"Informace k druhému dílu závodu pro asfaltové labužníky"

GREEN HELL TROPHY 2, aneb pokračování závodu pro opravdové piloty

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Úvodem

 Máme před sebou druhý díl závodů na legendární německé Severní smyčce. První díl dopadl oproti předpokladu nad očekávání dobře a kromě jednoho jezdce se všichni podívali do cíle. Rovněž bylo na velmi vysoké úrovni chování jezdců, výtku bych měl pouze k soubojům Petra Zoubka a Vojty Hujera, kde převládala bojovnost nad rozumem a výsledkem bylo vystrkávání druhého jezdce při nedobrzdění na vnitřní stopě, v Případě Petra Zoubka i kontakt zezadu. Kromě ceny pro vítěze obdrželi všichni zúčastnění diplom o absolvování závodu s uvedením techniky a zajetého času, bronzová a stříbrná medaile, jedna stříbrná a tři bronzové plakety v závislosti na kvalitě zajetého času. S ohledem na zvolenou techniku byl závod odjet za něco víc, než hodinu a půl, v tomto ohledu bude GHT2 znatelně náročnější. Rád bych upozornil na skutečnost, že se jedná o velmi náročnou sérii a hlásit by se do ni měli jezdci se zájmem  a maximálně připraveni. Umění zacházení s vozem a bezchybná natrénovanost a znalost trati jsou na Nordu daleko nad kvalitou nastavení vozu. 

Závod, schéma, délka. 

 Schéma bude stejné, jako GHT1, jedná se víkend 26., 27. 11. 2010, tedy pátek 20.00 startuje Beta Race k absolvování povinných třech kol, poté je možno vozy odstavit, technicky však bude možno v závodě (simulaci) pokračovat až do "cíle" skutečné délky. Délka závodu je stanovena na 15 kol !   To znamená celkovou dobu 2 hodiny a 5-15 minut. Nemám obavu o nikoho z absolventů GHT1, ostatní startující musím upozornit na skutečnost, že zde není místo pro odpočinek, jedná se o vrcholný výkon a prioritou se stává schopnost dojet bez chyb do cíle, oproti schopnosti řezat nejrychlejší kola. V sobotu 19.30 kvalifikace 20 minut, ve 20.00 hodin main race na 15 kol. Nedodržení se netrestá, ale na páteční betarace se již dostavujeme s finálním výběrem vozu. 

 Technika:

 Ve výběru vozů do závodu již nebude taková anarchie, jako v prvním díle, i tak si ale každý může vybrat dle sympatií k jednotlivým značkám a koncepcím, k výběru budou vozy kategorie GT1 z modu GT_ALL, které disponují vynikající kvalitou fyzikálních vlastností i zvuky. Vozy se lehce odlišují i výkony, či vahou, především pak rozložením hmotnosti, umístěním motoru, chováním řízení a trakce zadní nápravy a průběhu výkonové křivky, nikdo není ve výběru omezen, a tak si každý může přijít na své. Musím ale opět upozornit na skutečnost, že u některých vozů je zcela nutné umět zacházet s plynovým pedálem ve fázi brzdění, či vůz radikálně "zpomalit" přenastavením diferenciálu a dalších částí vozu, výběr musí "sednout" tak, aby s ním řidič propotil v ideálním případě všech 15 kol a není snad nutno zdůrazňovat, že psychika při tréninku, nebo při závodě, kde většinu okruhu téměř nelze předjíždět, je zcela jinde a k chybě bývá blíže. V tomto ohledu se musím ještě vrátit ke GHT1 a vyzdvihnout vyzrálost Petra Mrázka, který přes kvalitu a častost tréninků s ohledem na jejich průběh nakonec zvolil nejslabší vůz v poli - z kategorie GT2 a spolehlivě s ním dojel do cíle na šestém místě. Protipólem mu pak byl jezdec, který s nejsilnějším možným vozem absolvoval dvě kola, než hodil šipku do lesa. Podívejme se na možnosti výběru, namátkově s charakteristikou:

BMW M3 GT-R - legenda motorismu, svého času trhač DTM, zatáčku jde projet dobře, špatně a s BMW

"Vette" C6R i C5R - Born to win, skvěle vyvážené auto, limitující faktor sedí za volantem, vhodné pro zkušenější řidiče

Chrysler Viper GTS-R - už trošku vykopávka, stále pro některé jezdce jediná volba

Aston Martin  DB9R - nádherné i schopné všestranné auto s charismatickým zvukem dvanáctiválce

Ferrari F550 i F575, bráchové podávají každý svůj výkon jiným způsobem, vtáhnou do děje, dělají z jízdy akční záležitost. Balls of steel a budete rychlí. 

GA - přetechnizovaně vypadající hračka s velikým zátahem v širokém spektru otáček. A těžkým tělem. 

Lamborghini Murcielago R-GT - uhrančivě krásné placaté ufo s talentem stabilně ubrzdit každou zatáčku, vrátí vám to na výjezdu

Lister Storm - přestárlý hnusáček, technicky však všestranně vyzrálý, pro zkušeného jezdce eso v rukávu

Maseratti MC12 - převlečené Enzo pro závody, formulové chování, stabilní, hrana velmi daleko, ale tenká. Opak Korvet. Tuhé. 

Porsche BT - 911 -ka se vším všudy. Lehká, motoricky slabší, schopná, obratná. Prostě Porsche. Foukané. 

Nissan - laděné Nismem, vzhledově brutální, jako kříženec MC12 a MG. Charakter čeká na objevitele. 

Saleen - foukaný osmiválec, jeden ze silnějších a taky těžších. V ničem nevyniká. Všechno ale umí dobře. Půdorys autobusu. 

Marcos - starý, úchvatný na pohled, neopominutelný osmiválec na poslech, masochistická výzva na řízení, hlavně na brzdách. Brutal. 

 

 Výkony jednotlivých vozů se pohybují mezi 402 - 459 kW, tzn. 546 - 624 koní, krouťák v rozmezí 676 - 803 Nm, hmotnost mezi 1108 - 1147 kg.

 

Trať:

Zatím zůstáváme u verze 24H, to znamená 25,378 km i s novou kompletní částí, přeskakujeme i verzi s mlhou, ne pro viditelnost, ale pro její ponurost, která by při udané délce závodu mohl být trochu neproduktivní. Zůstáváme u slunečného dne. 

 

odměny za závod:

dokud nám to rozpočet dovolí, držíme se původního schématu s tím, že

- každý účastník GHT2 obdrží diplom se základními údaji a výsledku

- vítěz závodu se stává v pořadí druhým a jistě zaslouženým jezdcem, který kromě diplomu obdrží pohár, či jeho obdobu s titulem "Mistr Nordschleife" vrytým do kovu.

- druhý a třetí v pořadí budou mít opět diplom ozdobený masivními medailemi ve stříbrné a bronzové obdobě. 

- jezdec, který do cíle dorazí s odstupem do 3 minut od času vítěze závodu, bude mít diplom ozdoben stříbrnou plaketou

- jezdec, který do cíle dorazí s odstupem do 5 minut od času vítěze závodu, obdrží s diplomem bronzovou plaketu. 

(foto ilustrační, cena vítěze bude v každém z dílů GHT odlišná)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pravidla, etika na trati, technika jízdy

Pokud není uvedeno jinak, řídí se jezdci zdravým rozumem. Samozřejmě se jedná o závod, každý jezdec bude mít svou závodní rychlost. Obecně platí, že pokud jezdec vepředu neudělá chybu a nevybočí ze stopy, je téměř nemožné v technické části trati ( :-) předjet. Z hlediska délky závodu a úcty před protivníkem se pak veškeré schopnosti jezdce soustředí na to, aby se v prvé řadě jezdci před sebou nepřiblížil více, než si sám určí a zároveň udržel ideální stopu i rychlost bez vlastní kolize. Přestože se jedná o "plechová" auta, neradi bychom viděli vzájemné kolize, či odstoupení jezdce. V závažných případech by dle zvážení vedení došlo k diskvalifikaci. V případě střetu názorů vedení série a účastníka série je hodnocení vedení absolutní a uhrazení startovného nezakládá jezdci právo na vlastní výklad pravidel. Toto ustanovení při GHT1 ani náznakem nepřišlo na pořad dne a v zájmu všech doufám, že tomu tak zůstane i nadále. 

 

Budoucnost GHT

V listopadu někteří z nás absolvují druhý díl GHT. Nyní už mohu prozradit, že tyto podniky budou celkem 4 a z nich nám vzejdou 4 mistři této mimořádné tratě. Druhý díl se nám, co se techniky týče, zúžil na jednu kategorii vozů - GT1, což nám zajistí větší vyrovnanost startovního pole, dále třetí GHT absolvujeme se staršími, na řízení příjemnými a nezapomenutelnými stroji z kategorie GT, či GTX, to bude upřesněno, což již doprovodí jiná verze trati, a to jak délkou, tak dost možná i změnou adheze asfaltu. Čtvrtý a poslední díl série GHT vyvrcholí závodem CUP, kde bude stanovena jednotná technika pro maximální možnou vyrovnanost na trati. Pakliže vedení série toto uzná za vhodné v pravém slova smyslu a především, pakliže to dovolí ekonomický výsledek série, vyjde ze série pilot, který ponese titul a cenu "Velmistr NOS MPL 2010". Toto ocenění není nárokové, uděláme však vše proto, aby jej jezdec, který si jej zaslouží, obdržel. Abychom dali naději těm, kteří se z jakéhokoli důvodu nezúčastnili GHT1, Velmistr NOS 2010 bude určen z jeho nejlepších třech výkonů v GHT. Přestože jsme se právě bavili o souhrnu třech dílů, GHT si stále zachovává status single závodů, každý díl GHT je otevřen pro jakéhokoli připraveného jezdce. 

Startovné

Startovné je opět stanoveno na 100,- Kč, nebo 4 Eura pro jezdce, kteří startují poprvé. Jezdci, kteří se již zúčastnili GHT1 uhradí 75,- Kč, či 3 Eura. Tento postup snížení startovného bude platný i pro GHT3, 50,- Kč, či 2 Eura bude minimální možné dosažitelné snížení při pravidelném absolvování GHT. Jezdci, kteří již mají nárok na snížené startovné, kterým se částka 100,- Kč zdála pěkně kulatá, či jim leží na srdci ekonomický výsledek série, mohou uhradit startovné v rozmezí jejich nejnižší možné až 100,- Kč maximálně. 

Startovné za účast v sérii zasílejte zcela stejným způsobem, jak bylo uvedeno u GHT1, pro připomenutí:

 

 Z ČR klasickým převodem se stručnou zprávou pro příjemce účelu platby a samozřejmě jménem odesilatele, v případě SR bude nutno absolvovat obálkovou metodu, doporučuji vlepení a zakoupení bublinkové obálky. Dotazy k platbě směřujte na Romana Wojcika. 

zaslání převodem provedete na účet č.:86-6163720237/0100

obálková forma nechť je adresována: Roman Wojcik, Gen. Svobody 21/272, Havířov Šumbark, 736 01, ČR. 

Jezdci, kteří neabsolvovali GHT1, nebo si nejsou absolutně jisti správným zajetím do boxů, ať kontaktují vedení série, či absolventy GHT1. Vjezd se absolvuje až po objetí nové části okruhu, nikoli odbočkou vlevo na Severní smyčku, ale vlevo, kde je připojení na cílovou rovinku a vjezd do boxů. 

Registrujte se předběžně na našem fóru. Nenechávejte zaslání startovného na poslední chvíli prosím. Ztížíte tím práci vedení série. 

Vše pro závod potřebné naleznete v sekci download na našich stránkách.


 Připomínám, že GHT2 bude mít částečně parametry náročného vytrvalostního závodu bez možnosti střídání jezdců. Na všechny startující se těší realizační tým GHT

Víťa Vácha a Roman Wojcik 

Tým Maxpowerleague

 

 

 

 

 

 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum Free Race


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 177 guests
MPL Registrace: 477