Máme zde výsledky, hodnocení a startující vozy  prvního dílu GHT, tentokrát s přívlastkem OPEN.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OGHT1 : 2. října 2010.


 

S Víťou jsme byli ve velkém očekávání a napjetí, zda nápad uspořádat závod na legendární severní smyčce Nordschleife okruhu Nurgburgring bude mít mezi kluky kladnou odezvu. Přece jenom startovné ve výši 100,- Kč mohlo být pro některé kluky i odrazující. Pokud jsme pak ještě připočetli náročnost tratě, nás konečný stav osmi zájemců potěšila. Největším novum pak byla široká možnost výběru vozidel z modu GT all. Přece jenom možnost, že se na start postaví vozy z šedesátých let 20. století proti vozům z 21. století, nebo vozy se 150 koňmi proti vozům až s 800 koňmi, mohlo v některých z nás vzbudit rozpaky.

Před samotným závodem a oficiálním tréninkem byl uspořádaný zkušební závod na 12 kol, tedy ve stejné délce jako plánovaný oficiální závod OGHT1. Tento zkušební závod bohužel dokončil pouze jeden účastník a to v organizátorech vzbudilo obavy o samotný průběh závodu.

Jak jsem již zmínil dříve, nakonec se na start kvalifikace a závodu postavilo osm jezdců. Výběr aut samotnými účastníky byl zredukován na pět kategorií a to LM80, LM-P1,LM-P2, GT1 a GT2. Největší zastoupení měl vůz Martini Lancia Racing z kategorie LM80, kdy tento vůz řídili piloti Vojta Hujer, Petr Zoubek a Víťa Vácha. Jednalo se papírově o nejrychlejší vozidlo na startovním roštu, ale jeho řízení vyžadovalo velkou zkušenost a rozvahu. Z kategorie LM-P1 byl zastoupený vůz Peugeot Total 908, řízený mnou, tedy  Romanem Wojcikem. Vůz Corona Motorsport S101J z kategorie LM-P2 si zvolil a řídil Patrik Novotný. Vozy Aston Martin stáje Jetalliance Racing, který řídil Oldřich Gajdoš a Masserati stáje Vitaphone, Martina Zemana, byly z kategorie GT1. Papírově nejslabší vůz kategorie GT2 zvolil Petr Mrázek, který jel vozem Porsche stáje Lizard Motorsport.

Všichni, kteří se na tento závod připravovali, měli jasnou představu o možnostech každého vozu, jeho kladech a záporech. Přestože mezi vozy jednotlivých kategorii byly velké výkonnostní a technické rozdíly, které se potvrdily v kvalifikaci, samotný závod byl však otevřenou záležitostí. Porce 12 kol na tak náročném okruhu jako je Nordschleife vzbuzovala obavu snad u všech zúčastněných jezdců.

Nechci zde popisovat průběh samotného závodu. Rovněž tak vyjádřit napětí, adrenalin vlévající se do těla, neustálé soustředění a prožitek, kterým prošel každý pilot ani nejde. Mohu ale napsat, že se potvrdily výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými vozy různých kategorií pouze částečně. Nikdy nelze totiž vyloučit lidský faktor, který bývá často rozhodující.

Přes vše zde napsané nakonec cíl závodu vidělo sedm vozů a jejich pilotů. Pouze jedinému, a to Petrovi Zoubkovi, se jeho vůz Martini Lancia Racing do cíle nepodařilo dovést, kdy v 2. kole vyjel z tratě a trochu nešťastně se dostal za svodidla. Přesto chci společně s Víťou Petrovi poděkovat za snahu a přístup k tomuto vypsanému závodu. Určitě by svedl nejeden souboj a bojoval by o přední umístění.

Samotným cílem pak jako první projel Viťa Vácha, kdy 12 kol zvládl za 1:35:54 h. Druhý dojel Vojta Hujer v čase 1:37:30 h. a třetí Roman Wojcik za 1.38:O9 h. Jako poslední ve stejném kole dojel čtvrtý v cíli Patrik Novotný v čase 1:42:10 h., kdy si svojí výbornou jízdou dojel pro stříbrnou plaketu, která byla před závodem vypsána jezdci za to, že dojede ve stejném kole jako vítěz. Pátý až sedmý vůz v cíli dojel se ztrátou jednoho kola. Pátý v cíli a jako první mezi vozy GT dojel v čase 1:40:30 h. Olda Gajdoš, šestý v čase 1:42:54 h. dojel Petr Mrázek (s vozem GT2!), sedmý pak Martin Zeman v čase 1:43:14 h, který absolvoval celý závod přesto, že se nemohl na závod připravit, jak by potřeboval. Vzhledem k výše uvedenému si piloti na těchto místech dojeli pro bronzovou plaketu.

S Víťou jsme pak s velkým uspokojením viděli a pozorovali spokojenost účastníků s tímto závodem. Všem děkujeme za účast a zodpovědný přístup k přípravě a závodu.

Již brzy se dozvíte informace o dalším závodu série Green Hell Trophy, technických specifikacích vozů a specifikace použité verze NOS.  

 

                                                                                                                                                                         8. place: Petr Zoubek

 

  Petr zvolil Lancii z kategorie LM80. Papírově nejrychlejší vůz, disponující poměrně velkým přítlakem, především na přední části vozu, což jej činí aerodynamicky přetáčivé ve vysokých rychlostech, velmi silné motory, top speed přes 330 km/h. Velmi riskantní volba, která se Petrovi po dvou kolech stala osudná, do té doby ztrpčoval život Vojtovi Hujerovi kolem 1. a 2. pozice. Ačkoli měl Petr již předem cejch "příliš rychlý jezdec" a koncentraci s vozem těžkým na řízení neudržel, na závod se připravit musel a obdrží diplom, jako uznání za účast v závodě

 

 

 

 

 

 

 

 

7. place: Martin Zeman:

Martin zvolil vůz kategorie GT1 - Masserati MC12, tedy pokrevního příbuzného Ferrari Enza používaný pro závodní účely. Vůz samotný má "prkenné" chování, z vozů GT1 se jedná o jedno z nejtužších, což zaručuje vynikající výsledky na trati, ale zároveň velmi málo místa pro chybu a korekce. Martin sklidil velké uznání, jelikož se na start postavil a celý závod dokončil téměř bez předchozí přípravy a drobné chyby, popřípadě chybějící kapotáž jeho býčí vůli před cílem nezastavily. Martin ztratil na prvního jedno kolo a obdrží bronzovou plaketu. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Place: Petr Mrázek:

Není to dlouho, co Petr začal sbírat zkušenosti na poli simulátorů, a to mimo naši komunitu. GHT jej zaujalo a velice poctivě a pravidelně se na závod připravoval, stejně poctivě testoval velké množství dostupné techniky na závod, nakonec sáhl po jistotě - Porsche z kategorie GT2, což byl papírově nejslabší vůz na trati, Petr jej použil jako nástroj koncentrované jízdy, přestože se nějaké té chybě nevyhnul, většinou se jednalo jen o nepřesnosti v průjezdech a Petr si zasloužil uznání a umístění, na které dosáhnul i s ohledem na skvělé, ale motorově slabší Poršátko. Petr rovněž na konci závodu ztratil na vítěze jen jedno kolo a s diplomem si zaslouží bronzovou plaketu. 

 

 

 

 

 

 

 

5. Place: Oldřich Gajdoš:

"Domácí" jezdec a netu-známý komentátor sim-motoristických klání se na závod velmi těšil, a přestože váhal nad výběrem vozu, nemohl se odtrhnout od charizmatického Asotnu DBRS9 z kategorie GT1 a jeho uhrančivému zvuku dvanáctiválce, čemuž se nejde divit, tohle je auto, které se dá obdivovat o tři zatáčky dříve, než k vám dojede. Olda se na startovní lajnu postavil bez ostychu a velmi suverénní jízdou, při které se na začátku závodu pral i s vozy kategorie LM80, si jako nejrychlejší zástupce klasicky-plechových vozů dojel pro 5. místo, přičemž ještě jeho Aston stihl dostat okruh navíc od vítěze, každopádně za perfektní výkon s GT1 Olda na diplomu najde bronzovou plaketu. Tenhle borec si po dojetí do cíle stěžoval na krátkou vzdálenost závodu, s čímž organizátoři souhlasí :-)

 

 

 

 

 

 

 

4. Place: Patrik Novotný: Papírově nejslabší z nejsilnějších vozů. 

Patrik je velmi rychlý a schopný jezdec a stejně tak dobře si dovedl osvojit nástrahy Severní smyčky. Jeho vůz, Dome Corona z kategorie nižší Le Mans, tedy LM-P2, byla vyzrálá volba, která mu dovolila jet téměř celý závod na hraně a využívat skvělé přilnavosti tohoto speciálu, velmi pozdní brzdy a brzkou akceleraci se skvělou trakcí na výjezdech. Přestože se nejedná o terno co se výkonu motoru týče, Patrik jel vražedné tempo bez znatelných chyb a jeho um a chytrý výběr vozu jej dovezl spolehlivě do cíle závodu na 4. místě a to ve stejném kole, co vítěz závodu, takže na diplomu najde stříbrnou plaketu, která mu bez diskusí patří. 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Place: Roman WOJCIK:

Roman se do příprav opřel a bez ohledu na jiné okolnosti se snažil najít vůz, se kterým bude v cíli co možná nejrychleji, zůstal přitom věrný své značce a sáhl po turbodieselovém speiálu soudobé série LeMans, Peugeotu 908, který se dá označit za poměrně těžký, nijak zářivě aerodynamicky účinný, ale mimořádně mechanicky a torzně tuhý a přilnavý, navíc vůz disponuje pouze pětistupňovým manuálem, jelikož gigantický kroutící moment by menší převodová kola potřebná pro více rychlostí spolehlivě roztrhala - přes 1100 Nm. To dovolovalo Romanovi na výjezdech ze zatáček na jakoukoli rychlost nedostižně akcelerovat v místech, kde benzinové motory neměly tah, nebo měly příliš vysoký výkon v otáčkách. Roman se za velkého soustředění vyhnul zásadnějším chybám a dojel si tak pro zasloužené třetí místo, samozřejmě také ve stejném kole s vítězem. Na absolventském diplomu najde po zásluze bronzovou MEDAILI

 

 

 

 

2. Place: Vojta HUJER:

Dvojnásobný mistr F1 neváhal a do závodu vyjel s papírově nejrychlejším vozem z kategorie LM80, což znamenalo 12 kol NOS ve vysokých rychlostech a spoustou nestability. Vojtovi se však podařilo za cenu tužšího nastavení přední nápravy stabilizovat záď vozu při průjezdu rychlými zatáčkami. Bez zaváhání si vyjel Pole position. Naneštěstí pro Vojtu se potýkal od začátku závodu s problémy na texturách vlastního vozu, a to nebyl dobrý základ pro optimální výkon. V prvních částech závodu byl špuntován Petrem Zoubkem na stejné technice, který svým špuntováním dovolil Váchovi, aby je pomalu dojel. Vojta se v závodě dopustil několika různě závažných chyb, které mu nedovolily v závodě zvítězit, svou Lančii však spolehlivě dovezl na druhém místě a po zásluze mu patří stříbrná MEDAILE.

 

 

 

 

 

1. Place: Víťa Vácha:

Promotér série měl vyzkoušeny na této trati prakticky vozy všech kategorií a oproti původní myšlence na vůz kategorie GT1 volbu nakonec stanovil Vojta Hujer, jehož vůz by mu zaručil poklidné dvanáctikolové kroužení na trati. I tak si Vojta stěžoval na nenastoupení Váchy do kvalifikace, což se ale záhy neukázalo, jako velká nevýhoda. Víťa se na startu odlepil z osmé pozice a začátek závodu byl velmi opatrný, sebevědomý Olda Gajdoš si při brzdných manévrech mohl dovolit poměrně více, ale tak, za patřičné opatrnosti s rozdílem výkonnosti nebylo co řešit a první opravdová překážka byl Patrik Novotný s LM-P2, který byl k předjetí jen na rovinkách, kterých však v průběhu zase takový dostatek není a po deseti kilometrech se pořadí prohodilo kousek za místy, kde Lauda nechal ucho. Horší to bylo s Romanem Wojcikem, který jel rovněž bez chyb a jeho schopný a celkem výkonný Peugeot dával tušit, že útok bude muset být plánovaný, takže cílem bylo udržet se zuby nechty v technických pasážích a využít motorové převahy na dlouhé rovince před cílem, což se podařilo a začalo se zrychlovat za Vojtou. Po dojetí Vojty se vzdálenost válela kolem 20 metrů a nevypadalo to na posun, oba vozy však byly odlišně nastaveny a po kilometrech vzájemné "kalibrace" dvojice předváděla vyloženě stínovou jízdu, včetně brzdných manévrů a řazení. Vojta se pod tlakem dopustil lehké chyby, která si sáhla na kousek trávy, což byla poslední chyba na první pozici a oběma dále zajistila poklidný průběh závodu. Oproti původním cílům Víťa závod vyhrál a stane se držitelem první ceny ze série s nápisem "Mistr Nordschleife".

     Tento titul však nezůstane osamělý a konec následujícího podniku ponese jméno vítěze, rovněž se zaslouženým titulem, který hlásá, že tenhle motoristický nadšenec velmi dobře zná všechny nástrahy jedné z největších historických závodních legend vůbec. 

 

     Již probíhají přípravy na druhý podnik GHT2, jehož podrobnosti se všichni včas dozvíte. Již nyní vám však prozradíme, že výběr vozů bude menší a jezdecké pole vyrovnané, přesto si však každý bude moct vybrat podle svého gusta. Jízda nebude jednoduchá, ale nejedná se o náročnost LM80. Opět budeme vycházet z vozů modu GT_ALL, jelikož jsme do současné doby nenašli jinou volbu, která by se kvalitou fyzikálních modelů v daných kategoriích byť přiblížila. Je pravděpodobné, že závod bude delší a minimálně se přiblíží dvěma hodinám závodního času. 

 

Bude se na vás těšit realizační tým  Maxpowerleague, 

Roman Wojcik a Víťa Vácha. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum Free Race


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 249 guests
MPL Registrace: 474