Nordschleife.

      Legenda mezi závodními okruhy. Jedněmi obdivována, druhými zatracována a nenáviděná. Toto neplatí pouze u skutečných jezdců. Okruh, který svojí náročností nemá obdoby, okruh, který nedá při závodním nasazení ani chvilku odpočinku, místa na okruhu, která svojí náročnosti průjezdu na jiných okruzích nenajdete. Právě proto se tomuto okruhu a závodění tolik on-line závodníků vyhýbá. Náročnost schopnosti zapamatování si celého okruhu, jeho ideální stopy, je navíc umocňována zvolenou délkou závodu. Jedná se o vytrvalostní závody v plné koncentraci v délce zhruba kolem 2 hodin, podle aktuálně vyhlášeného závodu. Samotný výběr závodních speciálů je volen tak, aby prožitek z této jedinečné trati byl pouze umocňován, seznamoval nás mimořádnými vozy, vracel nás do historie a v neposlední řadě zdokonalil dovednosti jezdce. Pokud hledáš jednoduché (arkádové) závodění, nemusíš dále číst. Tento druh závodů je určen opravdu pro lidi s chutí si dokázat, ano já to zvládl. Pokut chceš poznat skutečné vyčerpání, bolest ve ztuhlých svalech a slastný pocit po průjezdu cílovou šachovnicí, jsi na správné cestě. Cestě spáleného benzínu, pneumatik a propoceného trika. Pokud si myslíš, že by tě mohlo toto masochistické závodění bavit, přidej se k nám a vyzkoušej. Věříme, že kdo vyzkouší, bude se vracet stále!
 
     Tomu kdo dočetl až sem, chceme tento legendární okruh představit ve faktech jeho historie
    Trať navržená pod vedením architekta Gustava Eichlera se začala stavět v září 1925. Stavba Nürburgringu byla dokončena na jaře roku 1927 a otevřena 18. června toho roku. První závod, Mistrovství světa motorek, se zde jel hned druhý den po jejím otevření.
První Grand Prix pak následovala o měsíc později – v červenci 1925. Trať byla 28,265 km dlouhá, měla 174 zatáček a její šířka byla po celé délce trati přibližně 8 – 9 m.
Bylo možné používat až 4 různé konfigurace trati, z nichž nejznámější 2 části byly 22,810 km dlouhá Severní smyčka (Nordschleife) a kratší Jižní smyčka (Südschleife) s 7,747 km.
Tyto dvě části používaly stejnou část trati s boxy. V celé délce se pak trať používala až do roku 1939. Následující závody Grand Prix se jezdily již jen na Severní smyčce a motocyklové závody a menší akce se pořádaly na Jižní smyčce.
Srpna 1961 byl poprvé překonán čas 9 minut na kolo jezdcem Phillem Hillem, který při kvalifikaci zajel okruh se svým Ferrari 156 s ohromujícím časem 8:55,2.
V roce 1953 se jel na trati také první vytrvalostní závod – 1000 km Nürburgring.
Čtyřiadvacetihodinovka se pak jezdí od roku 1970. Po několika smrtelných nehodách nejen na Ringu se v roce 1970 jezdci F1 rozhodli pro bojkot nebezpečných tratí (což Ring nepochybně byl), dokud nebudou udělány změny zvyšující bezpečnost na okruhu. Proto byla provedena v roce 1971 rozsáhlá rekonstrukce trati – opravily se hrboly na trati, přibyly svodidla, některé části trati byly narovnány a tím ubyl i počet zatáček.
V roce 1973 byla trať opět upravena (byly odstraněny „skoky“ na hlavní rovince, trať byla rozšířena) avšak v roce 1976, protože trať nesplňovala bezpečnostní nároky, bylo jasné, že se zde pojede Grand Prix již naposledy.
V tomto roce také Niki Lauda, (v tom roce úřadující světový šampion a do té doby i jediný, který dokázal zajet Ring pod 7 minut – 6:58.6) a několik dalších jezdců přesvědčovali ostatní, aby trať byla kvůli své nebezpečnosti bojkotována, avšak závod se i přes to jel.
Shodou okolností to byl právě Lauda, který měl v závodě nehodu a utrpěl těžké popáleniny. Zde se ukázalo, že trať je příliš dlouhá na to, aby byla dostatečně zabezpečena záchrannými složkami. Naštěstí byl Lauda zachráněn z hořícího vozu několika ostatními závodníky. 
V roce 1981 započaly práce na novém, 4,5 km dlouhém závodním okruhu, který sousedí s Nordschleife v místě starých boxů. V té době byla také trať Severní smyčky upravena a zkrácena na 20,832 km.
Na této zkrácené trati byl také v roce 1983 stanoven dosud nepřekonaný rekordní čas 6:11.13 (průměrná rychlost byla přes 200 km/h), který zajel jezdec Stefan Bellof v Porsche 956 při tréninku na závod 1000 km Nürburgring.
Jižní smyčka se od 70-tých let nijak neupravovala a zůstala opuštěna. V současnosti je z větší části zarostlá či nahrazena novou, veřejnou silnicí.
 
V případě, že se na Nordschleife pustíte s dostatkem vůle, garantujeme vám, že toho nebudete litovat a dočkáte se pocitů a uspokojení, které na novodobých okruzích nemůžete zažít.
 
V případě, že již nebudete vědět kudy kam, nemějte strach kontaktovat vedení série, bez problémů můžete konzultovat jízdu, stopu, techniku, atd.
Správci sěrie:
Víťa Vácha        : ICQ 368-510-088
Roman Wojcik : ICQ 591-829-974
 
Závodní auta - kvalifikace
Délka 20832 m, čas 6.11.1, auto Porsche 956, řidič Stefan Bellof
Délka 22835 m, čas 6.58.6, auto Ferrari 312B3, řidič, Niki Lauda.
Realizační tým se těší na další závody na této legendární trati s co největší účasti zájemců.

Forum Paddock

  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.