altalt 

 

 

 

     GT Double Team series.

Maxpowerleague zahajuje novou závodní sérii ve formátu, který zde ještě nebyl. Po otestování několika módů, bylo rozhodnuto, že se pojede na módu Endurance Series SP1, kdy testovací piloti byli z řízení vozů tohoto módu nadšeni. Jedná se o velmi povedený mód, který je zaměřený především na maximální reálnou simulaci chování vozů a s tím spojenou náročnost řízení těchto strojů. Dále pak musíme zmínit perličku tohoto módu a to jeho zvukovou kvalitu v podání provedení zvuků motorů a převodovek vozů, tak doplňkových zvuků jako např. jízda po štěrku, to že podvozkem zadřete o asfalt nezjistíte jen z telemetrie, uslyšíte to. Po přeřazení budete vnímat i backpress motoru při sepnutí spojky, což jen a jen umocňuje reálný vjem z jízdy. Nejedná se o závody pro hráče, ale pro jezdce. Série je volně přístupná a nezpoplatněná. 

Jak již bylo zmíněno, formát závodní série bude odlišný od sérií, které zde byly již v minulosti odjety. Pojede celkem na 4 okruzích ve formátu dvou jednohodinových závodů na každém, s povinnou jednou zastávkou v každém závodě. Bude se bojovat o body pro jednotlivce, naprosto zásadní pro celkové hodnocení ale bude hodnocení celých týmů. Týmy budou tvořit vždy dva jezdci. Název týmu si zvolí samotní jezdci. Tým si pak vybere jeden vůz ze série GT1 a jeden vůz ze série GT2. V sérii GT1 jsou vozy značek Aston Martin DBR9, Corvette C6R a Saleen S7R, v sérii GT2 jsou pak vozy značek Ferrari F430GT, Panoz Esperante GTLM, Porsche 996 a 997 RSR a Spyker C8GT2R, podrobně viz níže. Jednotlivé vozy jsou pak zastoupeny v různých specifikacích a ročníků, takže není problém, že by si zájemci nevybrali toho svého favorita. Tým pak do závodního víkendu nastupuje s jedním vozem specifikace GT1 a jedním vozem specifikace GT2. Každý jednotlivý pilot pak absolvuje s vozem konkrétní specifikace celý zavodní víkend na 2 okruzích. Který jezdec z týmu nastoupí s vozem určité specifikace je ponecháno na zvážení týmu, po prvních dvou závodních víkendech se jezdci v týmu vymění, původní řidič převezme totožný stroj od kolegy a naopak. Jediná povinnost je ta, že pokud jezdec nastoupí v prvním hodinovém závodě s vozem určité specifikace, tak s tímto vozem musí jet rovněž druhý hodinový závod (na stejné trati). Týmy po vybrání vozů již nebudou mít možnost provést výměnu vozů, takže apelujeme na promyšlený výběr vozidel.

Před samotným závodním víkendem se pojede kvalifikace na 15 minut, dle které se rozhodne o postavení na startovním roštu v prvním hodinovém závodě. Do druhého hodinového závodu, který se uskuteční 15 minut po ukončení prvního závodu, budou jezdci nastupovat v opačném pořadí, než v jakém projeli cílem, a to bez ohledu na kategorii, zcela dle výsledků prvního závodu. To znamená, že pilot, který zvítězil, bude startovat z poslední startovací pozice, poslední klasifikovaný pilot pak z pozice první. Jezdci, kteří nebudou klasifikování v prvním závodě, budou startovat z posledních míst roštu, odzadu v pořadí, jak vypadli ze závodu.

Co se týče srovnání obou kategorií, rozdíly časů na kolo se mohou pohybovat v průměru okolo přibližně tří sekund, není tak vyloučeno, aby v krajním případě špičkový jezdec s GT2 držel tempo s horším jezdcem GT1. Kvalita modu je na takové úrovni, že v žádném případě řídit GT2 neznamená druhotný kšeft, vše má své a řídit cokoli je velmi záživné, až návykové. (pozn. red: Roman Wojcik: "Já ti normálně trénuju tak hodinu, u tohodle jsem seděl do jedné rána a to jsem se donutil jít spát jenom proto, že jsem si říkal, kdy to míním konečně vypnout. No masakr"... :) Jiný zážitek byl při startování "Vette" v boxech, které jsme s volume up opakovali asi 4x, než jsme vyjeli, svalnatý osmiválec rozhýbal parkety pod nohama. Z některých vozů budete mít po nastartování pocit, že vás chtějí sežrat zaživa, jiné působí dojmem super přesného švýcarského strojku. Výběr je na vás. Bodování pak bude prováděno odděleně jak pro vozy specifikace GT1 tak GT2. Stejné množství bodů v každém závodě získává prvních deset v pořadí v sérii GT1 i GT2.

     Jelikož už jsem narazil na dotazy ohledně nepochopení formátu, polopaticky to bude vypadat následovně: 1. závodní víkend, první trať, dva jezdci jedné stáje zároveň na jedné trati, s GT1 i GT2 najednou. Odjetí hodinového závodu, reverzní překopání  pořadí, jízdra druhého závodu. Druhý závodní víkend na druhé trati to samé. Pro třetí a čtvrtý závodní víkend si jezdci v týmu prohodí techniku, kdo jel první dva závody s GT2, vezme si od kolegy GT1 se kterou jel a naopak, jezdec GT1 svůj stroj předá stájovému kolegovi a přesedne na zbylé dva okruhy do GT2. Teď už by snad mělo být vše jasné. 

Administrátoři si vyhrazují právo nevpustit do závodu jezdce nepřipravené, nebezpečné, či jinak vyhodnocené, jako nevhodné pro závod. 

Bodování:

Za 1. Místo – 15 bodů

2. – 12

3. – 10

4. – 8

5. - 6

6. - 5

7. - 4

8. - 3

9. - 2

10. - 1.

 

 

Každému jezdci se započítávají všechny jeho dosažené body do tabulky jednotlivců. Do soutěže týmů se pak započítávají body obou pilotů týmu GT1 + GT2, první v kategorii si odnáší stejný počet bodů v GT1 i GT2.

 

Závodní víkendy :

Na okruhu

 

        Toban - dne : 18.9.2011

Silverstone (Starší verze) - dne : 9.10.2011

Laguna Seca - dne : 23.10.2011

Spa Francorchamps - dne : 13.11.2011

Program v MPL je našlápnutý, žádný z termínů by se neměl krýt, ve dvou případech se pak jedná o závodní den po F1. 

Harmonogram závodního víkendu :

 

18.30 h. – kvalifikace (15 minut)

19.00 h. – začátek prvního hodinového závodu

20.20 h. – začátek druhého hodinového závodu.

 

Závody se řídí pravidly Maxpowerleague.

 

Vozový park:

Pojďme se podívat na to nejzajímavější, abychom zaměstnali vaše mozečky výběrem vozu, dali jsme si opět práci za vás, zde máte vozy obrazem i s vypsáním parametrů. Každé nářadí má své výhody, co získá motoricky, ztratí na váze, odlišném rozložení těžiště, osmiválce disponují větším výkonem, dvanáctiválce plošší výkonovou křivkou a dosahují špičky ve vyšších otáčkách atd. Here we go:

GT2

Ferrari F430 GT, k dispozici 73 týmů, 339kW při 7500 rpm, 499Nm při 5700 rpm, váha 1225 kgalt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Panos Esperante GTLM, k dispozici 10 týmů, výkon 373kW při 6500 rpm, 601 Nm při 5200 rpm, váha 1330 kg

alt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Porsche 996 RSR, k dispozici 36 týmů, výkon 336 kW při 8300 rpm, 456 Nm při 6000 rpm, váha 1225 kg:

alt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Porsche 997 RSR, k dispozici 55 týmů, výkon 354 kW při 8500 rpm, 466 Nm při 6500 rpm, váha 1305 kg:

alt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spyker C8 GT2R, k dispozici 8 týmů, výkon 332 kW při 8300 rpm, 439 Nm při 6700 rpm, váha 1205 kg:

alt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a teď masomlýnky GT1:

Aston Martin DBR9, k dispozici 33 týmů, výkon 447 kW při 6500 rpm, 705 Nm při 5500 rpm, váha 1230 kg:

alt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Corvette C6R, k dispozici 29 týmů, výkon 451 kW při 5800 rpm, 807 Nm při 4500 rpm, váha 1230 kg:

 

alt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Saleen S7R, k dispozici 21 týmů, výkon 451 kW při 5800 rpm, 807 Nm při 4500 rpm, váha 1230 kg:

 

alt

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 To máme komplet, přemýšlejte, vybírejte, jezděte a kochejte se, bude to potřeba. Použitý Endurance SP1 si můžete sehnat v neupravené podobě, či vyčkat, brzy bude vše potřebné ke stažení klasicky v sekci záhlaví "download", stejně tak brzy spustíme registrace. Čekáme a přejeme skvělou zábavu.

 

Za realizační tým : Wojcik Roman,

Vácha Víťa, ICQ: 368510088

Forum Paddock

  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.