altPo slabší Imole opět na výsluní.

     Nejprve shrnutí minulého závodu. Team SG Racing v sérii LeMans absolvoval minulý závod 6 hodin v Imole, který nebyl zdaleka tak dramatický, jak se na celkem členité a úzké trati čekalo. Drama tak zařídil až výpadek posádky Polesný / Vácha vynou chyby v připojení, kteří tak přišli o svou Corvette. Vypůjčili si pak Porsche od kolegů, kteří se přesunuli do jedné posádky Aston Martina. V tu dobu však Porsche ztrácelo kolo a půl na vůz před sebou a do konce závodu se v první polovině dotahovalo kolo, ve druhé pak Vojta Polesný stíhal již před sebou jedoucího ve svém kole a šest kol před cílem jej dokázal předjet. Posádka Prototypu P1 dojela druhá, v P2 exceloval a pro vítězství v kategorii si dojel bývalý rallyový jezdec Jakub Hoffman, který absolvoval celý závod ve voze sám a potvrdil svůj rychlý vzestup na vytrvalostním asfaltu. V GT pak bylo nejlepším umístěním Porsche na 4. pozici v cíli.

     Tento víkend pokračovaly vozy LeMans na Nürburgringu, kde se posádky cítily již od počátku jistěji, než tomu bylo v Imole. Samozřejmě i zde se ve směsici velkého množství vozů nedalo vyhnout problémům, které tentokrát vyřadily P2, se kterou jel Štefan Gábor s Markem Pokorným, na jeden stint se svezl i Víťa Vácha, který zaskočil z GT. Ze středu pole v kategorii tak ukončily naděje na dobrý závod problémy se spojením jednoho z  pilotů. Chtělo by se říct, že dále už to byla labutí píseň, ale nebylo tomu tak. Vette musela s Váchou absolvovat pěkných pár kol bez předního splitteru, a tak, ačkoli výsledné časy nebyly vůbec špatné, pronásledující konkurence při pachu krve zrychlila, a to výrazně, protože věděla, že posádka nebude moci zajet na opravu ihned, nechce - li absolvovat jednu zastávku navíc a tím prohrát. Nicméně dále vozy SG Racingu a tedy českého zastoupení okupovaly první pozici ve všech kategoriích, přišla ale od traťmaršála rána pod pás pro posádku Corvetty Vácha / Polesný, druhý jmenovaný v tu dobu za volantem: Za údajné předjdetí pod žlutou vlajkou, byl nařízen průjezd boxy. Trest přinejmenším diskutabilní, jelikož se jednalo o předjetí soupeře o tři kola zpět a žlutá fáze nadešla až při manévru a to ještě sotva. Frustrovaný Vojta, který na Ringu dělal ve Vette tempo, se zakousl s měkkými pneu do volantu a soupeře před sebou sjel nadohled, ale chvíli nato přišla podpásovka číslo dvě a následoval opět průjezd boxy. To už u Corvetty lítaly židle po garáži. 

     Nicméně nezůstalo jen u nadávek, Štefan Gábor za pomoci ostatních členů týmu přes noc makal na shromažďování důkazních materiálů, jejichž fascikl následující den hodil vedení série na stůl, až to zadunělo a prodal své manažerské (a jazykové) schopnosti. 

     Výsledkem sice nebylo dle očekávání odvolání minimálně jednoho z trestů posádky GT, ale výroba trestu 40 sekund pro konkurenci, což vedlo k opravě výsledku a ve finále okupaci všech třech předních pozic vozy s logem SG Racing. Do Barcelony, kde nás čeká poslední z kratších šestihodinovek, tak odjíždíme přeci jen s lepší náladou, protože zopakování tripple úspěchu z loňského 12h LeMans má váhu. 

     Na konec bych rád upozornil na skutečnost, že stále držíme na trati 2x P1, 2x P2 a celkem čtyři vozy GT pro, kde by určitě tak dva jezdci se zalíbením v endurance našli uplatnění, kdo má zájem zkusit si zajet, či snad udělat výsledek, nebyl by v tom problém. Extra rychlíci, pokud by si to žádalo neomezování jejich rozletu, mohou dostat vůz jen pro sebe, bylo by-li střídání s jiným jezdcem kontraproduktivní :-)  Nashle po Barceloně.

Výsledky posádek:

 

start-2. cíl-1. - P1 P908 HDI #5 Libor Václav 

start-4. cíl-3. - P1 P908 HDI #6 Jan Šelepa / Milan Hanyk

start-14./2. cíl-1. - P2 Acura #11 Jakub Hoffmann   (celkem a v kategorii)

start-15./3. out P2 Acura #68 Štefan Gábor / Marek Pokorný DNF

start-31. cíl-3. - GT Aston Martin #26 David Šimoník / Valter Kremer

start-27./4. cíl? GT Aston Martin #27 Marek Pokorný / Štefan Gábor / Valter Krémer / Milan Hanyk

start-30./7. cíl-1. - GT Corvette #32 Víťa Vácha / Vojta Polesný

start-29/6 cil? GT Porsche #36 Aleš Hnyk

 

     

     Pokud jste se dočetli sem, asi vám LeMans nejsou lhostejné, ale možná nestíháte sledovat reál. Pro vás bych měl pár malých postřehů. Možná jste zaznamenali, že se Peugeot údajně na rok stahuje ze série se svýt HDi P1. Ani se nedivím. Konkurence od Audi na letošel připravuje inovované střely R18, a to rovnou ve dvou odlišných provedení: R18 Ultra a R18 Quattro E-Tron. Odzadu, u druhého jmenovaného, muselo Audi přistoupit k technologii F1 a aby mohli odlehčit auto, vyrobili skříň převodovky z karbonu. A na co potřebovali odlehčit auto? Aby mohli na náboje předních kol umístit elektromotory, které budou speciál v rychlostech pod 150 km/h vytahovat ze zatáček a na kapotu nalepit Quattro. A co bratříček? R18 Ultra bude prostě ultra - stejně odlehčený, ale nezatížený, pouze s klasickou zadokolkovou koncepcí. Aby nakonec nezávodilo Audi jen samo se sebou. .... Ale možná že ne. Jsou tady totiž další novinky, které, jak představitelé závodů tvrdí, nemají srovnat u vozů čas na kolo, ale v závodě a umožnit tak soutěž technologií a tak pomaloučku polehoučku se sem tam nějaký ten parametr hýbe. Jako například restriktory u benzínu větší, u dieselů menší o 16mm  u  jednoduchých a o 11mm u dvojtých provedení, u dieselů nádrže zmenšené z 65 na 60 litrů a nějaké drobné libůstky by se dále ještě možná také našly. Každopádně ani u dieselových potvor se očividně nespí a tak uvidíme, jestli se v P1 mohou benzíny byť jen přiblížit úspěšných Audi. 

edit: Kvůli velkému množství nehod posledního ročníku budou mít všechny prototypy povinnou konstrukci "žraločí ploutve". 

alt

Komentáře   

 
0 #4 Vítězslav Vácha 2012-05-12 21:40
Ono to je na traťi, kdyby byli trestáni všichni stejně, tak je to jednoduché. Stejně mě dostalo, že nám minimálně jeden trest nestáhli. Že tam byla tuna věcí nepotrestaných u jiných jezdců, je už druhá věc, ale skončilo to, jak to v mělo vypadat v cíli. Já trochu v závodě doplácel na to předzávodní dolaďování, jako vždy. Ale tripple je doma :-)
Citovat
 
 
0 #3 Vojtech Polesny 2012-05-11 21:53
Takhle to není ono, poražení soupeře u komisařů není záležitost na trati...
Citovat
 
 
0 #2 Vojtech Polesny 2012-05-11 21:48
doufám, že bez podplacenejch komisařů :D
Citovat
 
 
0 #1 Aleš Hnyk 2012-05-09 22:14
A jedna dobrá zpráva. Na místo plánovaných 6ti hodin, se jich ve slunné Barceloně pojede 8, což je o 2 hodiny více kvalitní zábavy. :D
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum Free Race


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 121 guests
MPL Registrace: 457