Máme za sebou třetí podnik Green Hell Trophy. Účast byla v tomto případě slabší, na start sobotního závodu se postavilo celkem šest jezdců. Příčinou bylo pracovní zaneprázdnění dvou stálých pilotů a zřejmě zvolený druh historických vozů kategorie GTX5, velmi obtížných na ovládání a řízení, navíc bez asistentů. Tito pak v rámci možností kategorie vozů zvolili vozy: BMW E21, a to jezdci Petr Zoubek a Patrik Novotný, Ford Capri piloti Petr Mrázek a papírový favorit Víťa Vácha a nakonec vůz Porsche 935, který si zvolili Pavel Jankovič a Roman Wojcik, jezdci si tedy proti předpokladům rovnoměrně stroje rozdělili, zkrátka přišla jen vražedná Lacnia. Jezdce čekal opravdu těžký závod, navíc v pozdní době a chladnoucí tratí. 

Závod byl vypsán na deset kol, do závodu vyjíždělo bez zahřívacího kola, tedy se studenými pneumatikami.

Kvalifikaci nejlépe zvládl Petr Zoubek, dále pak Pavel Jankovič, Patrik Novotný, Roman Wojcik a Petr Mrázek. Víťa Vácha kvalifikaci neabsolvoval a startoval tedy z posledního místa (posuzování Pavla Jankoviče během kvalifikace pro vpuštění na start).

Závod:

Start se obešel bez větších potíží a havárie. Po zhlédnutí záznamu závodu musí pořadatelé konstatovat, že všichni přítomní jezdci měli na zřeteli, že závod se nevyhrává v prvním kole a samotný závod pak bude velmi náročný. Do první zatáčky se tedy vjíždělo velmi obezřetně, především s cílem nemít s nikým kontakt a tímto se připravit o další možný boj o přední příčky. Petr Zoubek si udržel svojí první pozici z kvalifikace a rychle si vypracovával od dalších jezdců odstup. O jedno místo se pak posunul Roman Wojcik na úkor Patrika Novotného a Víťa Vácha předjíždí Petra Mrázka. Víťovi se pak ještě na nové části okruhu daří předjet Patrika Novotného po jeho menší chybičce, před kterou Víťa musel utéct na moment mimo trať.

V prvním kole pak dochází k chybě Romana, kdy dává na výjezdu ze zatáčky více plynu a protože musí korigovat přicházející smyk tak ubírá plyn. Toto však nečeká Víťa, který je v tento moment tak blízko za zádi vozu řízeného Romanem, že není schopen reagovat a mírně postrčí Romanovo Porsche. To pak naráží přední části do mantinelu, dělá hodiny a s mírně poškozeným vozem pak pokračuje v jízdě dále. Tento moment byl po závodě vyhodnocován a byl uznán za závodní incident, jehož průběh již nebylo možno za zatáčkou ovlivnit. Toho využívá Patrik, který se takto dostává na 4. pozici. Po chvíli Romana předjíždí i Petr Mrázek. Roman po projetí prvního kola míří do boxu k opravě a s velkou ztrátou pouze pozoruje narůstající ztrátu na ostatní.

V druhém kole rychle jedoucí Víťa předjíždí Pavla a využívá jeho chybičky. Po tomto předjížděcím manévru se pořadí ustáli takto : Petr Zoubek, Víťa, Pavel, Patrik, Petr Mrázek a Roman. Do depa v 5. kole zajíždí Pavel. V 6. kole Petr Zoubek, Patrik a Petr Mrázek. Patrikovi se díky zvolené zastávce v boxech podaří předjet Pavla a tak se usadí na 3. pozici. Víťa do depa zajíždí až v 7. Kole, během zastávky však výrazně zkracuje ztrátu a řadí se kousek za Petrem Zoubkem. Ten již v tuto dobu má po kolizi se svodidly poškozené vozidlo a chybí mu přední křídlo. Toho využívá Víťa a po patnáctikilometrovém špuntování v technické části trati Petra Zoubka v 7. kole předjíždí. V 8. kole pak Petra Zoubka dojíždí Patrik s Pavlem. Dochází k souboji, který jednoznačně vyznívá pro Pavla. Tento se takto dostává na druhou pozici. Souboj Petra Zoubka a Patrika pak pro druhého jmenovaného znamenalo velkou ztrátu na Pavla, přestože nakonec Petra Zoubka pokořil, ale za značnou cenu, k tomuto momentu se ještě vrátíme v závěru článku. Vzhledem k tomu, že při tomto souboji měl Petr Zoubek opět kontakt se svodidlem, zajel podruhé do depa na opravu a propadá se na 5. místo. V závěru závodu má bohužel výborně jedoucí Pavel kolizi, při které poškodí přední křídlo, které urazí o svodidlo. V té době měl dostatečný náskok před Patrikem a zřejmě by tento udržel až do cíle. Jak je již však naznačeno, Patrik Pavla nakonec předjíždí.

Do cíle doráží jako první Víťa, který - ačkoli také nejel zdaleka bezchybně - především těžil z chyb soupeřů, následovaný Patrikem. Víťa tímto potvrzuje roli favorita a potřetí za sebou nenachází na této trati přemožitele. Patrik jen potvrzuje, že v současné době patří k úzké špičce nejkvalitnějších jezdců. Třetí dojíždí s poškozeným vozem Pavel. Tento jezdec zajel výborný závod, přestože neměl příliš prostoru k přípravě, bylo zřejmé, že na trati oživuje vzpomínky na její dřívější znalost a o Pavlovi s jistotou ještě uslyšíme. Čtvrtý pak dojíždí Petr Mrázek, který svou kvalitní jízdou, především pak stabilně zajíždějícími časy opět přesvědčil a potvrdil, že s tímto jezdcem se bude muset i dobudoucna počítat. Trochu smolař závodu, velmi rychlý jezdec, ale opět chybující Petr Zoubek dojíždí kvůli své divokosti a agresivitě na 5. místě, přestože se jednoznačně mohl prát o vítězství. Sám vítěz tohoto závodu sdělil, že kdyby Petr Zoubek neudělal hrubku, která ho stála přední křídlo a tím poškození vozidla, jen obtížně by jej dojel a ještě obtížněji předjel. Poslední pak dojíždí Roman, kterému patří alespoň uznání za to, že závod dokončil s poškozeným vozem za každou cenu a tento nevzdal, ačkoli k tomu měl velmi blízko. V cíli tak – vzhledem ke hrazenému startovnému – bude kromě certifikačních diplomů udělena zlatá a stříbrná medajle (Pavel jel bohužel jen na divokou kartu) a jedna stříbrná a jedna bronzová výkonnostní plaketa, Roman se pak musí spokojit jen s certifikačním diplomem. Přes, nebo právě pro vysokou náročnost, se tedy v cíli shledali všichni a i na trati byli jezdci v blízkém kontaktu více, než byl předpoklad a jezdci zaslouží uznání.

     Každopádně závod byl opravdu zajímavý a záživný, o co náročnější bylo nářadí, o to pozornější jezdci byli. Opět přinášíme scany cen a výsledný screen výsledků, před nimi však musíme vmáčknout ještě jednu nepopulární věc, především při shlédnutí druhé popsané situace mi bylo až trochu smutno.  

Protesty / tresty :

 Jako historicky první v GHT byl podán oficiální protest. Poškozený Patrik Novotný, podání na Petra Zoubka, čas závodu 73,44 a 76,26 min. Jak to vypadalo v praxi, jednalo se v obou případech o osmé kolo.

situace 1:     necelý 15. kilometr, pravá zatáčka z pomalejších, Petr bez uraženého předního bodykitu vyjíždí zatáčku po vnějšu. Za ním jedoucí Patrik má na tachometru o 30 km/h více a jede v ideální stopě, kde                          se chystá Petra předjet. Petr nakonec snižuje rychlost natolik, aby následně poměrně ostrým manévrem Patrika v rozletu zarazil, zatáčku mu zavřel a vrátil se do stopy a svým zadním pravým rohem                        Patrika za sebou udržel. Tato situace může být ještě pro  někoho diskutabilní, s poškozeným vozem to ale nic moc ospraveditelného nebylo. 

situace 2:      Nájezd na dlouhou public rovinku na konci osmého kola, vláček Petr Zoubek, Patrik Novotný, kterého díky nutnému zpomalení za Petrem rychle dojel Pavel Jankovič. Vláček se rozjíží a z aero pytle vyjíždí pronásledovatelé. Nejlépe se nakonec vyváží Pavel, který směřuje do čela, Patrika zarazí vedle Petra silný aerodynamický odpor a větší odpor na přídi jeho MBW, což jej po chvíli opět sráží za Petra. Před nadjezdem následuje Petra, který si uvědomuje defekt na aerodynamice a v místě, kde ostatní projíždějí na hraně rychlostí 274 km/h šlape plné brzdy a zpomaluje na 240 km/h. Na to Patrik nedokáže reagovat a skrz zatáčku Petra protlačuje až k pravému hrazení za zatáčkou, jelikož Petr aerodynamicky zatáčku nemohl zvládnout, přichází tvrdý boční náraz. Oba však v jízdě pokračují beze změny směru. Patrik po asfaltně, Petr vlevo vedle trati po trávě, paralelně s Patrikem, s nohou na plynu rychlostí 230 km/h. Ale jsou již před závěrečnými esíčky, Petr prolétává těsně před Patrikem po asfaltě znovu na pravou stranu od trati na trávu, nakonec se stabilizuje před předposlední zatáčkou, vlevo má Patrika, Patrik vlevo konec svodidla a následuje situace velmi podobná Schumacher x Barichello F1 Hungaroring 2010, Petr ale Patrikovi nakonec nenechává dost místa, zatáčku opět zavírá a následuje obojetný střet, ze kterého se oba vzpamatovávají.   Celá tato situace v reálném čase připomíná destruction derby a bojkot závodu. Petr tímto opět zvýraznil jeden zmála a největší ze svých nedostatků, kdy by dobrý jezdec, přes svůj relativní neprospěch měl umět pusti plyn, či dříve přišlápnout brzdu a zdůrazňuje na sobě nálepku "příliš rychlý jezdec. 

     Tato vzniklá a jednoznačně zaviněná situace je pro vedení série naprosto nepřijatelná. Po upozornění na nemístně agresivní jízdu z GHT1 přichází tímto druhé a poslední varování pro Petra Zoubka. Při následující volně zaviněné situaci, resp. podobné hrůze, jak bylo popsáno, bude Petr v lepším případě diskvalifikován ze závodu bez náhrad a nároku na ceny, v horším případě vyřazen ze série. A nedělá mi radost to psát, nicméně takové chování na trati, obzvláště při těchto náročných závodech nebude akceptováno. Petr byl předjížděn více jezdci, kteří předjeli, nebo se nechali brzdit bez toho, aby museli jít plech na plech. Petr tentokrát obdrží, co si v zápalu boje vyjel, jako projev dobré vůle a důrazné varování dobudoucna. 

A tady máme slibovaná ocenění. K těmto bych měl s dovolením vyjímečně poznámku, pro Vaši představu o cenách, reaguji tak především na hlasy z vně ligy, kdy někteří potencionální piloti přišli na myšlenku,  že by organizátoři na této sérii měli vydělávat. Když necháme bokem, že by na tom nebylo nic k podivení, musím konstatovat, že tomu tak není. Uvedu pro ilustraci jeden příklad. Ačkoli to tak jako celek nemusí vypadat, vynecháme práci, čas a benzín, což jezdce, kteří si platí startovné nemusí zajímat, jelikož je topro ně samozřejmost, pak jeden diplom za pódiové umístění, od začátku až po umístění do schránky, vyjde na cca 130,- Kč, o pohárech by bylo asi nemístné hovořit. Nově jsou všechny vaše diplomy zalaminovány a medajle jsou umístěny až na povrch, pro jejich maximální životnost. Rovněž písařka byla na koberečku, a tak úprava snad doznala pozitivních změn :-)  Všem absolventům gratuluji. Rozdílnost v diplomech je zapříčiněna technickou restruktualizací dodavatele a pozústatky z minulých dílů :-)

 altalt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

altalt

 

 

 

 

 

 

 

Realizační tým se opět těší na Vás a další připravovaný závod GHT IV, tentokrát s meziligovou účastí. Prisím registrujte se všichni, tedy i ti, kdo chtějí využít startu na divokou kartu. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

alt

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum Free Race


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

Paddock Teamspeak

 

185.32.183.131:9987

In the Stands Na tribunách

  • 159 guests
MPL Registrace: 477
TOPlist