alt

Druhým podnikem 10. ročníku MPL F1 bude již tuto neděli VC Bahrajnu na tradičním okruhu v Sakhiru. Pojďme se tedy podívat na některé zajímavosti a údaje této tratě.

 

Okruh měří 5.412 km (3.363 mi)

Na okruhu se nachází 15 zatáček z toho 9 pravých a 6 levých.

Jezdci tento okruh musí zdolat 57x což dává dohromady 308.405 km (191.634 mi)

alt

 

MaxPowerLeague pamatuje na tomto okruhu vskutku skvostné závody. Od jediného doublu týmu Force India na MPL, který v roce 2008 měla na svědomí překvapivá dvojice Adam Křivák a Lukáš Droppan, přes double extrémně rychlých Ferrari v roce 2009, kdy vyhrál Dennis Gálffy před Ondrou Novákem. V roce 2010 si v Bahrajnu připsal své jediné vítězství skvěle připravený Víťa Vácha.

 

Nejvíce se ovšem do paměti fanoušků zapsal závod v roce 2011, který vešel do dějin jako "mistrovská rána", nebo také "zazděná bitva". První z pseudonymů tomuto závodu určil Patrik Novotný, když se mu na startu závodu podařilo jedinou ranou vyřadit 4 tituly mistra MPL F1 v podobě Hujera a Cigáně. Druhý z pseudonymů jistě všichni znají a v tomto případě na něj doplatila trojice Vácha, Polesný a Szabó, kterého ho pravděpodobně stálo vítězství. Tehdy do cíle kvůli technickým problémům dojelo do cíle jen 6 vozů.

 

V roce 2012 si první zářez do svých statistik připsal Vojta Polesný, jenž tu vyhrál svou první GP v MPL F1, když druhého Szaba na Ferrari zdolal o 52 tisícin sekundy. To se zdálo jako nejtěsnější rozdíl v historii MPL F1 co se týká soubojů o první pozici. Co se ovšem stalo o rok později naprosto nepochopitelně překračuje všechno lidské chápání. V roce 2013 totiž Polesný dojíždí do cíle těsně před Ferrari Patrika Hanka a poráží ho o 40 tisícin sekundy! V obou případech se jednalo o především výborně zpracovanou strategii a není bez zajímavosti, že roli trojského koně, kterou Polesný v roce 2012 nechtěně přisoudil Lubovi Moráňovi od něj opět nechtěně v roce 2013 přijal jeho týmový kolega Petr Zoubek.

 

Rok 2014 se nesl ve znamení dominance Scuderie Ferrari. Jejich vzájemný souboj čásetčně rozhodli brzdy Petra Zoubka, které vypověděli službu a Patrik Hanko udělal jeden z kroků své spanilé cesty za titulem.

 

Loňský rok si pro sebe po roční pauze způsobené absencí opět zarezervoval Vojta Polesný. Ten se tak jediným vícenásobným vítězem této velké ceny a to hned trojnásobným.

 

 

Názory expertů na trať: Tato trať nepatří mezi ty technicky náročné, ovšem náročné na tomto závodě jsou podmínky panující na trati. Technika zde skutečně trpí na 150% a je velmi obtížné vůz dostat v pořádku do cíle.

 

Budeme se tedy na vás těšit již tuto Neděli při kvalifikačním rozstřelu, jehož startovní pořáadí již naleznete ve fóru v příslušném vlákně.

 

Komentáře   

 
+1 #1 Martin Zeman 2016-04-01 18:55
Super počtení ,Díky
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

Paddock Teamspeak

 

185.32.183.131:9987

In the Stands Na tribunách

  • 73 guests
MPL Registrace: 457
TOPlist