alt

Patrik Novotný

 

Kvalifikace: Rozhodl jsem si vzít 105l. Na trať sem vyjel jako poslední. Prozatím byl nejlepší čas 1:24.795. Věděl sem, že to je v mých silách tento čas zajet.

Nervy začaly pracovat, ale první 4 zatáčky jsem zvládl výborně, poté přišla pravá rychlá, kde mohlo mé počínání v kvalifikaci skončit. Ani nevím jak, ale povedlo se mi velký přetáčivý smyk zkorigovat s minimální ztrátou rychlosti a měl jsem pár tisícin ještě k dobru.

Prostřední sektor se povedl uspokojivě a ztratil jsem jen nějakou tu tisícinku a stále měl lehký náskok. Následně jsem trochu podjel nájezd do prvního apexu rychlých šikan a tak jsem se rozhodl ještě zariskovat, následující pravá vyšla brilantně, ale v druhé jsem šel brzy na plyn a při vracení se z mimo trati zpět sem byl nucen zpomalit, tady sem věřil, že jsem ztratil naděje na poleposition. Do posledních 2 zatáček jsem dal vše a jak se ukázalo z analýzi , v poslední zatáčce sem na Vojtu získal desetinu a v cíli jsem byl před ním o 21 tisícin.

 

Závod: Věděl jsem, že bude těžké za sebou udržet Urbana s Polesným, takže jsem chtěl alespoň udržet první místo pár kol. Od startu jsem sváděl souboj o první místo práve s Vojtou.V prostředním sektoru přišla chyba na výjezdu, na kterou Vojta doplatil zpomalenim a ztrátou pozic. Vedení jsem udržel do 2.kola, kde mě předjel Petr Zoubek.

Nemělo smysl s ním bojovat, protože sem jel jinou strategii. Později mě zdolal stejně naboostovaný Denis Urban. Vojta mě dojel po pár kolech a byly to super souboje. Přišel 1.SC a nemělo smysl jet do boxů, takže jsem se posunul na 2.místo.

Po restartu mě opět předjel Zoubek a usadil jsem se na 3.místě.a vypadalo to, že s Vojtou budu svádět boj o 3.místo. Při prvním pistopu sem udělal velkou strategickou chybu, kdy jsem si špatně vyhodnotil situaci a rozhodl se jet do boxů ještě jednou nějakých 10 kol před cílem, tento tah mě stál tak 10s. Věděl jsem, že na Vojtu už poté nebudu mít.

Po polovině závodu se začali vyplňovat má tušení a odstoupil první Williams a to Petr Zoubek. Za mnou byla mezera, tak sem na to trochu přestal tlačit a snažil se jet vyrovnaně a šetrně k motoru a pneumatikám. Pak přišla chyba Denise Urbana, který přišel o přední křídlo, což pro mě znamenal posun na 2.místo. Za mnou jel s odstupem kolega Petr Kulhan.

Pak se ovšem vyplnilo další tušení a Denis Urban přišel o brzdy i motor. V klidu jsme si s kolegou dojížděli pro 2. a 3.místo, když přišlo nečekané odstoupení Vojty Polesného 6 kol před cílem.

Takže nám spadl do klína double.

 

Chtěl bych poděkovat Peťovi za super spolupráci při testování a gratuluji mu k 2.místu.

 

Petr Kulhan:

 Kvalifikace: Pro mě se dá kvalifikace popsat jediným slovem, zklamání. V tréninku šlo vše ideálně, ale jakmile začala kvalifikace, vše se pokazilo. Brzdy najednou nepracovaly tak, jak po celou dobu testování. První chyba přišla hned v T3, kdy jsem probrzdil a úplně minul vrchol zatáčky. Aby toho nebylo málo, na výjezdu z T4 se rozhodla moje zadní čast monopostu, že chce jet napřed, ale naštěstí se mi podařilo jí to rozmluvit. Vysledek byla ztráta 0,5 s po prvním sektoru na do té doby vedoucího Davida Hančla. Ve zbytku kola se mi už ztrátu nepodařilo eliminovat a výsledek byla 8. pozice a ztráta 2,2s na moje maximum.

Závod: To co jsem pokazil v kvalifikaci, se mi částečně podařilo napravit na startu, kde jsem využil pomalý start hned 3 jezdců a posunul se na 5. flíček. Ihned jsem ale musel kapitulovat v souboji s Petrem Zoubkem, který opět potvrdil, že nepotřebuje startovat z pole position a přesto na konci 1. kola bude ve vedení.

Na začátku závodu jsem měl problém chytit rytmus a proto se přes mě přesypala skupinka 5 jezdců. Naštěstí jsem se jí dokazal držet a využívat chyb jezdců přede mnou. Když přišel výjezd SC, rozhodl jsem se zůstat na trati, což se ukázalo jako správný krok. Po restartu jsem svedl krásný souboj s Petrem Zoubkem, kdy jsme od T3 jeli 7 zatáček bok po boku a ještě na nás zezadu dorážel Vojta Polesný. Toho se mi podařilo udržet za svými zády a pokračoval jsem dál na 4. pozici.

Po druhém restartu se do mě Vojta Polesný už pustil s větším odhodláním, ale nedal jsem svou kůži lacino, i když jsem nakonec musel ustoupit. To důležitější pro mě ale bylo, že jsem si vypracovával náskok na Davida Hančla a po zastávce v boxech se vrátil 3s před něj. V návaznosti na dva výjezdy SC se tým u mě rozhodl změnit strategii ze dvou na jednu zastávku. Načasování bylo ideální, protože těsně přede mnou odjel od mechaniků kolega Patrik Novotný, ale kalkulačky tentokráte selhaly a tým mi dotankoval méně paliva, než bylo potřeba pro dojetí do cíle.

Tuto skutečnost jsem si uvědomil asi až za 10 kol po zastávce v boxech a musel jsem ubrat z boostu a zákonitě zpomalit. Naštěstí pro mě nikdo této chyby nedokázal využít. Jediný David Hančl, který se pomalu přibližoval udělal v klíčovém okamžiku chybu a já mohl volně dýchat. V klidu jsem už dokroužil do cíle, i když malou chvíli mi dělal vrásky na čele Denis Urban, ale ten doplatil na nespolehlivou techniku svého Williamsu. Nakonec díky odstoupení čmeláka Polesného nám spadl do klína double.

Gratuluju kolegovi k 6. vítězství v řadě a skvělému začátku sezóny. Ale je třeba se poučit z vlastních chyb a neopakovat je, protože soupeři nikdy nespí a budou v dalších závodech určitě lépe připraveni. Naviděnou v Bahrajnu.

 

Ron Dennis:

Fantazie, paráda! Pro náš tým je cíl vítězství v poháru konstruktéru a lepší start do sezóny ani nemohl být. Na maximum jsme zužitkovali posbíraná data během testování, ale stále máme co zlepšovat. Jak u Patrika, tak u Petra přišla chyba ve strategii, naštěstí nás to nestálo jedinou pozici, což může být příště jinak. Strategie bude klíčová, takže v tomto ohledu to ještě potřebujeme doladit.

Přišla ale i světlá chvilka, kdy brilantně vyšlo načasování boxů pro oba naše piloty ve stejném kole.

Tým odjíždí z Melbourne nadšený a nemůžeme se dočkat závodu v Bahrajnu, uvidíme, jak zde odpoví soupeři.

Komentáře   

 
+1 #2 Vojta Hujer 2016-03-23 17:17
To jsem psal já Patriku tvůj fanoušek.
Citovat
 
 
0 #1 Patrik Novotný 2016-03-22 22:21
Nevíme od koho, ale děkujeme :)
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

Paddock Teamspeak

 

185.32.183.131:9987

In the Stands Na tribunách

  • 124 guests
MPL Registrace: 454
TOPlist