alt

 

 V předchozích článcích jsme se dočetli něco o hisorii V8 Supercars, způsobu kvalifikace, závodů a bodování.  V této poslední kapitole se dozvíme, jak vlastně probíhá samotný závod a něco o technické specifikaci vozidla.

Pořadí do závodu nám určila kvalifikace a jezdci se seřadili na startovní rošt.  Po zhasnutí posledního červeného světla odjedou zahřívací kolo a opět se seřadí na startovním roštu. Doposud je to podobné všem ostatním serii, včetně F1. Ovšem samotný závod je odstartován jiným způsobem zhasínání světel, než u F1. Nečeká se až se všechny rozsvítí a pak zhasnou najednou, ale zde se rozsvítí hned všechna světla a po pár vteřinách zhasnou. Tím je závod odstartován.

{youtubejw}kZnCJG2DpUM{/youtubejw}

 Pokud se stane incident a je nepojízdný vůz na trati. je vyhlášená žlutá fáze. Žlutá fáze je i vyhlášená pokud zustane stát auto v kačírku nebo v jiné únikové zóně. Není zde nic zvláštního, pokud je zde i sedm výjezdů SAFETY CARU. Právě toto, si protinožci udrželi z americké serie NASCAR. Safety Car fáze také vyzívá k taktizování, co se týče natankovaného paliva a výměně pneumatik. Jen na málokterých tratí, vyjíždějí jezdci s uplně plnou nádrží. Tento způsob přidává určitě na atraktivitě a taky se divák ani jezdci nenudí. Pole je málokdy roztrhané. Ovšem pokud se ke konci závodu, konrétně od 90% z celkové ujeté délky závodu, nestane nějaká velká kolize, tak Safety Car už nevyjíždí a nechá závodníky závodit až do konce.

{youtubejw}3SOsV5QaSw8{/youtubejw}

 Jsou to sice plechovky, ale netoleruje se drsný způsob tělo na tělo. Vytlačení zdráhy, nedobržděnní a vzápětí sestřelení soupeře se automaticky trestá Black Flag - V tomto případě to znamená, že má jezdec penalizaci, nejčastěji průjezd boxovou uličkou. V pit-lane se jezdí většinou 40km/h a to jak v treninku, tak závodě i kvalifkaci. Pokud jezdec jede na zástavku, dává si pozor, aby nepřekročil žlutou nebo bílou čáru na výjezdu do boxů. Když nastane situace, že jeho boxové stání a soupeřovo stání, které je před jeho stáním a také připravené obsloužit jezdce, tak jezdec může kvůli obtížnému manévrování projet i soupeřovo stání, které je před ním. Na výjezdu to už ale neplatí. Ihned odbočuje do boxové uličky a při odjezdu od mechaniků NESMÍ protočit zadní kola. Odjíždí tedy PLYNULE. Na výjezdu z boxů nesmí ohrozit ostatní jezdce a také nesmí přejet žlutou nebo bílou čáru na výjezdu z boxů.

 

{youtubejw}_XmiSJL1P2A{/youtubejw}

{youtubejw}ve0bfMZJznQ{/youtubejw}

 

 To by byly zhruba všechny rozdílné body, které oddělují tuto serii od námi známých serii.

  V serii působí dvě značky. Ford Falcon a Holden Commodore. Ikdyž vypadají rozdílně, obojí má stejný výkon 650koní  i kroutící moment 605nm, převodovku 6ti rychlostní, tlumiče i diferenciál, poháněná pouze zadní náprava. Což je důkaz toho, že serie je velice vyrovnaná. Další věcí, co dělá závody zajímavější je to, že se na některých tratí dává pro všechny piloty stejný konečný převod a diferenciál neobsahuje tolik možností nastavení, jako F1. 

To by bylo zhruba vše podstatné, co Vás v této serii bude čekat:) 

Věřím, že Vám tyto články daly pozorumění o této serii a není pro Vás už tak cizí, jako bývávala. Do úterka vydáme beta verzi modu s první testovací tratí a budou i otevřeny registrace:) 

alt

alt

alt

alt

alt

alt

 

 

 

 

Forum Paddock

  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.