Toban Raceway Park – 1. a 2. závod.série GT double team

 

V neděli, dne 18. září 2011 se uskutečnily první dva závody nové závodní série na MPL, a to závodních vozů kategorie třídy GT1 a GT2. Závody se odjely na velmi náročném závodním okruhu Toban Raceway Park. Vedení série bylo velmi zvědavé, jaká bude účast na tomto náročném podniku.

 

Do této nové závodní série se do začátku prvního závodu přihlásilo celkem devět dvoučlenných týmů. Některé týmy zaslaly přihlášky za minutu dvanáct, a tak účast byla velice dobrá a slibovala zajímavé a napínavé závody. Jednalo se o tyto týmy a jezdce:

 

  1. Kuna & Srna Inženýring, Attila Racek, Jan Luňáček

  2. Vlk – Mac Racing, Martin Zeman, Václav Jankovský

  3. Toll Vodafone Racing, Ondřej Zaleš, Vladimír Zubaj

  4. NOS Elite Team, Milan Hanych, Víťa Vácha

  5. Caffé Net Racing, Aleš Kleveta, Jiří Luža

  6. RWR Brother Team, Roman Wojcik, René Wojcik

  7. SPS Dukelská Racing Team, Patrik Novotný, Martin Candra

  8. Team Slovakia, Patrik Hanko, Marek Gut

  9. „Tak určitě!“ Racing Team, Petr Zoubek, Vojta Polesný.

 

Na start obou hodinových závodů na této trati se postavilo celkem 15 jezdců. Tým Caffé Net Racing se z úvodního podniku omluvil. Dále na startu chyběl Marek Gut. Patrika Novotného, který si užíval dovolené, nahradil Ševčík V.

Kvalifikačních 15 minut se odjelo v Tobanu za tmy. Sice neplánovaně, ale vedení série se rozhodlo tuto okolnost ponechat a jezdci to kvitovali s povděkem za oživení, i když už tak náročná trať a vozy dostaly další level. Po uplynutí této doby se pak vytvořilo pořadí, ze kterého se startovalo do prvního závodu:

 

Q :


  1. Zoubek (Aston Martin DBR9 – GT1)

  2. Zaleš (Chevrolet Corvette C6R – GT1)

  3. Vácha (Chevrolet Corvette C6R - GT1)

  4. Hanko (Aston Martin DBR9 – GT1)

  5. Jankovský (Aston Martin DBR9 – GT1)

  6. Racek (Aston Martin DBR9 – GT1)

  7. Hanyk (Spyker C8 – GT2)

  8. Polesný (Spyker C8 – GT2)

  9. Zubaj (Porsche 997 RSR – GT2)

  10. Luňáček (Spyker C8 – GT2)

  11. Ševčík (Aston Martin DBR9 – GT1)

  12. Candra (Porsche 997 RST - GT2)

  13. Wojcik Roman (Panoz Esperante – GT2)

  14. Zeman (Porsche 997 RSR – GT2)

  15. Wojcik René (Aston Martin DBR9 – GT1)

 

 

První závod

 

     Již po kvalifikaci a po pár úvodních kolech prvního závodu se potvrzuje předpoklad, že nejrychlejší piloti s vozy kategorie GT2 budou bojovat s nejpomalejšími piloty vozů kategorie GT1. Přesto je na okruhu vidět výkonnostní rozdíl mezi jednotlivými vozy. Na zajímavosti toto neubírá, kdy se svádí boje v obou kategoriích. Od počátku pak závod vede Petr Zoubek, který si vytvoří menší náskok. Petr však chybuje a nakonec první závod nedokončí. Z prvního závodu musím vyzvednout souboj Jankovského, Váchy a Hanka, který musel diváky zvedat z židlí. Dále výborný výkon Zaleše, který v posledním kole v poslední šikaně předvedl skokanskou vložku na parkuru a především bezchybného a velmi rychlého Hanyka, jedoucího s vozem kategorie GT2, který v absolutním pořadí zanechal za svými zády i jeden vůz kategorie GT1. V tomto závodě pak nedojelo celkem 6 pilotů.

 

Pořadí v cíli v kategorii GT1 :

  1. Vácha 15 bodů

  2. Zaleš 12 bodů

  3. Hanko 10 bodů

  4. Jankovský 8 bodů

  5. Ševčík 6 bodů

Pořadí v cíli v kategorii GT2 :

  1. Hanyk 15 bodů

  2. Wojcik Rom. 12 bodů

  3. Zeman 10 bodů

  4. Zubaj 8 bodů.

 

Druhý závod

 

     Do druhého závodu se pak startovalo v opačném pořadí jezdců, v jakém dojeli do cíle závodu prvního, a to v absolutním pořadí. Piloti, kteří nedojeli do cíle prvního závodu, pak startovali z posledních míst na startovním roštu. Vzhledem k tomu, že ze zadních míst startovaly rovněž vozy kategorie GT1, dalo se předpokládat, že v prvních zatáčkách bude velký boj a velmi těsno. Toto se potvrdilo, kdy dochází k několika kolizím a poškozením vozidel, ale přes dramatičnost se žádné katastrofy neděly. Start famózně vychází Zoubkovi, který se z poslední startovací pozice probojuje až na první místo a po tuhých soubojích vede druhý závod. Bohužel tohoto jezdce opět neuvidíme v cíli, kdy odstavuje poškozený vůz po své chybě a potvrzuje tak cejch získaný na Nordschleife  - "příliš rychlý jezdec". Rovněž v tomto závodě musím vyzvednout výborný souboj pilotů vozů kategorie GT1. Jmenovitě Hanka, Ševčíka, Váchy a Zaleše, kdy tito předvádějí koncert plynu, brzd a závodního srdce. Zhruba po odjetí 10 minut závodů odstupuje v té době vedoucí jezdec kategorie GT2 Roman Wojcik, a to pro poruchu softwaru. Podobná porucha nakonec postihuje i Váchu a připravuje tak tým NET o celkové prvenství, kdy i tak posbírali tito dva jezdci tři ze čtyř možných vítězství. Přes tyto nezaviněné odstoupení dále z druhého závodu odstoupí dalších 6 jezdců. Opět se musí vyzvednout výkon Zaleše a Hanka. Jankovský měl výborně rozjetý závod, ale tempu Zaleše a Hanka nestačí a z vedoucí pozice klesá na konečnou třetí. Ondra Zaleš druhý závod zvládá lépe, než první a vítězí.

 

Pořadí v cíli v kategorii GT 1 :

  1. Zaleš 15 bodů

  2. Hanko 12 bodů

  3. Jankovský 10 bodů

  4. Ševčík 8 bodů

Pořadí v cíli v kategorii GT2 :

  1. Hanyk 15 bodů

  2. Zubaj 12 bodů

  3. Zeman 10 bodů

 

 

Pořadí týmů :

 

  1. Toll Vodafone Racing 47 bodů

  2. NOS Elite Team 45 bodů

  3. Vlk – Mac Racing 38 bodů

  4. Team Slovakia 22 bodů

  5. SPS Dukelská Racing Team 14 bodů

  6. RWR Brothers Team 12 bodů

  7. „Tak určitě!“ Racing Team 0 bodů

  8. Kuna & Srna Inženýring 0 bodů

  9. Caffé Net Racing 0 bodů

 

Na závěr :

     Především druhý závod ukázal logické výkonnostní rozdíly mezi vozy jednotlivých kategorií. Bohužel samotní piloti k této skutečnosti nepřistoupili nejzodpovědněji. Opět se ukazuje, že hodně pilotů má pocit, že hodinový závod se vyhrává pouze v první, maximální druhé zatáčce prvního kola okruhu a jen neochotně pouštějí plyn. Proto opětovně apelujeme na zdravý rozum všech pilotů, kdy si všichni musíme uvědomit tu skutečnost, že závod nepokazím jenom sobě, ale i ostatním pilotům. Vedení zatím ponechává formát startu nezměněn, ovšem s

varováním - především piloti GT1 ve druhém závodě, kteří startují ze zadních míst, budou mít za povinnost prioritně dostat se dopředu obezřetně a s prioritou bezpečnosti jezdců GT2, bez náhlých změn směrů a agresivních manévrů a bojů s kolegy GT1. K závodům by se měl připojit tým omluvený v prvním závodě a nový tým vytvoří Vojta Ševčík. Počet jezdců nám tak ještě vzroste a boje o pozice tak bude ještě více nutné řešit na trati v průběhu závodu, ne při startovní proceduře. V případě, že by při startu vznikly vážnější problémy, konkrétní piloti budou tvrdě trestáni a vedení nuceno separovat na startu jednotlivé kategorie GT1 a GT2, a to způsobem, že budou startovat GT1 včele, nebo vyjíždět z boxů, aby přišly do kontaktu s GT2 až v průběhu závodu. Dále je nutné mít na paměti náročnost a relativní reálnost fyzikálního modelu a velmi tvrdé podmínky poškození vozů, které by měly přimět jezdce hledět si svého a bezpečnosti ostatních, poškození přicházejí velmi lehce, jak jste v Tobanu zjistili.

     Čeká nás daleko otevřenější okruh kolébky motorsportu v Silverstonu, který slibuje krásné závodění, a tak je i na nás, abychom se k tomu postavili s respektem k soupeřům, jejich vozům, přípravě a radosti z jízdy. Jeden ze znaků velkých závodníků je, umět ubrat plyn ve správný moment. Je čas se to naučit. 

     Nesmíme zapomenout a poděkovat Oldovi Gajdošovi za dva hodinové přenosy, i když se po jeho reklamních oknech už ani potit nebudem.

     Petr Zoubek byl upozorněn na jeho nekvalitní přípravu a "nedojezdy", které tentokráte nikoho neohrozily a případné postihy při opakování, stížnosti nebyly zaznamenány a z Tobanu si trest nikdo neodnáší. V dalších závodech již bude benevolence méně.

 

Budeme se moc těšit na početnou účast v Silverstonu, nezapomeňte, že se jedná o termín vedle F1, tak si vyšetřete čas na přípravu. 

 

 

Roman Wojcik

Víťa Vácha

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forum Paddock

  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.