Ke slavnostnímu předání cen, jak ukazuje ilustrační foto, sice nikdy nedošlo, ale bylo by to každopádně zajímavé. Jak se nám rok chýlí ke konci, tak přichází chvíle nostalgických vzpomínek na to, co všechno jsme zažili a co nám rok přinesl. Nám v MPL toho přinesl poměrně dost a v nasledujícím článku se pokusíme shrnout ty nejdůležitější momenty sezony 2010 (proto ten název článku ;)).

Na začátek si třeba říct, že na sezonu 2010 se nám podařilo zaobstarat vlastní server (velké díky Martinovi Zemanovi - majiteli MPL), který nám značně rozšířil obzor. Ale velký podíl na tom měli i jezdci, kteří vstupním poplatkem na tento server přispěli. Ano, sezony F1 Pro a F1 Ama byly zpoplatněné, a tím se naše liga stala opět o něco profesionálnější záležitostí. Od původní idei zpoplatnit všechny série, bylo nakonec upuštěno, a tak jste si mohli při efjedničkách zajezdit i DTM, V8 Supercars, GT1 a již tradiční WTCC. Bohužel to bylo asi moc a série V8 Supercars a GT1 byly velmi rychle zrušeny, důvodem byl malý zájem. Do konce  se nedojela ani DTM, kterou trochu potopila změna módu a hlavně fyziky. Jako alternativa za DTM-ka tu na chvíli byli závody do vrchu, ale ty také moc dlouho nevydržely. U všech sérii jsme v průběhu sezony zaznamenali pokles zájmu, ale s tím se více méně počítalo, na druhou stranu přibylo v průběhu sezony do naší ligy plno nových a zajímavých jmen. Nasledující řádky věnujeme podrobněji jednotlivým sériím...

Šampionát byl opět napínavý až do posledního okamžiku. O bod vyhrál, bohužel pro fandy Vojty Hujera, Jarda Cigáň. Už začátkem sezony se ukázalo, že to bude sezona dlouhá a napínavá. Zákulisí mluvilo o tom, že o titul si to rozdá opět Jarda s Vojtou a boj o třetí zbyde na Patrika Novotného s Petrem Kulhanem. Patrik to ale nevydržel a velkou konkurenci v boji o třetí místo dělal nakonec Rado Rehora, který naskočil až do rozjeté sezony, dlouho se mu vyhýbala smůla a lehce se dotahoval na čelo. Celkově byla konkurence velká. Jezdci z Ama divize zasahovali dost často i do boje o vítězství a jezdci z Pro si tak nemohli být ničím jistí. Celkově se vešli 2 piloti z Ama do TOP 6 a myslím, že neřeknu nadarmo, že v roce 2011 to budou jedni z kandidátů na boj o titul. K nim se určitě budou chtít přidat opět Jarda s Vojtou a zahanbit se určitě nebude chtít nechat ani Patrik s Petrem. Uvidíme, jestli do boje o příčky nejvyšší zasáhnou i Ondra Zaleš s Víťou Váchou. Vše bude otevřené a nudit se určitě nebudete.

Mládí a zkušenost se proti sobě postavila na start letošní F1 Ama. Lidi, kteří se zatím v MPL nijak neukázali, zkusili své štěstí v F1 a čekalo se, jak to dopadne. Své menší zkušenosti z konce roku 2009 využil Rado Rehora k tomu, aby dominoval úvodu roku a vytvořil si tak slušnou pozici pro útok na titul. Později se ho pokusil ohrozit Peter Szabo, ale bylo pozdě. Rado měl slušný náskok a pár nedokončených závodů zhatilo všechny Peterovy šance. Zkoušel se zde i experiment se zavedenim bezpečnostního vozidla do hry a myslím, že to sklidilo úspěch. Dramatičnosti závodů to přidalo a každý musel být ve střehu a propočítavat pořád strategii, která v případě výjezdu bude nejlepší. Celkově v F1 Ama vyrostla slušná konkurence divizi Pro a určitě  je v další sezóně prožene, ale jsou tu i tací, kteří nijak neoslnili a zajeli svůj standart a ti, kteří vyloženě zklamali. Ale nikdo nemusí zoufat. Jsme rádi, že tu jste s námi a uvidíme se další rok.

Sezona WTCC začala poněkud později až na podnět jezdců, kterým tradičné "plechovky" chyběly, na její kvalitě to ale nijak neubralo. Šéfování této sérii se zhostila dvojce Vlado Zubaj a Tomáš Repík. Sezona měla 11 podniků, kterých se zúčastnilo 32 jezců, 25 si dojelo pro bod(y), 11 dokázalo zvítězit, 4 dokázali zvítězit v kvalifikaci, ale jen jeden získal titul. David Šimoník své soupeře deklasoval, když vyhrál 9 ze 16 závodů, kterých se zůčastnil a posbíral 317 bodů celkem. Druhý Lukáš Viskot na něj ztratil propastných 107  bodů a nedokázal tak obhájit vítězství z loňského roku. Naopak na třetím místě se oproti loňsku změna neudála, Patrik Novotný i po přesedlání do Chevrolettu dokázal vyrovnanými výkony udržet třetí pozici. V závodech se poprvé objevil i Safety Car a také online traťoví maršálové. Podařilo se také zavést letmé starty, jako další lákadlo byly závody přenášeny živě na livestreamu a v neposlední řadě i speciální série pro nováčky Rookie Challenge. Mezi nimy se nejlépe vedlo Vojtovi Polesnému, který v posledním závodě uzmul titul velmi spolehlivému a konzistentnímu Pavlovi Žatkulákovi. Třetí skončil dlouhodobý lídr RC Lubomír Moráň, který bohužel nenastoupil k poslednímu závodu. Celkově byla sezona jezdci hodnocena velice pozitivně a očekává se pokračování této série i v další sezoně.

DTM-ka byla nasazena jako druhý největší tahoun, po efjedničkách. Pod palcem to celé měli Václav Jankovský a Patrik Novotný, později Vlado Zubaj. Odjelo se 9 z 12 naplánovaných závodů a nakonec byl vyhlášen vítěz předčasně. Po závodech na Hockenheimu, ve Valencii a na Eurospeedwayi byl změnen mód a také fyzika, která postupem času odradila plno jezců od trénování a vůbec závodění v DTM-kách. Proto byla série také předčasně ukončena. Závody jako takové ale stály za to. Prvního podniku na Hockenheimu se zúčastnilo přes 20 jezdců a to byl obrovský úspěch. Na čele spolu v úvodu bojovali David Šimoník a Rado Rehora, ke konci sezony ale zaznamenal obrovský vzestup Vlado Zubaj, který vyhrál hned tři GP po sobě. Na konci se ale radoval "plechovkový král" David Šimoník, který si udržoval náskok po celou sezonu. Druhou pozici uhájil nejlepší "audiňák" Rado Rehora a s třetím místem se musel spokojit Vlado Zubaj. Sice by to mohlo vypadat, že DTM-kám u nás odzvonilo, ale Václav Jankovský přišel opět s novým projektem. Zimní šampionát byl sice pro nesrovnalosti s autorskými právy zrušen, ale na jaře by se opět mělo začít závodit.

S touto neobvyklou sérií, přišel do MPL Ondřej Zaleš a sice to vypadalo, že zapadá prachem, našlo se pár nadšenců, kteří si tyto výkonné a ťěžké stroje oblíbyli. Odjely se dva podniky po dvou závodech, ale jezdců nebylo dostatek na to, aby mělo smysl pokračovat. Nebylo vytvořeno ani žádné hodnocení, takže o nějakém vítězi není možné hovořit, ale mezi nejrychlejší patřili Ondra Zaleš, Vlado Zubaj, Tomáš Repík a David Šimoník. Už to vypadalo, že se na tuto trochu netradiční australskou sérii zapomene, ale v zákulisí se nedávno objevily, zajímavé šumy o tom, že by se "vé-osmičky" mohly vrátit.

Tak tato fenomenální kategorie motorsportu byla také poměrně logicky vybrána jako závodní série MPL. Bohužel se ale nesetkala s kladnými ohlasy a proto skončila dříve než stihla vůbec začít. Vozy GT1 se objevily nedávno na německém Nordschleife, to bylo ale v jiné souvislosti. Zda se GT-čka, jako vlastní série, ještě objeví v MPL, nikdo neví, každopádně vozy GT určitě k dispozici budou.

Po brzkém konci série DTM bylo třeba vylpnit vzniklou mezeru a jako velmi dobrou alternativou se jevili závody do vrchu. Tento typ závodění byl v MPL zcela nový, a proto nikdo nevěděl, do čeho jde. Václav Jankovský v tom ale měl jasno: Zabavit lidi co možná nejjednodušším způsobem. První závod na trati Duryea s vozy Seat Leon vyhrál Vlado Zubaj, který dokázal být nejrychlejší v součtu všech čtyř jízd. Druhý závod na poměrně náročné trati Klausenpass se silnější kubaturou v podobě vozů GTR Evolution (trošku potuněných WTCC), vyhrál Roman Wojcik, kterého tak můžeme považovat za nejúspěšnějšího vrchaře (jak se závodníkům do vrchu přezdívá), jelikož v prvním závodě skončil druhý. Závody do vrchu, jako takovou sérii v MPL, asi blízké době neuvidíme, ale nezoufejte, může se tu objevit nějaký nemistrovský volný závod, když nebude zrovna co na práci.

Po skončení série Toyota Supra v zimní přestávce na začátku roku 2010, měl Patrik Novotný s Víťou Váchou plány vytvořit pár vytrvalostních závodů s vozem Pagani Zonda. Nakonec je trochu tlačil čas, protože F1 měla brzy začít, rozhodly se upustit od této série, ovšem myšlenky vytrvalostních závodů se drželi nadále. V důsledku toho vznikla série LMP2. Šlo o série 4 hodinových vytrvalostních závodů, ve kterém se startovalo po týmech tvořený 2-3mi jezdci. Na programu byly 4 závody, které nás zavedly do belgického Spa, americké Laguny Secy, francouzského Le Mans a německého Zeleného pekla. Z posledního závodu nakonec vznikla stále probíhající série GHT. Všechny 3 závody vyhrálo duo Novotný-Gajdoš i s pomocí Vlada Zubaje v Laguně Sece. Tyto závody měly především otestovat vyrovnanost jezdců a týmovou spolupráci, což se jezdcům velice dařilo. Až na Lagunu Secu byly v cíly klasifikovány 3 posádky, což bylo vzhledem k počtu startovních posádek velmi slušné. V pokračování série GHT velmi dobře pokračují Víťa Vácha a Roman Wojcik a doufám, že se účast v dalších závodech zvýší. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Volně by sme se posunuli na to co vás asi zajímá nejvíc a to vyhodnocení anket o momenty sezony 2010.

 

Jezdec Roku

Tato kategorie měla hodně kandidátů a bylo těžké vybrat toho nej, nakonec se to po  těsném souboji podařilo. Za nejlepšího jezdce sezony 2010 jste zvolili Slováka Rada Rehoru. Rado celkem suveréně získal titul v divizi F1 Ama, skončil druhý v DTM ve WTCC vyhrál v nabité konkurenci předposlední závod a celkově skončil jedenáctý. Neztratil se ani v divizi F1 Pro kde dokončil těsně čtvrtý i díky dvěma vítězstvím ve Valencii a ve Spa. Za tento rok udělal obrovský pokrok a natestoval zřejmě nevíce ze všech, takže po zásluze je jezdcem roku 2010. Druhý v hlasování skončil Vojta Hujer, který se stal podruhé vicemistrem F1 Pro a opět mu k titulu chybělo jen velmi málo. O jeho jezdeckých kvalitách neni pochyb. "Až" třetí skončil v anketě mistr F1 Pro Jarda Cigáň, který podával velmi vyrovnané výkony, jak jsme u něj už zvyklí.

 

Tým Roku

Mezi týmy to bylo ještě vyrovnanější, dokonce došlo ke shode hlasů a proto máme nejlepší týmy roku 2010 dva. V divizi F1 Pro se jako nejlepší tým jevila spolupráce Radka Prokeše a Milana Radiměřského v týmu Red Bull Racing. Tito (na poměry MPL starší) jezci spolu dobře komunikovali, byli si navzájem velmi vyrovnanými soupeři. Sice neokupovali přední příčky, ale jezdili konzistentně, dojížděli pravidelně na bodech a v Brazílii se tým dočkal i stupňů vítézů. V poháru jezdců skončili na 9. respektive 10. místě a mezi konstruktéry jim patří slušná 7. pozice. Druhý tým, který byl rovněž výborně sehrán byl ryze slovenský. Dva mladíčci jeli svou první celou sezonu v MPL a hned dokázali vyhrát pohár konstruktérů. Řeč je o týmu Williams v divizi F1 Ama (později i v Pro), jmenovitě Rado Rehora a Ernest Szigl, od začátku diktovali tempo a nebyli jako tým k dostižení. Třetí tým roku byl podle vás tým Ferrari Pro, který získal pohár konstruktérů. Jarda Cigáň (jakožto mistr), doplňen Václavem Jankovským, tvořili velmi silnou dvojku. Asi těžko byste hledali dva tak rychlé jezdce v jednom týmu. Když jeden trochu zaváhal doplnil ho ten druhý a zase obráceně.

 

Osobnost Roku

Osobnost roku, neboli člověk, kterého práci, výkony a činy si nejvíce za tento rok ceníme. Zde bylo hlasování velmi jednoznačné, Martin Zeman jakožto majitel, šéf a admin F1 odvedl opět obrovský kus práce a výrazně přispěl k růstu MPL. Věřím, že se na tom shodnou všichni jezdci, když teď ve jménu jezdců poděkujeme Martinovi za všechno, co pro nás dělá, ale také za to, že je to dobrý a poctivý člověk. Manažovat a koordinovat tak velkou smečku dravců jakou jsou jezdci MPL není hračka. Na druhé pozici skončili shodně David Šimoník a Václav Jankovský. Zatímco David hlavně díky jeho jezdeckým schopnostem a úspěchům v závodech, Vašek se mimo ježdění věnoval přípravě fyziky a módu, taktéž pravidelně zkrášloval náš web poutači a plakáty.

 

Odchod Roku

Ještě před sezonou se s námi rozloučilo pár stálic a během sezony jsme přišli o další výborné jezdce. Jezdec, který vám nejvíce chybí a tudíž vítěz ankety o odchod roku, je Petr Škorvaga. Jak se znenazdání do MPL vrátil, tak se z ní také opět vytratil. Připravil výbornou fyziku pro F1 a opět jezdil na špici, po GP Německa jsme ho tu už ale neviděli. Podobně se z dobrých pozic klidil i Lukáš Viskot, který aspoň oznámil svůj konec a jako důvod uvedl změnu fyziky, která mu nevyhovovala. No a když už jsme v Brně, tak tam také zůstaneme, protože spolu s Lukášem nás opustil i dalši Brňák Ondra Drápela. Ondrovi se vedlo jen v úvodu a po sérii technických problémů se s MPL rozloučil.

 

Závod Roku

Dobrých závodů bylo hodně, spíše bych řekl, že špatných závodů bylo velmi málo, pokud vůbec nějaký byl. Pár jich ale bylo opravdu výjimečných a nejvíc hlasů od vás získala GP Abu Dhabí F1 Pro. V závodě šlo o hodně, samotný titul mistra F1 Pro. Do poslední zatáčky nebylo rozhodnuto a možná i díky tomu to byl závod roku. Na druhém místě skončila GP Číny F1 Pro, sice na první pozici se od startu do cíle nic neměnilo, ale pro mnohé jezdce to byl nejlepší závod sezony. Trošku bohužel až na třetím místě skončil závěrečný podnik vydařené sezony WTCC v Portimau. Ti jezdci, kteří vydrželi až do konce sezony, si na závěr užili závodění. Na této široké trati nebyla nouze o předjížděcí manévry a neustálé změny na vedoucí pozici. Závody sice poznamenalo pár drobných kolizí, ale to k závodění patří.

 

Předjetí Roku

Tato ketegorie může být trochu zkreslující, jelikož nebyly hodnoceny všechy manévry ale pouze ty nominované. Z těch jste vybrali útok Vojty Hujera na Patrika Novotného v GP Abu Dhabí F1 Pro. Na Druhém místě skončil Rado Rehora, který si poradil také s Patrikem Novotným a to v posledním kole Turecké GP F1 Pro. Na třetím místě byl odvážný předjížděcí manévr, od -v té dobé neznámého- Lubomíra Moráňe na Petra Zoubka v GP Číny F1 Ama.

 

Smolař Roku

Smůla je nezbytná součást motorsportu a v této sezoně se některým jezdcům neustále lepila na paty. Asi nejvíce smůly měl Vojta Hujer, který i přes výtečnou jízdu v Abu Dhabí prohrál v souboji o titul o jeden jediný bod. V průběhu sezony si ale teké užil svoje, nespočet problémů se spojením a volantem jej nakonec zřejmě připravili o titul. Obrovskou dávku smůly si hned po první GP v Bahrainu vybral Víťa Vácha, který po výborném vítězství také doplatil na techniku, která ho zradila hned několikrát. Podobně na tom byl i Lubomír Moráň, který měl asi největšího smolíka, a to výpadek spojení 200 metrů před cílem Brazilské GP. V anketě smolaře roku skončil na třetím místě.

 

Bojovník Roku

Bojovníkem roku se nakonec stala dvojce jezdců, i když by si triumf zasloužilo víc lidí. Na prvním místě se podle vás umístili shodně Petr Kulhan a Vojta Ševčík. Petr si v průběhu sezony vypracoval pověst silného jezdce, který dokáže pravidelné bodovat a občas přidá i trochu plynu a zatápí těm nejlepším. To vše si získal tvrdou prací a hodinami za volantem při testování a nastavování. Zcela jiný typ bojovníka roku je Vojta Ševčík. Vojta byl v úvodu velkým překvapením v divizi F1 Ama, kde zajížděl slušné výsledky. Počas sezony si ale prožil své a už to vypadalo, že se nedokáže vrátit, ale Vojta zabojoval a nakonci sezony se dokonce objevil i v divizi F1 Pro. Na třetím místě skončil Roman Wojcík, ale skoro vůbec nezaostal za prvními dvěma. Počas jeho první sezony hned vhoupnul do divize F1 Pro a i když jezdil povětšinu na chvostu startovního pole, trpělivě trénoval dojížděl závody a posbíral i tři 8. místa. Udělal obrovksý pokrok, o čem svědčí i vítězství v závodě do vrchu v Klausenpass.

 

Jízda Roku

Jako jízdu roku jezdci téměř jednoznačně označili počin Vojty Hujera v posledním závodě sezony F1 Pro Abu Dhabí. Po startu z pole-position se Vojta propadl na 6. pozici, ale během 10 kol se dokázal propracovat zpět do čela a svým soupeřům začal ujíždět. O jeho vítězství nebylo pochyb, v cíly nadělil druhému v pořadí 53 sekund. Výtečnou jízdu, ale za volantem cestovního mercedesu předvedl v Brands Hatch Vlado Zubaj. Po trati doslova létal a nedokázal jej zdolat ani mistr DTM David Šimoník, jediný, který se ho tak-tak držel. Vlado si tímto bezchybným výkonem získal hned několik srdcí anglických fanynek. Třetí v této anketě skončil Patrik Novotný za jízdu, která vedla k jeho premiérovému vítězství v F1. Od startu až do cíle držel první příčku, nedopustil se žádné chyby a zalouženě vyhrál.

 

Hříšník Roku

Trochu nepopulární kategorie, ale i ta má svého "vítěze". Téměř jednohlasně jezdci zvolili Petra Kulhana z týmu Mercedes GP. Jeho vystupování v některých případech bylo na hranici, často až za hranicí pravidel. Byli to ale jen drobné přestupky, které pouze ztrpčovaly život některým jezdcům, o nic závažného se nejednalo. Na druhém místě jste vybrali Václava Jankovského, jehož počínání v souboji s Vojtou Hujerem při GP Maďarska podle komisařů bylo zcela nesportovní a nemístné. Sám Vašek se ale vinen necítil, zřejmě kvůli tomu z toho vznikla tak trochu aféra. Jako třetí měl být označen Olda Hromek, ale jelikož nedostal ani jeden hlas, tak sme si jako třetího hříšníka dovolili označit všechny jezdce, kteří neposílali načas tiskovky a neomlouvali se ze závodů. Je to jezdecká povinost, na kterou se často zapomíná. Z celkového pohledu bychom ale letošní sezonu hodnodili velmi pozitivně, co se přestupků týče, bylo to o hodně lepší než loni.

 

Zklamání Roku

I tuto sezonu někteří jezdci překvapili a jiní zase zklamali. Asi nejvíce se čekalo od Ondry Zaleše, jezdec Mclarenu, měl ale dle jeho slov málo času na přípravu, z čeho vychází také jeho výsledky. Až 12. místo v celkovém pořadí a pouze jedny stupně vítězů, je na tak kvalitního jezdce asi málo. Proto má Ondra také mezi zklamáními číslo 1. Dalším zklamáním byli podle vás výkony Oldřicha Gajdoše. Oldovi to v této sezoně tolik nelepilo a často se octnul v kačírku, odkud se jen těžko dostává na výsluní. Jeho známé sbírání bodíků se v této sezoně nekonalo, a proto ho v celkovém hodnocení najdeme až na chvostu druhé desítky. Další velice šokující moment byl souboj Jardy Cigáňe o titul v Abu Dhabí. Své fanoušky zklamal jízdou, na kterou u něj nebyli zvyklí. Šel tvrdě do každého souboje a někteří dokonce říkají, že titul získal zkrácením tratě. Zda s tím souhlasíte je věcí každého z vás, nic už ale nezmněníte na tom, že Jarda je zklamáním číslo 3.

 

Kiks Roku

Kiksem roku byla zvolena situace ze startu na německém Hockenheimu, kde došlo k hromadné kolizi, těsně po startu a někteří tak odjeli jen pár metrů. Z velmi nevinné situace vznikl kiks roku 2010. Celé to začal Patrik Novotný, který si nevšiml projíždějícího Petra Kulhana a po jejich drobném kontaktu to už bylo jak domino. Celkově bylo v kolizi zapleteno 6 jezdců, z toho 4 se nedostali ani po první zatáčku. Daši velký kiks se odehrál na Brazilském okruhu Intelagos také v divizi F1 Pro. Oldřich Gajdoš, z neznámých důvodů až přiliž dlouho zdržoval za sebou Petra Kulhana jedoucího kolo před ním. Vyvrcholilo to v jejich kontakt a následně Petrovo neuvážené vracení na trať, na které doplatili dva jezdci projíždějící kolem. Z této situace plyne jedno poučení: své sváry si řešte mimo trat, protože na to můžou doplatit i nevinní. Jako poslední kiks tu máme již výše vzpomínaného Václava Jankovského a jeho souboj s Vojtou Hujerem v Maďarsku. O tomto incidentu už bylo řečí dost, proto pouze stručně, kiks roku číslo 3.

 

Rána Roku

Další méně populární kategorie, v které naštěstí od reálných závodů nejde o život (zdraví). Jako největší prdu (kolizi) roku jste zvolili, leteckou vložku Petra Zoubka z Eau Rogue. Tato legendární zatáčka si už v historii vyžádala několik obětí, tentokrát si v ní nedal pozor Péťa, naštěstí z kolize vyvázl bez zranění. Jako druhá byla vybrána hromadná kolize v ulicích francouzského městečka Pau. Diváci zde mohli nakouknout i pod skořápku plechovek, jelikož auta po trati jezdila v poměrně zdemolovaném stavu. Obrovská bouračka, v které byla zaplatena většina startovního pole, jednoznačně rána roku číslo 2. Bouračka v největší rychlosti kolem 280km/h se odehrála na protilehlé rovince v Turecku, kde se po chybě Ladislav Peterka odrazil od bariéry přímo do jízdy Tomáše Repíka a následoval obrovský impact. Z formulí zůstaly pouze nepojízdné vraky a jezdcům oči pro pláč.

 

Nováček Roku

Trošku zapomenutá kategorie, pro kterou jste bohužel nemohli hlasovat, tak jsme ji aspoň pro pořádek zařadili a vyhodnotili ji tak trošku osobitě. Do MPL už před sezonou přišlo dost zajímavých jezdců, kupříkladu Petr Zoubek, Ernest Szigl a Roman Wojcik, kteří se představili ve Winter Cupu, tudíž je z tohoto hlediska za nováčky nepovažujeme. Z našeho pohledu asi nejlepším nováčkem roku byl Peter Szabo, který závodil jak v divizi F1 Ama, tak později také v Pro o příčky nejvyšší. Jeho počin můžem vyzdvihnout o něco víc i díki tomu, že jako jediný nejezdí s klasickým volantem a pedály, nýbrž na Gamepadu. Číslo 2 u nás získal Lubomír Moráň, který  se počas sezony vypracoval z průmérného jezdce až na špici, když dokonce vedl závod divize Pro na Suzuce, než mu selhalo spojení. Výborně se ukázal i v cestovních vozech jak ve WTCC tak v DTM. Třetí stupínek pro nás obsadil Vojta Polesný, jehož vítězství ve WTCC Rookie Challenge a slibné představení v F1 naznačuje perspektivní budoucnost.

 

Mínus Roku

Abychom nekončili článek negativně, tak jsme poslední dvě kategorie prohodili. Mínus roku, neboli negativem sezony byla podle jezdců změna fyziky. Fyzika se měnila u DTM, tam to kýžené ovoce moc nepřineslo a u F1 to také nebylo vítáno všemi deseti. Další negativum se toršku prolíná s tím prvním. Většina sérií, které byly pro sezonu 2010 připraveny, se nedojela do konce, nebo zrušila. U DTM to bylo připsáno na vrub změny fyziky, u jiných sérií to tak lehce určit nejde. Možná jsme chtěli až příliš, přitom stačilo méně. Dalším záporem roku byla podle vás komunikace jezdců s médii, neboli opožděné, nebo chybějící tiskové prohlášení po závodech. Někomu je to sice na obtíž, ale podle nás je to nezbytná součást jezdeckého života.

 

Plus Roku

Na závěr bychom rádi vyzdvyhli ty nejlepší věci, co nás za tenhle rok zastihly. Asi největší boom zaznamenaly v této sezoně live přenosy, které se neustále zlepšují a už si asi nedovedeme představit, že bysme je neměli. Jmenovitě za nimi stáli hlavně: Lukáš Viskot, Petr Zoubek a v neposlední řadě Olda Gajdoš. Další věc, co se v uplynulé sezně podle vás povedla, byly "záskoky" jezdců Ama v divizi Pro. Stalo se to již nedílnou součástí naší ligy a věříme, že se v této tradici bude pokračovat. Poslední věcí, která se vešla do našeho rámečku ocenění, je kvalita jezců Maxpowerleague. Za uplynulou sezonu většina jezdců zaznamenala obrovský pokrok v jezdeckých schopnostech a také díky tomu jsou naše závody stále kvalitnéjší, lepší, zábavnější a blíže realitě.

 

To by bylo asi vše k uplynulé sezoně, co bychom vám chtěli zopakovat. Děkujeme všem zúčastněným jezdcům a těšíme se na další spolupráci v nadcházejícím roce 2011.

za Admin team MPL Tomáš Repík

(photos by Olda Gajdoš, korekce Víťa Vácha)

Forum Paddock

  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.