Třetí závod série V8 Supercars na trati Barbagallo Raceway poblíž města Perth ukázal svou záludnost v podobě hlubokých štěrkových bezpečnostních zón, kde skončilo během nedělního závodu nejedno auto. Díky tomu byl závod i na několik kol pod žlutou fází a jezdilo se za safetycarem.

Kvalifikace

Kvalifikaci spestřil Denis Urban svými kotrmelci, ale autu ani řidiči se nic nestalo a tak mohl nerušeně pokračovat. Velký souboj o poslední postupovou pozici předvedli jezdci A. Vajner, S. Vlnas a T. Repík, který na poslední chvíli proklouzl do první desítky a posunul Vlnase na 11. nepostupovou pozici. Pěkný souboj, ale probíhal i na předních pozicích, kde před top ten shootoutem dominoval P. Jankovič. Kvalifikace tedy nakonec skončila v tomto pořadí:


  1. Pavel Jankovič

  2. Dennis Zeťák

  3. Marek Studnička

  4. Denis Urban

  5. Vlado zubaj

  6. Petr Skopový

  7. Lukáš Chocholouš

  8. David Stejskal

  9. Tomáš Repík

  10. Adrian Vajner

  11. Stanislav Vlnas

  12. Michal Kadlčík

  13. David Vysloužil

  14. Jaroslav Žáček

  15. Mirek Skalský

  16. Lukáš Šerbaum

  17. Jakub Valášek


Top ten shootout tedy začínal A. Vajner a hned v úvodu přejel bílou čáru na výjezdu z boxů a možná i to poznamenalo jeho rychlé kolo, které s časem 58.884s nebylo z těch povedených a musel doufat, že soupeři udělají větší chyby než on. Jako druhý vyjížděl na trať T. Repík, který má papírové předpoklady být velmi rychlý, ale bohužel udělal v poslední zatáčce chybu na výjezdu a to znamenalo konec s myšlenkami na lepší čas. Tu samou chybu předvedl i další jezdec D. Stejskal, který tuto chybu vystřihl na začátku ostrého kola, a tak měl dostatek času vše napravit, což se mu nakonec nijak zvlášť nepovedlo. L. Chocholouš předvedl první jízdu bez větší chyby a hned to bylo znát na zajetém čase 55.394s a mohl v klidu sledovat, jak nakonec dopadne. Jezdec, který jel jako další byl P. Skopový a časem 54.779s se zaslouženě zařadil průběžně na první místo kvalifikace. V. Zubaj odjel top ten shootout spíše efektně, něž efektivně a po chybě nemohl počítat s dobrým umístěním. D. Urban také nepředvedl čisté kolo, ale i tak zajel slušný čas. M. Studnička zajel podobně rychlé a čisté kolo jako P. Skopový a rozdílem 0.017s se dostal do vedení. D. Zeťák zajel své rychlé kolo bez jediné chybičky a ujal se vedení v top ten shootoutu a na řadě byl poslední jezdec, kterým byl P. Jankovič, který se snažil a na druhém mezičase měl náskok 0.007s a už to vypadalo na pole position, ale nakonec o pouhých 0.021s skončil druhý a tak se z pole position, již potřetí v této sezóně mohl radovat Dennis Zeťák.


Konečné pořadí top ten shootoutu je následovné:

  1. Dennis zeťák 54.435s

  2. Pavel Jankovič 54.456s

  3. Marek Studnička 54.762s

  4. Petr Skopový 54.779s

  5. Lukáš Chocholouš 55.394s

  6. Denis Urban 55.515s

  7. David Stejskal 55.703s

  8. Adrian Vajner 55.884s

  9. Tomáš Repík 55.978s

  10. Vladimír Zubaj 56.055s


Race

Start se povedl všem bez vyjímek slušně, až na menší lag, který donutil D. Stejskala ubrat plyn a za ním startující T. Repík, už nestihl zareagovat na situaci a lehce ho postrčil mimo trať, čímž David ztratil několik pozic a vrátil se na trať, až za D. Vysloužila, ale naštěstí se to obešlo bez vážnější kolize pro více aut. Do první zatáčky s přehledem vjížděl D. Zeťák a za něj se protáhl M. Studnička po chybě P. Jankoviče, který byl o něco delší na brzdy. Ještě v prvním kole stihnul S. Vlnas krásně předjet M. Kadlčíka. Na konci startovního pole stále v prvním kole otočil L. Śerbaum v T6 M. Skalského naštěstí bez výletu do kačírku a oba pokaračovali v závodě dál. V poslední zatáčce druhého okruhu se čistě dostal V. Zubaj před T. Repíka na osmou pozici a jak přes kopírák to samé předvedl v dalším kole s A. Vajnerem a už byl na sedmé pozici. Na začátku třetího okruhu ještě předjel D. Stejskal jeho jmenovce D. Vysloužila a posunul se na třináctou pozici. L. Šerbaum ve třetím kole udělal menší chybu v T6 a tím vrátil pozici po M. Skalskému. Ve čtvrtém kole přehnal výjezd z T5 M. Kadlčík, a tak uvolnil svou pozici J. Žáčkovi. V pátém kole v T6 udolal tvrdě, ale čistě S. Vlnas devátou pozici T. Repíka. V závěru páteho kola bohužel D. Stejskal pravděpodobně po mírném postrčení poslal do štěrku M. Kadlčíka a tím ho vyřadil z boje o drahocené body. M. Kadlčík po marné snaze se dostat s kačírku, posléze ze závodu odstoupil. V šestém kole v T1 krásně předjel M. Skalský J. Valáška a dostal se tak už na čtrnáctou pozici. D. Urban šel hodně pozdě na brzdy v poslední zatáčce okruhu v sedmén kole a tímto manévrem se dostal na čtvrtou pozici před P. Skopového. Nicméně musím podotknout, že v tuto chvíli byla v tomto sektoru vyvěšena žlutá vlajka, kvůli autu M. Kadlčíka v kačírku a tak D. Urban dostal menší trest projetí boxy. V tuto chvíli se jezdecké pole, tak nějak uklidnilo a rozestupy byly ustálené. Asi nejblíže k sobě měli J. Žáček a T. Repík a V. Zubaj se nezadržitelně přibližoval k L. Chocholoušovi. Na prvních třech pozicích se nic nezměnilo a pořadí bylo D. Zeťák, M. Studnička a za ním hned P. Jankovič. Postupně se dotáhl D. Urban na P. Jankoviče a V. Zubaj tlačil L. Chocholouše snad i očima. D. Stejskal se pomalu dotáhl na J. Žáčka a oba byli v těsném závěsu za T. Repíkem.

V třináctém kole vyrobil S. Vlnas malou chybku v nájezdu do T1 a tím dovolil T. Repíkovi se docvaknout na dostřel. Až do patnáctého kola byl klid a poté nejdříve D. Urban trošku riskantním způsobem, ale bez kontaktu v poslední zatáčce na brzdy předjel P. Jankoviče a vtom samém místě zdolal V. Zubaj do té doby před ním jedoucího L. Chocholouše, taktéž krásně na brzdy. Zhruba od šecnátého kola se první čtyřka, tedy D. Zeťák, M. Studnička, D. Urban a P. Jankovič sjela a rozestupy mezi nimi byli minimální a velice rychle dojeli L. Šerbauma, který v tu chvíli jel poslední a pozvolna stahoval J. Valáška. Nezadržitelně se tedy blížilo předjíždění jezdců o jedno kolo a to je vždy minimálně zdržení. Mezitím V. Zubaj dojel během pár kol P. Skopového, ale jeho možná přehnaná snaha vyvrcholila chybou ve dvacátém kole při výjezdu z T5 a lehce se opřel o svodidla a vrátil svou pozici L. Chocholoušovi, jinak se nic vážného nestalo a pokračoval dál. Ve dvacátémprvím kole z první čtyřky odstoupil M. Studnička, kdy při bránění své pozice probrzdil při nájezdu na cílovou rovinku a toho využil D. Urban k jeho předjetí a zároveň D. Zeťák neotálel a svým soupeřům poodjel. O pár sekund později nezvládl nájezd do T1 D. Vysloužil a v závodě bohužel už dál nepokračoval. Až o kolo později se povedlo M. Studničkovi vyhrabat ze štěrku, ale jeho auto bylo pravděpodobně poškozené a tak již nemohl pomýšlet na nějaké souboje a byl rád, že auto nakonec dovezl do cíle. Jako další jezdec, který okusil, jak zrádný je štěrk zdejší tratě byl L. Šerbaum, který v T6 vyjel mimo trať a vrátil se ze ztrátou šesti kol. Ve dvacátémpátém kole se měnil 'leader' závodu a po čistém předjížděcím manévru, který trval několik zatáček nakonec D. Urban předjel D. Zeťáka a ujal se vedení v závodu Perth 200, což si, ale D. Zeťák nechtěl nechat líbit a hned v následujícím kole při nájezdu do T1 se pokusil o vrácení, ale bohužel se to nepovedlo. Ve dvacátémšestém kole po mírné chybce J. Žáčka se D. Stejskal domníval, že by snad Žáčka mohl předjet, nicméně si J. Žáček skoro na poslední chvíli rozmyslel, že pojede do boxů a jen tak tak, že z toho nebyla kolize, opravdu nechybělo moc. Tímto nám pomalu, ale jistě začaly zastávky v boxech. Ve dvacátémosmém kole, už opět V. Zubaj zkoušel předjížděcí manévr na L. Chocholouše v jeho oblíbeném místě a to v poslední zatáčce, ale tentokrát to nevyšlo a V. Zubaj zůstal stát mimo trať a tímto pro něj závod skončil. Ve dvacátémdevátém kole zajel 'leader' závodu D. Urban do boxů stejně, jako druhý v pořadí D. Zeťák, ale s tím rozdílem, že Urban si odpykával trest projetí boxovou uličkou, zatímco Zeťák měl plánovanou zastávku, tak jako i ostatní jezdci. Po absolvování zastávek boxů ve dvacátémdevátém kole se k sobě hodně přiblížili J. Žáček a S. Vlnas, který ovšem při výjezdu z boxů přejel bílou čáru a asi by měl dostat trest, nicméně se zařadil za Žáčka a tento souboj trval několik kol. Zastávky v boxech zamíchaly pořadím a to bylo následovné:

  1. D. Zeťák

  2. P. Jankovič

  3. P. Skopový

  4. D. Urban

  5. L. Chocholouš

  6. J. Žáček

  7. S. Vlnas

  8. D. Stejskal

  9. A. Vajner

  10. M. Skalský

  11. T. Repík

  12. M. Studnička

  13. J. Valášek


jezdci, kteří už nepokračovali:

  1. V. Zubaj

  2. D. Vysloužil

  3. M. Kadlčík


A. Vajner se mílovými kroky přibližoval k D. Stejskalovi a S. Vlnas stále hledal cestu před J. Žáčka, jinak byly rozestupy větší a k žádným soubojům nedocházelo a to už jsme ve třicátémšestém kole. I ve čtyřicátémčtvrtém kole trval souboj J. Žáčka vs S. Vlnas o šestou pozici, který skončil pro J. Žáčka chybou při brždění do T1 poté, kdy chtěl oplatit předjížděcí manévr S. Vlnase. Souboje pokračovaly i mezi jezdci D. Stejskal vs A. Vajner o osmou pozici a pomalu se schylovalo i na boj mezi jezdci P. Skopový vs D. Urban o třetí pozici. Ve čtyřicátémpátém kole se povedeným útokem dostal A. Vajner před D. Stejskala a dostal se tak už na sedmou pozici, protože J. Žáček byl další jezdec, který odstoupil. Padesátéprvní kolo závodu, kdy v poslední zatáčce okruhu předjel D. Urban pilota P. Skopového byl jeden z rozhodujících okamžiků celkového pořadí jezdců. Postupně v padesátémšestém a padesátémsedmém kole závodu vyjeli po chybách J. Valášek v T7 a T. Repík v T6 mimo trať a důsledkem bylo poprvé v letošní sezóně vyjetí safetycaru na trať. Pro oba jezdce byl tento výlet osudný a v závodě skončili. Samozřejmě, že ne všem pilotům se to zamlouvalo, ale v tuto chvíli platí pro všechny stejná pravidla, nemluvě o lucky dog, tedy možnosti se vrátit do stejného kola jako 'leader', max. však vždy o jedno kolo s tím, že se nesmí předjíždět. Zajímvé předjetí v boxech předvedl P. Jankovič, který zajel do boxů už ve chvíli, kdy byl na trati SC, avšak to samé napadlo D. Zeťáka, ale prvně jmenovaný měl mnohem rychlejší zastávku a tak se dostal do vedení. SC využili snad všichni jezdci k zajetí k mechanikům pro výměnu pneumatik a dotankování paliva pro zbytek závodu. Restart závodu po SC se obešel bez incidentu, D. Stejskal přišel o pozici, kterého předjel M. Skalský a to samé P. Skopový, kterého zdolal D. Urban v nájezdu do T1. V šedesátémčtvrtém kole se D. Zeťák pokusil si vzít zpět první místo v závodě, ale bez úspěchu a následně v T6 byl dlouhý a jen tak tak, že neskončil v kačírku, ale i tak přišel o jednu pozici a to díky D. Urbanovi, který této chybky bezezbytku využil. Jen o dvě kola později v osudné T6 vyrobil chybu i P. Jankovič, lehce vyjel na trávu a nevyužil toho nikdo jiný, než D. Urban, který se tímto dostal do vedení závodu Perth 200 a tuto pozici si už nenechal vzít. Od této chvíle, až do konce závodu se nic významného neudálo, ale bylo vidět, že se všichni ještě snažili. Co kdyby někdo udělal chybu, tak přeci jen ještě byla šance se posunout o jednu pozici, ale nikdo chybu neudělal a věřím, že si všichni tento závod dosyta užili.

Celkové pořadí v cíli závodu Perth 200 na trati Barbagallo Raceway bylo tedy:


  1. Denis Urban

  2. Pavel Jankovič

  3. Dennis Zeťák

  4. Petr Skopový

  5. Lukáš Chocholouš

  6. Stanislav Vlanas

  7. Adrian Vajner

  8. Mirek Skalský

  9. David Stejskal

  10. Marek Studnička

  11. Lukáš Šerbaum


Děkuji za pozornost a příště se těším u V8 Supercars na trati Winton, jak jinak než v Austrálii u města Benalla, ležící na řece Broken River.

 

ds

 

Komentáře   

 
+1 #9 David Stejskal 2015-03-29 21:22
Díky, super motivace pro příště
Citovat
 
 
+1 #8 Pavel Jankovič 2015-03-27 23:30
Úžasné, díky :)
Citovat
 
 
+2 #7 Dennis Zeťák 2015-03-27 14:32
máme to my ale šikovných ľudí, super praca, diky
Citovat
 
 
+1 #6 david Badula 2015-03-27 11:15
superrrrrrrrrrr r
Citovat
 
 
+1 #5 Petr Skopový 2015-03-27 07:39
Parádní report Davide, díky
Citovat
 
 
+1 #4 Mirek Skalský 2015-03-27 07:21
Super počtení Davide ;-)
Citovat
 
 
+1 #3 Standa Vlnas 2015-03-27 05:07
Moc peknej clanek Davide.super
Citovat
 
 
+1 #2 Tomáš Repík 2015-03-27 02:28
Davide paradni prace normalne jsem hltal kazde slovo, Sikula!
Citovat
 
 
+1 #1 Martin Zeman 2015-03-27 00:00
Výborný :-)
Díky moc
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum V8 Supercars


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 117 guests
MPL Registrace: 477