
4) Udolat Romana Wojcika.
4,5) Kdyby náhoda pomohla přijet si i pro třetí místo.
1. stint: První kolo, první sektor, nezaviněná kolize s Patrikem Novotným, uníž jsem průběh v podstatě předpovídal, i napříč tomu jsem se do ní zapletl.
Nicméně cíle 3, 4 a 4,5 tímto kontaktem padly. Při tomto kontaktu jsem navíc přišel o přední spoiler, bez kterého se kupodivu, až na pár zatáček, dalo celkem solidně jet.
Tudíž v důsledku co nejmenší ztráty jsem vyhodnotil, že opravu uskutečním až při plánovaném pitu.
2. stint: V něm jsem chytil tempo a začal stahovat, jezdil solidní časy. Jenže v posledním kole ve třetím sektoru (naštěstí blízko boxům) před druhými pity jsem si dal polibek se svodidly, který byl tak vášnivý až mě rozhodil a auto jsem dosti pochroumal.
Tenhle kontakt mě v konečném účtu závodu stál páté místo, protože jsem díky němu v přepočtu ztratil zbatečně cca minutu závodu.
3. stint: Auto opravené, ale po dvou kolech bylo jasné, že už jen budu dojíždět, protože předemnou pátý Petr Mrázek začínal ujíždět.
Šachovnicový praporek jsem tedy nakonec viděl s plným počtem kol a splnil tedy alespoň body 1 a 2.
S odstupem času jsem rád, že jsem nedal ESC hned v prvním kole, přestože chutě k tomu byly, a závod dokončil.
A i když jsem si ke konci závodu a poněm říkal, že Nordschleife nechci tak půl roku vidět, měním názor a vzkazuji staré dámě Nordě Schleifové, že jí někdy prostě dojedu bez větší chyby a pokud se mi to nikdy nepodaří, tak se předem omlouvám za prostořekost. :-)
Chtěl bych poděkoval organizátorům, za super závod u kterého mi až teď dochází, že jeho dokončení je něco velkého.
Jinak samozřejmě děkuji všem co do závodu nastoupili, gratuluji všem co viděli cíl, obzvláště pak první trojici a Víťovi Váchovi, který už teď nemusí dokazovat, že je mistr Nordschleife.
Na závěr bych ještě smekl před Vojtou Polesným a Romanem Wojcikem za jejich super výkony.
Tak to je ode mne vše a někdy opět na schledanou na tomto legendárním okruhu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. místo, Petr MRÁZEK

Přestože na sebe rychlejší z bratří v závodě příliš neupozorňoval, startoval z osmého místa na startu a v cíli si dojel velmi kvalitním výkonem pro pátou příčku a jen těsně nedosáhl na rychlostí bonus pět minut za vítězem, z části i proto, že závěr většina jezdců již nechtěla přetahovat a snažili se najisto své pozice dojet. Petr se dlouhodobě poctivě připravoval, a to nejen s vozy GT1, bylo to vidět na jízdě jeho "Vette", kdy byla radost se na něj jen dívat, stopa precizní, žádná těžší chyba. Za zmínku určitě stojí situace, kdy očima před sebou tlačil Reného Wojcika, což byl boj o šestou a sedmou pozici, to trvalo do čtvrtého kola, kde se Petr dopustil chyby. Nic závažného se nestalo, i tak však pěkných pár sekund trvalo, než se vrátil do správného směru. Zhruba třicet kilometrů odměřila telemetrie, než se opět přilepil k Renkově Saleenu a nyní už se za ním odmítnul vozit a před šikanou na konci nové části jižní smyčky rozhodně, razantně, ale zcela čistě Renka vybrzdil. Petr na sebe upozornil rozvážností a dobrou jízdou již v GHT 1 a v aktuálním závodě jen potvrdil zvyšující se znalosti trati, ochotu kvalitně se připravit i jezdecký um za volantem. Poslední ze závodních plaket patří i jemu. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum Free Race


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 254 guests
MPL Registrace: 474