alt

Jednou ze zásadních věcí co se vlivem módu F1 2005 mění v pravidlech je systém kvalifikace. Kvalifikace, která tradičně v posledních letech měla systém dělení na tři samostatné části se mění na jednu. Ještě k tomu se vracíme k dramatickému systému, kdy každý jezdec má jedno ostré kolo na to aby zajel svůj čas v kvalifikaci. Tento systém by mohl opět přinést dramatičnost do kvalifikace, ale hlavně mnohdy zajímavé seřazení jezdců na startovním roštu, které bude méně předvídatelné než v předchozích letech a jistě to vyloučí dominanci jednoho či dvou jezdců. Díky tomuhle systém navíc budou mít slabší stáje možnost jet s menším množstvím paliva, než třeba silnější týmy které si natankují více paliva do nádrže a tím pádem budou mít větší šanci na lepší postavení na startu.

Takže stručně sepsáno, podle nových regulí vyjíždí v kvalifikaci na trať vždy jeden vůz, pilot objede celkem tři okruhy, druhý je měřený. Mezi kvalifikací a závodem navíc stáje nesmějí doplňovat do monopostů palivo, takže o postavení na startu se utkávají vozy prakticky připravené pro závodní klání. Je tu jedno riziko, který přináší tento systém kvalifikace a to že s postupem času se stane výrazně nudnější pro fanoušky a pravidelné diváky MPL TV, díky tomu že neuvidíme klasické soupeření do posledních minut kvalifikace.

alt

Otázkou zůstává jak se k tomu staví samotní jezdci. "Rozhodně to bude zajímavá změna" padlo ze strany jezdce Ferrari Honzy Veselého "Něco jako top ten shootout ve V8. Pro jezdce to bude náročné zejména na nervovou soustavu, zvládnout to jedno ostré kolo bez chyb. Ukáže se především zkušenost a natrénovanost pilotů." Ke změně se vyjádřil i Milan Radiměřský ze stáje Redbull "Kvalifikace myslím bude náročnější. Bude velký tlak na jezdce, aby zajel ideální kolo, když nebude možná oprava v kole dalším. Ale zase na druhou stranu jezdci kteří trénují a budou mít trat najetou by neměli mít problém. Závod asi bude probíhat stejně jako v minulých sezonách, v tom bych rozdíl neviděl."

Uvidíme jaké budou ohlasy jak ze strany diváků tak i jezdců po prvních závodech. Dojde tento nový systém ke kritice a nebo to bude příjemnou změnou, která pozitivně ovlivní jak průběh kvalifikací tak průběh závodů.

 

 

Komentáře   

 
0 #3 Petr Kulhan 2016-02-26 13:59
Cituji Guest:
Já jsem pro zachování formátu kvalifikace. Myslím, že se osvědčila a nemyslím, že by změna měla nějaký zásadní dopad na konečné postavení na startu. Stručně nechce se mi čekat hodinu na jedno ostré kolo.


Q hodinu urcite nebude... je to zavisle na poctu startujicich a trati.... nejdelsi Q je ocekavana v Belgii (cca 40 min pri 20 jezdcich)....

A naopak si myslim ze to zasadni dopady mit muze, protoze nemas moznost opravy....

Navic, nevidim rozdil v tom, jestli cekas 20 minut na 1 kolo, nebo po vypadnuti v Q1 cekas 30 minut az ostatni dojedou ;-)

PS: priste se podepis
Citovat
 
 
+1 #2 Jan Starý 2016-02-26 09:36
Paráda.
Kluci nevím jak na vás ale na mě dýchla úplně stará sezóna 2005 a vzpomínky na real F1, na kterou se tehdá mělo chodit i do kina. Úplně remembering :).
Už se nemůžu dočkat až to vypukne.
Jak malé dítě co hledí na dárky u vánočního stromu a schází je jen otevřít.
Čekám jen na zveřejnění časů závodu a kvaldy, abych mohl zapsat svou účast.
Citovat
 
 
0 #1 Martin Zeman 2016-02-25 18:31
Výborný článek ,děkuji
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

Paddock Teamspeak

 

185.32.183.131:9987

In the Stands Na tribunách

  • 160 guests
MPL Registrace: 477
TOPlist